شناسهٔ خبر: 24299401 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعتراض مردم کره جنوبی به سفر هیات کره شمالی به سئول

پکن - ایرنا - گروهی از مردم کره جنوبی امروز یکشنبه با تجمع در مسیر ورود کاروان کره شمالی به ریاست 'کیم یونگ چول' به کره جنوبی، نسبت به سفر این هیات به بازی های زمستانی پیونگ چانگ اعتراض کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از یونهاپ، معترضان کره جنوبی که 'کیم یونگ چول' رهبر این هیات عالی رتبه را به دست داشتن در حمله مرگبار 2010 به یک ناو این کشور متهم کرده‌اند با سد کردن مسیر ورود این کاروان قصد داشتند مانع ورود هیات کره شمالی به کره جنوبی شوند که با مداخله پلیس و تغییر مسیر کاروان کره شمالی، این اعتراضات بی نتیجه ماند.
'کیم یونگ چول' رئیس هیات کره شمالی رئیس سابق آژانس اطلاعات ارتش این کشور است که آمریکا و کره جنوبی‌ها وی را عامل اصلی غرق ناو نیروی دریایی کره جنوبی می دانند مساله ای که کره شمالی هرگونه دست داشتن در آن را رد می‌کند.
حدود 100 نفر از نمایندگان محافظه کار پارلمان و فعالان کره جنوبی در کنار خانواده های قربانیان ناو غرق شده کره جنوبی، بر روی پل 'تونگیل' که تصور می‌کردند کاروان حامل هیات کره شمالی از آن عبور خواهد کرد تجمع کردند.
'کیم یونگ چول' از مقامات کلیدی حزب کارگر در زمینه مسائل بین دو کره، صبح امروز یکشنبه از مرز دو کره گذشت و در راس هیاتی 8 نفره وارد کره جنوبی شد و سفر سه روزه خود را آغاز کرد.
دولت کره جنوبی اعلام کرده است سفر کیم را با وجود احساسات عمومی منفی قبول کرده است؛ زیرا معتقد است این سفر به بهبود روابط بین کره ای کمک می کند و راه گفتگو را برای صلح در شبه جزیره کره فراهم می کند.
نزدیک شدن دو کره در المپیک زمستانی، به دنبال تنش هایی بود که سال گذشته به دلیل انجام آزمایشات هسته ای و موشکی کره شمالی افزایش یافته بود.
با حضور هیات آمریکایی به ریاست 'ایوانکا ترامپ' دختر و مشاور رییس جمهور آمریکا در کره شمالی، این احتمال مطرح است که هیات های آمریکا و کره شمالی در حاشیه مراسم اختتامیه بازی های المپیک کره جنوبی با یکدیگر دیدار کنند.
یک هیات عالی رتبه از کره شمالی شامل 'کیم یو جونگ' خواهر رهبر کره شمالی و 'کیم یونگ نام' مرد شماره دو این کشور نیز در مراسم افتتاح المپیک زمستانی 'پیونگ چانگ' شرکت داشتند.
آیین اختتامیه بیست و سومین دوره مسابقات المپیک زمستانی پیونگ چانگ که از 9 (20 بهمن) آغاز شده بود امروز یکشنبه 25 فوریه (6 اسفند 96) برگزار می شود.
دوازدهمین دوره رقابت های پارالمپیک زمستانی هم از 9 تا 18 مارس (15 اسفند تا 27 اسفند 96) در شهر 'پیونگ چانگ' کره جنوبی برگزار خواهد شد.
**آساق**1904**

انتهای پیام /*

نظر شما