شناسهٔ خبر: 2435437 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور خبر داد

صدور کارت‌های جدید معلولیت/ حمایت از بیماران روانی مزمن

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از صدور کارت‌های جدید معلولیت خبر داد و گفت: تا به امروز ۱۰۰ هزار پرونده بررسی و ۱۰ هزار نفر در سایت مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که به زودی مراحل صدور کارت‌های جدید آغاز خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، یحیی سخنگویی در نشست خبری با اشاره به تغییر رویکرد خدمات توانبخشی اظهار داشت: در گذشته خدمات توانبخشی مبتنی بر مراکز بود که اهم‌اکنون این خدمات در منزل به جامعه هدف بهزیستی ارائه می‌شود و در واقع خدمات توانبخشی مبتنی بر خانواده مدنظر سازمان بهزیستی است.

وی تصریح کرد: خدمات رایگان با استفاده از افراد دور دیده و آموزش‌یافته به معلولان و سالمندان در منازلشان ارائه خواهد شد.

سخنگویی بیان داشت: یکی از علل واگذاری معلولان به مراکز نگهداری، فقر خانواده بوده که به همین دلیل سازمان بهزیستی در روش جدید معلولان را در کنار خانواده‌هایشان برده و تسهیلاتی را نیز برای این خانواده‌ها درنظر گرفته است.

وی گفت: سازمان بهزیستی کشور جهت نگهداری هر معلول در خانه مبلغ 100 هزار تومان به خانواده‌ها پرداخت می‌کند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: یکی از بخش‌هایی که سازمان بهزیستی همیشه با آن مشکلاتی را داشته است هزینه های سرسام‌آور خدمات توانبخشی به معلولان ضایعه نخاعی بوده که در این بخش هزینه‌های زیادی را به دوش سازمان و دولت داشته است و به همین دلیل به سمت برنامه‌های پیشگیری از بروز معلولیت‌های ضایعه نخاعی گام برداشته‌ایم.

وی اضافه کرد: صدور کارت‌های معلولیت و اقدامات سازمان بهزیستی در سال جاری بوده است که هم‌اکنون یکصد هزار پرونده بررسی و 10 هزار نفر اطلاعات خود را جهت دریافت کارت جدید وارد سایت مدنظر کرده‌اند.

سخنگویی خاطرنشان کرد: از 16 هزار معلول ضایعه‌نخاعی، 12 هزار و 500 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی هستند که تا پایان سال نیز مابقی افراد تحت حمایت سازمان قرار می‌گیرند.

وی از افزایش اعتبارات حوزه تجهیزات توانبخشی خبر داد و گفت: اعتبارات این بخش به 37 میلیارد تومان افزایش یافته است که از این رقم تا به امروز 27 میلیارد و 500 میلیون تومان به استان‌ها ابلاغ شده است.

سخنگویی ادامه داد: چالشی که سازمان بهزیستی به طور متداول با آن روبه‌روست هزینه‌های بسیار بالای بیماران روانی مزمن است و با توجه به اینکه سازمان تقبل کرده است این افراد را سازماندهی کند داروهای آنها بسیار گران است.

انتهای پیام/

نظر شما