شناسهٔ خبر: 23831573 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک مسوول بنیاد شهید: برای راه اندازی و تجهیز مراکز توانبخشی کمبود اعتبار داریم

تهران - ایرنا - مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار گفت: راه اندازی برخی از مراکز توانبخشی در کشور نیازمند تامین اعتبار است و اکنون برای تجهیز این مراکز کمبود اعتبار داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، محمدرضا پورحاج رضایی روز سه شنبه در نشست تشریح اقدامات مربوط به انعقاد تفاهم نامه همکاری بنیادشهید و وزارت بهداشت به منظور راه اندازی مراکز تخصصی توانبخشی ایثار در استان ها در محل بنیادشهید، افزود: تاکنون در 10 استان آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، فارس، کردستان، کرمانشاه، همدان، خراسان رضوی و البرز، مراکز توانبخشی به بهره برداری رسیده و فعال هستند.
وی تصریح کرد: همچنین مراکز توانبخشی موسسه ایثار در استان های لرستان، سمنان و سیستان و بلوچستان تجهیز شده اما هنوز فعالیت آنها آغاز نشده است، در 5 استان نیز عملیات ساخت این مراکز به پایان رسیده اما به دلیل نبود اعتبارات هنوز تجهیز نشده است.
پورحاج رضایی افزود:در 6استان مراکز توانبخشی در حال ساخت نیز این پروژه ها پیشرفت هایی دارد اما در چهار استان (زنجان، خراسان شمالی، خوزستان و گیلان) نیز به علت کمبود اعتبارات در حالت نیمه کاره قرار دارد و در استان تهران نیز پروژه عظیم مجتمع توانبخشی بقیه الله تهران آماده بهره برداری و در حال تجهیز است.
وی ابراز امیدواری کرد با همکاری وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه کشور، اعتبارات موردنیاز این مراکز تامین شود چرا که برخی از مراکز با بیش از 40 درصد پیشرفت نیازمند تامین اعتبار هستند که البته با تامین اعتبارات مورد نیاز؛ پیش بینی می شود تا پایان سال 97 این پروژه های توانبخشی به اتمام برسد.
مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار ادامه داد: بنیادشهید در راستای رسالت و ماموریت سازمانی و نیز به منظور تامین نیازهای بهداشتی، درمانی و توانبخشی ایثارگران، اقدام به ساخت و تاسیس این مراکز در سراسر کشور کرده است، البته این اقدامات از سال 1386 به تدریج آغاز شده است.
وی مساحت زمین کل مجتمع های فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار در استان را 655 هزار و 898 مترمربع، مسایحت زیربنای آنها را 367 هزار و 576 مترمربع و مساحت مراکز توانبخشی این مجموعه ها را 111 هزار و 949 مترمربع عنوان کرد.
انعقاد تفاهم نامه همکاری بین بنیادشهید و امور ایثارگران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال گذشته (سال 95) درباره تقویت همکاری مشترک در راه اندازی مراکز تخصصی توانبخشی ایثار در استان های کشور برگزار شد و امروز سه شنبه جلسه تشریح گزارش اقدامات صورت گرفته با حضور سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت و حجت الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی رئیس بنیادشهید در محل این نهاد برگزار شد.
اجتمام ** ٧٢٦٨ ** 1418
خبرنگار: مهناز بیرانوند ** ناشر: مریم برزآبادی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

انتهای پیام /*

نظر شما