شناسهٔ خبر: 24049454 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس جامعةالمصطفی اصفهان خبر داد

آموزش به 50 ملیت مختلف در جامعةالمصطفی اصفهان

رئیس مجتمع آموزش عالی جامعةالمصطفی العالمیه اصفهان گفت: در طول 10 سال گذشته از 50 ملیت در اصفهان در این مرکز آموزش دیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سید ابراهیم ملکی پیش از ظهر امروز در نشست خبری مرحله نهایی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی اظهار کرد: بعد از رحلت پیامبر(ص)، حضرت زهرا(س) وظیفه‌ای را انجام دادند که حفظ و حراست از حریم ولایت بود، روزگاری به وجود آمد که اسلامی فرا از اهل‌ بیت(س) شکل گرفت و امام حسین(ع) با قیامش این معادلات را به هم زد.

وی افزود: شروع انقلاب برای مردم ایران بود اما با گذشت زمان این انقلاب از مرزها بیرون رفت و فراگیر شد و پرچم‌دار معارف ناب اهل‌ بیت(س) ایران شد و افراد علاقه‌مند از سرتاسر جهان به ایران آمدند تا معارف ناب اهل‌ بیت(ع) را در ایران فرا بگیرند و این‌جا نقش جامعه‌المصطفی مشخص شد؛ مخاطبان المصطفی با پشتوانه مراجع و مقام معظم رهبری وظیفه تمدن‌سازی برای اسلام ناب را برعهده دارد.

رئیس مجتمع آموزش عالی جامعةالمصطفی العالمیه اصفهان عنوان کرد: امروز دشمنان نگران این توسعه‌ای هستند که در سرتاسر جهان اتفاق می‌افتد، جامعه‌المصطفی برآمده از حوزه‌های علمیه و معارف اسلام است؛ جامعه‌المصطفی در یک کلام دستاورد انقلاب است که موجب شده تا امروز نام اهل‌ بیت(ع) و قرآن میلیاردها بار برده شده است.

وی ابراز داشت: جامعةالمصطفی امر تعلیم و تربیت طلاب غیر ایرانی در داخل و خارج از کشور را برعهده دارد و تاکنون بیش از 60 هزار نفر از 230 کشور جهان فارغ‌التحصیل داشته و در حال حاضر حدود 40 هزار نفر در داخل و خارج از کشور مشغول تحصیل هستند که حدود 20 هزار نفرشان در داخل کشور تحصیل می‌کنند.

ملکی بیان داشت: جامعةالمصطفی بیش از 180 رشته در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و سطح یک تا 5 حوزه دارد؛ هویت فعالیت المصطفی حوزوی است و رویکرد آن حوزوی و دینی است، آموزش‌ها در المصطفی حضوری و غیرحضوری است، جامعه‌المصطفی در 70 کشور نمایندگی دارد و با بیش از 100 کشور ارتباط دارد.

وی تأکید کرد: مرکزیت المصطفی در داخل ایران در قم است اما در شهرهای دیگر مثل اصفهان نیز فعالیت دارد، جامعه‌المصطفی اصفهان بیش از 10 سال فعالیت دارد و بیش از 800 طلبه آقا و خانم در 25 رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و در سطح‌های 1 تا 4 حوزه دارد.

رئیس مجتمع آموزش عالی جامعةالمصطفی العالمیه اصفهان تصریح کرد: المصطفی در اصفهان بیش از 15 تشکل فرهنگی و 9 انجمن علمی دارد؛ المصطفی با پشتیبانی آیت‌الله حسین مظاهری و علمای دیگر و مسؤولان اصفهان روز به روز رو به افزایش اقدامات است و بیش از 2 هزار نفر در طول 10 سال گذشته از 50 ملیت در اصفهان در این مرکز آموزش دیدند.

وی ابراز داشت: جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی فراتر از یک مسابقه است و یک نوع فرهنگ‌سازی است، در این دوره جشنواره ضمن گرامیداشت منتخبین این مسابقات به عنوان یک نماد از یکی از مراجع به عنوان خادمان قرآنی مراسم نکوداشتی برگزار می‌شود؛ امسال اصفهان میزبان برگزاری این دوره جشنواره است و در این جشنواره نکوداشت حضرت آیت‌الله مظاهری را خواهیم داشت.

ملکی با بیان این که این جشنواره در روز 26 بهمن ماه در سالن اهل‌بیت برگزار می‌شود، تشریح کرد: مسابقات نهایی این جشنواره 23 و 24 بهمن در اصفهان برگزار می‌شود و قاریان بین‌المللی در اصفهان حضور پیدا می‌کنند.

وی اظهار کرد: در مراسم گرامیداشت آیت‌الله مظاهری حوزه علمیه اصفهان، حوزه علمیه خواهران،  دفتر تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، اداره کل اوقاف و امور خیریه، مرکز آموزش‌های تخصصی حوزه‌های علمیه، مرکز مهدویت و دیگر ارگان ها مشارکت دارند.

رئیس مجتمع آموزش عالی جامعةالمصطفی العالمیه اصفهان گفت: ما در جامعةالمصطفی به 130 هزار نفر از 130 کشور آموزش زبان فارسی دادیم، اگر فعالیت‌های جامعه‌المصطفی را کنار بگذاریم و پولی که به ما دادند را به عنوان حرکت در حوزه زبان فارس فقط در نظر بگیریم حرکت بزرگی در این زمینه انجام شده است.

انتهای پیام/چ

نظر شما