شناسهٔ خبر: 23515348 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی دراستان

سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر و ساکن در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: آغاز سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی دراستان برنامه سرشماری زمستانه پرندگان آبزی و کنار آبزی استان با همکاری کارشناسان متخصص و پرنده‌شناسان به مدت ۵ روز آغاز شده است.
سید اسدالله هاشمی با اشاره به اینکه سرشماری پرندگان مهاجر در جهان یک برنامه بلند مدت مبتنی بر نظارت و پایش جمعیت پرندگان در فصل زمستان با تاکید بر تالاب‌ها و مناطق تجمع "پرندگان آبی زمستان گذر" است، افزود: این برنامه در استان کهگیلویه وبویراحمد نیز همزمان با سایر استان‌ها در حال انجام است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه از دیروز تیم۵نفره  کارشناسان استان کار سرشماری پرندگان مهاجر را آغاز کرده اند ادامه داد: نتایج این گونه سرشماری‌ها به توصیف و تشریح تغییرات حاصله در تعداد و پراکنش جمعیت‌ پرندگان مهاجر آبی می‌پردازد که نهایتاَ به مدیریت زیست بوم کمک می‌کند.
هاشمی در پایان با تاکید بر اینکه حساسیت موضوع تشخیص احتمال وجود یا عدم وجود بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، با اولویت ویژه در دستور کار سرشماران قرار دارد، گفت: از عموم علاقمندان به حیات وحش تقاضا می‌شود چنانچه اطلاعی از محل‌های تجمع پرندگان آبزی یا احتمال برخورد با پرنده آبزی تلف شده دارند با شماره ۳۳۳۳۴۴۴۱ ویا تلفن رایگان ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

نظر شما