شناسهٔ خبر: 23993460 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر جامعه المصطفی اصفهان :

40 هزار طلبه و دانشجو از ملیت های مختلف در جامعه المصطفی کشور مشغول به تحصیل هستند

اصفهان- ایرنا- مدیر جامعه المصطفی اصفهان گفت: هم اینک بیش از 40 هزار طلبه و دانشجو از ملیت های مختلف در شعبه های مختلف جامعه المصطفی در سطح کشور در حال تحصیل هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم ملکی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تا کنون بیش از 60 هزار نفر از 130 کشور جهان با تحصیل در جامعه المصطفی فارغ التحصیل شده اند .
وی با بیان اینکه آموزش های این مرکز برای برادران خواهران ارائه می شود،گفت: بیش از 180 رشته در مقاطع کاردانی و تا دکتری و تا سطح پنج حوزه با رویکرد دینی در جامعه المصطفی آموزش داده می شود و این دوره ها شامل بلند مدت و کوتاه مدت است و بیش از 20 هزار نفر از 100 ملیت دورهای کوتاه مدت را گذرانده اند.
حجت الاسلام ملکی با اشاره به فعالیت های جامعه المصطفی در اصفهان اظهار کرد : جامعه المصطفی اصفهان از یک دهه گذشته تاسیس شده و امروز بیش از 800 طلبه و دانشجو دارد.
وی با بیان اینکه تا کنون بیش از 2هزار نفر با 32 ملیت در این مرکز آموزش دیده اند افزود: 25 رشته در مقطع کاردانی تا دکتری و از سطح یک تا چهار در بیش از 14 گروه علمی تربیتی، 15 تشکل فرهنگی و 9 انجمن علمی در جامعه المصطفی اصفهان وجود دارد.
مدیر جامعه المصطفی اصفهان گفت: یکی از اهداف راهبردی و عالیه جامعه المصطفی العالمیه توسعه قرآن کریم در سراسر دنیاست که از ابتدایی ترین تا متعالی ترین نوع ارتباط قرآنی یعنی از روخوانی و تلاوت تا فهم و عمل به قرآن را شامل می‌ شود.
وی گفت: دفاع از حریم اسلام، قرآن، مکتب و اهل بیت(ع) و تربیت طلاب قرآن مدار و قرآن محور اهتمام جامعه المصطفی در راستای توسعه فرهنگ قرآنی در سراسر دنیاست.
وی با بیان اینکه ایران پرچم دار اسلام ناب محمدی در تمام جهان است، گفت: به دستور مراجع و مقام معظم رهبری وظیفه جامعه المصطفی پرچم داری از اسلام در تمام جهان است.
وی همچنین از برگزاری نکوداشت خدمات قرآن و حدیتی آیت الله العظمی مظاهری در آیین اختتامیه بیست و سومین جشنواره بین المللی قرآنی و حدثی المصطفی خبر داد.
مرحله نهایی و آیین اختتامیه بیست و سومین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی 23 و 24 بهمن ماه 96 در سالن اهل البیت (ع) برگزار می شود.
جامعه المصطفی العالمیة، نهاد علمی و بین‌ المللی با هویت حوزوی است که با هدف گسترش علوم اسلامی و تربیت طلاب غیر ایرانی تشکیل شده است.
جامعه المصطفی سال 1359 به فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شد و شعبه اصلی آن در شهر قم و دیگر شعبه ها در مشهد، اصفهان، گرکان، تبریز و قشم فعال است.
ت 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی

انتهای پیام /*

نظر شما