شناسهٔ خبر: 23376444 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تولید بیش از 2 هزار متر مربع انواع صنایع دستی توسط عشایر استان

مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: عشایر این استان در سالانه 2 هزار و 292 متر مربع انواع محصولات صنایع دستی تولید می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ علی سلیمی با بیان اینکه ارزش این میزان تولیدات 170تولید بیش از 2 هزار متر مربع انواع صنایع دستی توسط  عشایر استان میلیارد ریال می باشد افزود: 25 درصد این صنایع دستی تولید شده به مصرف خود عشایر می رسد و 75 درصد آن نیز به بازارهای داخل و خارج استان صادر می شود.
وی قالی، قالیچه، گلیم، گبه، زیلو، جاجیم، سیاه چادر، نمد، مُشک، خیک، سیاه چادر را از جمله تولیدات عشایر استان عنوان کرد و گفت: با امضای تفاهم نامه با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در صدد تقویت گردشگری عشایری و رونق بخشی به صنایع دستی این قشر هستیم.
سلیمی نوع زندگی، محل اسکان و صنایع دستی این قشر را از جمله مواردی دانست که می تواند در رونق گردشگری عشایر استان نقش مهمی داشته باشد.
وی یادآور شد: کانون های اسکان عشایر در سورگه از توابع شهرستان سیروان و چمن گل از توابع ایلام به عنوان قطب گردشگری عشایر به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان معرفی شده اند.
مدیرکل امور عشایری استان ایلام افزود: 9 هزار و 736 خانوار با جمعیت حدود 60 هزار نفر معادل 12 درصد جمعیت استان ایلام را جامعه عشایری استان تشکیل می دهد.


نظر شما