شناسهٔ خبر: 24352781 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مسدود بودن محور سی سخت به پادنا

خبرگزاری صداوسیما

جاده سی سخت به پادنا به دلیل بارش برف سنگین روزهای گذشته و امروز (چهارشنبه) مسدود شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ایمسدود بودن محور سی سخت به پادنا استان با بیان اینکه هم اکنون جایگزین جاده سی سخت به پادنا محور یاسوج- سمیرم- پادنا است گفت: این محور هفته گذشته برای کمک به عملیات جست و جو و انتقال پیکر‌های جانباختگان سقوط هواپیما بازگشایی شد.
علی خوان پایه طول این جاده در محدوده کهگیلویه و بویراحمد را حدود ۱۵ کیلومتر عنوان کرد و افزود: گردنه بیژن، منطقه‌ای سخت گذرِ بین استان‌های اصفهان (روستای نورآباد از توابع پادنای سمیرم) و کهگیلویه وبویراحمد، (شهر سی سخت) است که در ایام سردِ سال، ارتفاع برف در آن به چند متر هم می رسد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه داد: بر اساس اعلام کارشناسان هواشناسی استان میزان بارش برف امروز در این منطقه بیش از ۴۰ سانتی متر بوده است.
وی با بیان اینکه هر ساله با بارش برف در جاده ارتباطی سی سخت به پادنا در گردنه بیژن بیش از ۶ ماه از سال مسدود است گفت: هم اکنون ۱۳۰ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و تجهیزات برف روب برای بازگشایی جاده‌های ارتباطی استان در حال فعالیت هستند.
شهرستان دنا با مرکزیت شهر سی سخت با جمعیتی افزون بر ۴۶ هزار نفر یکی از مناطق سردسیری از شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد است.
کهگیلویه و بویراحمددارای ۴۵ گردنه و یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده برفگیر است.

نظر شما