شناسهٔ خبر: 23828223 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آماده همکاری در زمینه توان بخشی جامعه ایثارگری با بنیاد شهید هستیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه خدمات توان بخشی به جامعه ایثارگری را از برجسته ترین مصادیق خدمت دانست و گفت: با بنیاد شهید همکاری می کنیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما دکتر قاضی زاده هاشمی در نشست مشترک با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با موضوع تجهیز و بهره برداری از مراکز توانبخشی ایثار گفت: اگر بخواهیم یک نهاد را در کشور مقدس بدانیم ریال آن نهاد بنیاد شهید است که خدمتگزار خانواده های معظم شهدا و جامعه ایثارگری است و کمال افتخار در دولت و وزارت بهداشت خدمت به این قشر است.
وی با اشاره به خدمات مناسب توان بخشی در جامعه ایثار گری گفت: توان بخشی حلقه چهارم از زنجیره درمان است که در ایران به آن کمتر توجه شده و جای بسی امیدواری است که بنیاد شهید در این حوزه وارد شده است.
قاضی زاده با ابراز امیدواری بر اینکه مراکز توان بخشی روزی تبدیل به بیمارستان شود و با مراکز دانشگاهی پیوند بخورد ، گفت: این حرکت موجب افزایش کیفیت خدمات خواهد شد و امیدواریم سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز در این مسیر به یاری بنیاد و وزارت بهداشت بیاید.
وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه توسعه و تجهیز مراکز درمانی و توانبخشی گام بلندی در جهت توان بخشی به جامعه است ، گفت: هزینه های مربوط به توانبخشی ، مستقیم به جامعه بر می گردد و شرکت های بیمه ای نیز به نفعشان است که در این عرصه حضور پیدا کنند زیرا بسیاری از اعمال توان بخشی به مرور باعث کاهش درمان های جراحی و هزینه های بیمه ها می شود.
وی با ابراز خرسندی از توسعه مراکز توان بخشی ایثار گفت: به لحاظ تجهیزات و واردات می توانیم از طریق هیئت امنای ارزی تسهیلاتی را در اختیار بنیاد قرار دهیم که موجب کاهش 25 درصدی هزینه ها خواهد شد.
هاشمی با تاکید بر لزوم توجه به استان های کم برخوردار مثل استان خوزستان گفت: می توان از همکاری بخش خصوصی نیز بهره برد.
 

نظر شما