شناسهٔ خبر: 24424214 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تولید ۳۰۰ هزار نهال در هرمزگان

از ابتدای امسال ۳۰۰ هزار اصله نهال در هرمزگان تولید شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس مدیر کل منابع طبیعی و ابخیز داری هرمزگان گفت: این نهال‌ها از نوع درخت‌های بومی و گرمسیری است که با هزینه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی در نهالستان‌های سراسر هرمزگان تولید شده است.
امید ذاکری افزود: نهال‌های تولید شده با کمک همیاران طبیعت و گروه‌های محلی در تالاب‌های استان و کانون‌های فرسایش بادی کاشته شده است.
وی گفت: با هدف توسعه فضای سبز و احیای جنگل‌های استان از ابتدای امسال ۲۰۰ هکتار از تالاب‌های استان و ۸۰۰ هکتار از بیابان‌ها با کانون فرسایش بادی درختکاری شده است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری هرمزگان افزود: در هفته منابع طبیعی نیز ۶۰ هزار اصله نهال مانگرو و ۵۰ هزار اصله درخت گرمسیری برای کاشت در سواحل و جزایر استان و بیابان‌ها میان جوامع محلی و همیاران طبیعت توزیع می‌شود.
ذاکری با اشاره به اهمیت مشارکت محلی در حفاظت از منابع طبیعی گفت: بیش از ۲ میلیون هکتار از مراتع استان بصورت حفاظت مشارکتی در اختیار مرتعداران است که در سال‌های آینده این رقم به ۱۰۰ درصد می‌رسد.
وی گفت: خیران نیز در ساخت ۷۵ سازه آبخیزداری با هزینه ۱۲ میلیارد تومان مشارکت دارند.
مدیر کل منابع طبیعی هرمزگان افزود: با اجرای طرح مدیرریت جامع آبخیزداری نقش مردم و جوامع محلی در حفاظت از منابع طبیعی و تعامل میان دستگاه‌های دولتی افزایش می‌یابد.
ذاکری با اشاره به حفظ روان آب‌های فصلی در هرمزگان گفت: از ابتدای امسال ۴۲ سازه آبخیزداری در استان با ظرفیت ۸ میلیون متر مکعب اجرا شده است.
وی افزود: برای تعادل بخشی منابع آبی نخستین سد لاستیکی استان نیز در دهه فجر امسال با هدف استحصال روان آب‌ها بهره برداری شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با اشاره به ضرورت تخصیص زمین برای طرح‌های اقتصادی گفت: هشت هزار هکتار از زمین‌های ملی استان برای راه اندازی طرح‌های تولیدی و پرورش میگو واگذار شده است.
ذاکری در خصوص کنترل بیابان‌های هرمزگان افزود: تا پایان امسال ۸۰۰ هکتار مالچ پاشی برای کنترل شن‌های روان می‌شود.

نظر شما