شناسهٔ خبر: 24384415 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اسقرار شبانه گروههای عملیاتی جستجوی پیکرها در محل حادثه

خبرگزاری صداوسیما

گروههای عملیاتی جستجوی پیکرها در محل حادثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج امشب را تا پایان جستجو در محل سانحه می مانند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، معاون عمرانی استاندار گفت: عملیات جست وگروههای عملیاتی جستجوی پیکرها شب در محل می مانند جوی تیم‌های امدادی اعزامی به محل سقوط هواپیما برای یافتن بقایای پیکر جانباختگان (در تماس بی‌سیمی با آنها) به‌خوبی پیش می‌رود و نتیجه نهایی جست و جو، امشب اعلام می‌شود.
عزیز فیلی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد فرماندهی عملیات میدانی اعم از امدادی، امنیتی و انتظامی برای جست و جوی پیکر جانباختگان و پیدا کردن جعبه سیاه هواپیما را بر عهده گرفته است افزود: عملیات از سمت سمیرم و پادنا در استان اصفهان به‌طور کامل متوقف نشده و در صورت لزوم همکاری خواهند کرد.
وی ادامه داد: براساس مصوبات جلسه مدیریت ستادبحران استان و کشور عملیات جستجوی پیکرها از 7 صبح امروز جمعه 11 اسفند آغاز و امداد گران ساعت 10 صبح در محل سقوط هلی برن شدند.
معاون استاندار ادامه داد: هم اکنون نیروهای امدادی،کوهنوردان، نیروهای زبده و هیمالیانوردان درحال جمع آوری و جستجوی پیکرهای جان باختگان هستند.
وی با بیان اینکه وسایل شخصی جان باختگان نیز تحویل مقامات قضایی داده می شودگفت: پیکرهای جمع آوری شده که از قبل جمع آوری شده بود نیز عصرامروز به پایین ارتفاعات منتقل می شود.
فیلی از اعزام گروه 20 نفره امدادی زبده و پشتیبانی ازتهران به یاسوج خبردادو گفت: این نیروها از متخصصان کوهنوردی، یخ شکن، و زبده امدادی هستند که از فردا به محل سقوط اعزام می شوند و با گذراندن شب در این محل به عملیات جستجو و انتقال پیکرها سرعت می بخشند.
فیلی اضافه کرد: هرچه در محل سقوط هواپیمای ای تی آر72 یافت شود( پیکر جان باختگان، وسایل شخصی آنان، و قطعات مهم هواپیما) به پایین ارتفاعات انتقال می یابد.

نظر شما