شناسهٔ خبر: 24180734 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بررسی کیفیت بنزین در جلسه کارگروه آلودگی هوای استان تهران

دهمین جلسه کارگروه آلودگی هوای استان تهران به ریاست استاندار برگزار شد.

صاحب‌خبر -
بررسی کیفیت بنزین در دهمین جلسه کارگروه آلودگی هوای استان تهرانبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  در این جلسه همه مصوبات نه جلسه گذشته که از مهرامسال تاکنون برگزار شده است، بررسی شد.
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران در این جلسه گفت: ما در ۹ جلسه گذشته این کارگروه مصوباتی داشتیم که ۳۲ مصوبه به نتیجه رسیده و ۳۲ مصوبه درحال پیگیری است و درخصوص ۱۲ مصوبه هنوز پاسخی از دستگاه‌ها دریافت نکرده ایم.
بررسی کیفیت بنزین از دیگر موارد در دستورکار جلسه امروز بود که محمدحسین مقیمی استاندار تهران گفت: سوخت نسبتا مناسبی داریم و همه تلاش مسئولان باید مناسب سازی خودرو‌ها شود.
محمدحسین مقیمی افزود: باید دارندگان خودرو‌های با سن بالا را متقاعد کنیم که در طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده حضور فعال پیدا کنند و صدا و سیما نیز اطلاع رسانی کند.
بررسی و رفع بوی بد اطراف فرودگاه امام خمینی (ره) هم از دیگر موارد بررسی این جلسه بود که یکی از مسئولان پیشنهاد داد برخی مکان‌های نگهداری دام در این منطقه به چرم شهر منتقل شود.
نحوه اجرای طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین) از دیگر موارد مطرح شده در جلسه بود که اعلام شد همه جایگاه‌های عرضه سوخت استان تهران مجهز به این طرح است.
ممنوعیت تردد کامیون‌های فاقد معاینه فنی و فرسوده از مصوبات جلسات قبل این کارگروه بود که یکی از مسئولان نیروی انتظامی گفت: در این مدت با ۱۰۵ هزار خودروی سنگین دودزا برخورد شده که در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.
در این جلسه همچنین پیشنهاد شد، ممنوعیت تردد کامیون‌های آلاینده و فاقد معاینه فنی که تا پایان بهمن امسال تصویب شده بود تا پایان اسفند تمدید شود.
 
مصوبات دهمین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران
جلوگیری از تردد کامیون‌های فرسوده و فاقد معاینه فنی تا پایان سال و مدیریت پسماندسوزی‌های سطح استان و موافقت با درخواست سرمایه گذاران درخصوص انرژی‌های خورشیدی عمده مصوبات دهمین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران بود.
دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران در پایان جلسه امروز در جمع خبرنگاران افزود: جلسه امروز دو دستور کار داشت؛ که یکی بررسی مصوبات پنج ماه گذشته کارگروه و دیگری وظایف دستگاه‌ها براساس قانون هوای پاک بود.
کیومرث کلانتری افزود: در نه جلسه گذشته ۷۶ مصوبه برای دستگاه‌های مختلف و شهرداری‌ها داشتیم که ۸۵ درصد این مصوبات یا اجرایی شده یا درحال اجراست.
وی گفت:​براساس اعلام شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ۱۰۰ درصد بنزین در شهر تهران و ۱۰۰ درصد گازوئیل توزیعی در استان تهران و ۹۰ درصد بنزین توزیعی در استان تهران یورو ۴ است.
کلانتری افزود: بررسی اجرای طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین) نیز از دیگر موارد در دستور کار جلسه امروز بود که این طرح در نازل‌ها و تانکر‌ها اجرا شده و در یک مخزن هم انجام شده است که قرار شد در دو مخزن دیگر تهران هم اجرایی شود.
وی گفت: با توجه به اینکه در آینده نزدیک شاهد درخت کاری و توسعه فضای سبز خواهیم بود، اداره کل منابع طبیعی استان تهران هم امروز در این جلسه اعلام کرد هزار و سی هکتار بوته کاری در جنوب تهران برای تثبیت ریزگرد‌ها صورت خواهد گرفت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: با توجه به ایام پایانی سال و وجود آلاینده‌های هوا مقرر شد تردد کامیون‌های فرسوده، آلاینده و فاقد معاینه فنی در سطح شهر تهران همچنان تا پایان سال ممنوع شود.
کلانتری گفت:: قرار شد دستگاه‌های اجرایی که مسئول تخصیص زمین و صدور موافقت اصولی هستند درخصوص انرژی‌های خورشیدی همکاری‌های لازم را با سرمایه گذاران و متقاضیان داشته باشند.
وی افزود: از دیگر مصوبات جلسه امروز مدیریت همه پسماندسوزی‌های سطح استان تهران بود که براساس این مصوبه نباید پسماندسوزی‌های پراکنده در سطح تهران داشته باشیم.
کلانتری گفت:: ​امروز همچنین مقرر شد صداوسیما و دیگر دستگاه‌ها به گونه‌ای مالکان کامیون‌های فرسوده را تشویق کنند تا در کلان شهر تهران کامیون‌های با عمر مفید تردد کنند.
 

نظر شما