شناسهٔ خبر: 24393171 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

اعزام تیم تخصصی برای پیدا کردن جعبه سیاه هواپیما

در صورت مساعد بودن هوا امروز تیمی 6 نفره از متخصصان و کارشناسان به همراه نیروهای امدادی برای یافتن جعبه سیاه به محل سقوط هواپیما اعزام خواهند شد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /عزیز فیلی  جانشین ستاد بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر ضرورت پیدا کردن جعبه سیاه هواپیما گفت: با توجه به علائم و مشخصات جعبه سیاه و تلاش صورت گرفته در روزهای قبل توسط کارشناسان و متخصصان به نظر می رسد به طور نسبی محل های احتمالی آن مشخص شده است. نیروهای متخصص و امدادگران تلاش می کنند در کمترین زمان جعبه سیاه هواپیما را پیدا کنند.

فیلی در ادامه به جست و جوی تکاوران و امدادگران برای پیدا کردن بقایای پیکرهای جانباختگان سانحه هواپیمای تهران- یاسوج در سیزدهمین روز اشاره کرد و افزود: 2 تیم از کوهنوردان جمعیت هلال احمر و تکاوران ارتش صبح جمعه در شرایط سخت به ارتفاعات چهار هزار متری محل سقوط هواپیما اعزام شدند و در ساعت 10 امروز در قله پازن پیر فرود آمدند و مشغول جست و جو برای یافتن پیکر جانباختگان شدند. با تلاش تکاوران و امدادگران بقایای دیگری از پیکرهای جانباختگان میان صخره ها و تا شعاع 300 متری پایین تر از قله پازن پیر دنا یافت شد.
جانشین ستاد بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: نیروهای امدادی اعزامی در سیزدهمین روز از عملیات جست و جو برای یافتن پیکر جانباختگان سانحه هواپیمای تهران -یاسوج، موفق شدند سه محموله از بقایای پیکرهای این سانحه دلخراش هوایی را از ارتفاع چهارهزارمتری به پایین انتقال دهند. 2 محموله از بقایای این پیکرها مربوط به روزهای گذشته بود که توسط تیم های امدادی و نجات کوهستان هلال احمر و تکاوران ارتش در منطقه تجمیع شده بودند. برخی از بقایای یافت شده توسط نیروهای امدادی نیز پیکرهایی بودند که میان صخره های کوه و روی برف های کم عمق پیدا شده است.
فیلی افزود: محموله های یافت شده از بقایای پیکر جانباختگان به نسبت گذشته سالم تر و تا حدودی کامل تر بودند. بقایای پیکرهای یافت شده که در روزهای قبل توسط تیم های کوهستان و نیروهای امدادی تجمیع شده بودند و امکان حمل آنها از طریق زمینی به دلیل شرایط نامساعد جوی وجود نداشت امروز توسط بالگرد به سی سخت انتقال داده شدند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: هیچ جسد یا بقایایی از پیکرهای جان باختگان در محل سانحه و محدوده ارتفاعات پازن پیر در دسترس نیست و مابقی پیکرها زیر عمق 2 تا سه متری برف هستند که در صورت مساعد شدن هوا تلاش نیروها برای یافتن این اجساد با جدیت ادامه می یابد.
روزهای پنجشنبه و چهارشنبه گذشته تلاش عوامل و نیروهای امدادی برای اعزام به ارتفاعات دنا و آغاز عملیات جست و جو پیکر جانباختگان سانحه هواپیمای تهران- یاسوج به دلیل شرایط نامساعد جوی بی‌نتیجه مانده بود.
ارتفاع برف در کوه دنا، گردنه بیژن و محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج حدود سه متر گزارش شده است.
هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هوای روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده را برای انجام عملیات جست و جو مساعد پیش بینی کرده است.
در روزهای گذشته در چند مرحله قسمت هایی از پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی تهران یاسوج پیدا و برای احراز هویت به پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد منتقل شدند.
پرواز شماره 3704 هواپیمای آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه 29 بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.

نظر شما