شناسهٔ خبر: 23192573 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

استاندار: همدان باید کلان شهر شود

به گزارش ایرنا محمدناصر نیکبخت عصر شنبه در آیین تقدیر و معارفه شهردار همدان اظهار کرد: از یکسال گذشته بازنگری طرح جامع شهری آغاز شده و با پایان بازنگری این

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا محمدناصر نیکبخت عصر شنبه در آیین تقدیر و معارفه شهردار همدان اظهار کرد: از یکسال گذشته بازنگری طرح جامع شهری آغاز شده و با پایان بازنگری این طرح، عملیات ایجاد رینگ سوم و تبدیل همدان به کلانشهر آغاز می شود.
وی اضافه کرد: باید کلانشهر همدان را با حمایت و پیگیری نمایندگان مجلس و اجرای طرح جامع در ترازی که قانون اجازه می دهد پیش ببریم و به سرانجام برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای مطلوب این طرح به 2 معاون عمرانی و سیاسی امنیتی استاندار همدان ماموریت داده شده و در این باره سه نشست با معاون راه و شهرسازی برگزار شده است.

** 2018 لبخند همدان به جهانیان است
استاندار همدان در ادامه گفت: همدان در سال 2018 نیز میزبان 2 رویداد مهم بین المللی را به نمایندگی از کشورمان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است.
نیکبخت افزود: با برگزاری اجلاس جهانی پذیرای رئیس جمهوری و وزرای 180 کشور هستیم ضمن اینکه اجلاس آسیایی متشکل از 35 کشور را در همدان میزبانی خواهیم کرد.
وی بیان کرد: با برگزاری این 2 رویداد همدان به روی مهمانان خارجی لبخند می زند و نشاط، پویایی و آبادانی را در شهر برای استقبال از مهمانان ایجاد می کنیم.
وی با بیان اینکه ورودی های شهر همدان نامناسب است خواستار زیباسازی و اجرای طرحی مناسب در ورودی های شهر و مناسب کردن پیاده روهای همدان شد.
وی با حمایت ویژه از طرح پیاده راه سازی در شهر همدان گفت: طرح پیاده راه شهر همدان 20 سال قبل در طرح جامع تصویب شد اما جرات اجرا نداشتند و هم اینک با حمایت استانداری، نمایندگان و شورا اجرا شد و باید ادامه پیدا کند.
نیکبخت اضافه کرد: ایجاد دانشگاه دی 8 نیز یکی دیگر از رویدادهای مهم بین المللی است که امسال در همدان دانشجو می پذیرد که در این خصوص از حمایت های وزیرعلومتحقیقات و فناوری قدردانی ویژه می کنیم.

** شهردار مقابل تخلفات اغماض نکند
استاندار همدان در ادامه گفت: شهرداری ها محل وسوسه هستند و از شهردار جدید می خواهیم مقابل مسائل اخلاقی و مالی اغماض نکند.
نیکبخت افزود: هیچ گاه مقابل مسائل اخلاقی و مالی اغماض نمی کنم و از عباس صوفی شهردار جدید می خواهم بدون تعارف در مقابل کج دستی و رفتارهای غیراخلاقی اغماض نکند و برخورد لازم را داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در شهرداری های استان از جمله شهرداری همدان بین 2 تا 3 برابر ظرفیت نیرو داریم و از شهرداری می خواهیم تعدیل نیرو را مدیریت کند و یا اینکه از نیروهای موجود بهره وری لازم را داشته باشد.
وی یادآور شد: از شورای شهر همدان نیز می خواهم تا پایان دوره چهارساله به طور قاطع از عباس صوفی شهردار حمایت همه جانبه داتشه باشند.

** جذب سرمایه گذار اقتصادی
نیکبخت با تاکید بر جذب سرمایه گذار اقتصادی گفت: شهردار باید سرمایه گذاری اقتصادی در همدان را تبلیغ و دنبال کند و سرمایه گذار جذب کند و ما نیز حمایت همه جانبه خواهیم داشت.
وی ادامه داد: البته از شهردار می خواهیم در عرصه های عمرانی، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی برنامه ریزی و فعالیت گسترده داشته باشد.
وی بیان کرد: همدان روی ریل توسعه قرار دارد و با کمک مردم، شوراها، نمایندگان مجلس شورای اسلامی بتوانیم همدان را به جایگاه شایسته خود نزدیک کنیم.
استاندار همدان خاطرنشان کرد: این استان به اندازه ای بزرگ است وباید به همان اندازه کار های بزرگ برای آن انجام بدهیم.
در این آیین از خدمات سیدمصطفی رسولی شهردار سابق تقدیر و عباس صوفی به طور رسمی شهردار همدان معرفی شد.
7520/2087
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا

نظر شما