شناسهٔ خبر: 23942616 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

یاسوج میزبان همایش محققین معین منطقه ۲ کشور

خبرگزاری صداوسیما

همایش محققین معین منطقه ۲ با شرکت ۶ استان کشور در یاسوج برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابعیاسوج میزبان همایش محققین معین منطقه 2 کشور طبیعی استان گفت: این همایش چهارشنبه، ۲۵ بهمن ماه از ساعت هشت و نیم تا ۱۸ عصر در سالن مرحوم دکتر عسکریان دانشگاه یاسوج برگزار می‌شود.
صلاحی اردکانی افزود: این همایش با حضور مسئولان جهاد کشاورزی استان‌های بوشهر، هرمزگان، فارس، اصفهان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات کشور، مسئولان ۱۲ موسسه تحقیقات کشاورزی کشور و برخی کارشناسان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود بیش از ۴۰۰ نفر در این همایش شرکت کنند ادامه داد: از این تعداد ۲۱۵ نفر محقق معین و ۵ نفر محقق مروج ارشد هستند.
صلاحی اردکانی اضافه کرد: ارئه گزارش عملکرد منطقه ۲، معرفی استعداد‌ها، ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی استان و سخنرانی تخصصی در حوزه آموزش و تحقیقات کشاورزی از جمله برنامه‌های این همایش است.
وی گفت: افتتاح و بهره برداری از هنرستان کار و دانش کشاورزی آیت الله ملک حسینی یاسوج و مامورسرای مرکز تحقیقات استان از دیگر برنامه‌های بعدازظهر این همایش است.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۴ پنل اختصاصی در بخش‌های زراعت، آب و خاک، دام و طیور با حضور مدرسانی از سازمان تحقیقات کشور اجرا می‌شود.
سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی کشور به ۵ منطقه تقسیم شده است که استان‌های بوشهر، اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد جزو منطقه ۲ کشور محسوب می‌شوند.

نظر شما