شناسهٔ خبر: 2437720 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون بهزيستي: صدور کارت‌هاي جديد معلوليت

صاحب‌خبر - تهران/ واحد مرکزی خبر/ اجتماعی 1393/09/10
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از صدور کارت‌های جدید معلولیت خبر داد و گفت: تا امروز صد هزار پرونده بررسی و ده هزار نفر در سایت ثبت‌نام کرده‌اند که به زودی مراحل صدور کارت‌های جدید آغاز خواهد شد.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر یحیی سخنگویی در نشست خبری با اشاره به تغییر رویکرد خدمات توانبخشی افزود: درگذشته خدمات توانبخشی مبتنی بر مراکز بود که هم‌اکنون این خدمات در منزل به جامعه هدف بهزیستی ارائه می‌شود و در واقع خدمات توانبخشی مبتنی بر خانواده مدنظر سازمان بهزیستی است.
وی گفت: خدمات رایگان با استفاده از افراد آموزش‌یافته به معلولان و سالمندان در منازلشان ارائه خواهد شد.
سخنگویی افزود: یکی از علل واگذاری معلولان به مراکز نگهداری، فقر خانواده بوده که به همین علت سازمان بهزیستی در روش جدید، معلولان را در کنار خانواده‌هایشان برده و تسهیلاتی را نیز برای این خانواده‌ها درنظر گرفته است.
وی گفت: سازمان بهزیستی کشور برای نگهداری هر معلول در خانه مبلغ 100 هزار تومان به خانواده‌ها پرداخت می‌کند.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور افزود: یکی از بخش‌هایی که سازمان بهزیستی همیشه با آن مشکلاتی داشته هزینه های سرسام‌آور خدمات توانبخشی به معلولان ضایعه نخاعی بوده است به همین علت به سمت برنامه‌های پیشگیری از بروز معلولیت‌های ضایعه نخاعی گام برداشته‌ایم.
سخنگویی افزود: صدور کارت‌های معلولیت ازاقدامات سازمان بهزیستی در امسال بوده که صد هزار پرونده بررسی شد و 10 هزار نفر اطلاعات خود را برای دریافت کارت جدید وارد سایت کردند.
وی گفت: از 16 هزار معلول ضایعه‌نخاعی، 12 هزار و 500 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی هستند که تا پایان سال نیز بقیه افراد تحت حمایت سازمان قرار می‌گیرند.
سخنگویی از افزایش اعتبارات حوزه تجهیزات توانبخشی خبر داد و افزود: اعتبارات این بخش به 37 میلیارد تومان افزایش یافته که از این رقم 27 میلیارد و 500 میلیون تومان به استان‌ها ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: چالشی که سازمان بهزیستی به طور متداول با آن روبه‌روست هزینه‌های بسیار بالای بیماران روانی مزمن است.
صدا و تصویر دارد

نظر شما