شناسهٔ خبر: 23142776 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس فدراسیون دوومیدانی مطرح کرد

پیشرفت دوومیدانی ایران در گرو ارتقای فنی مربیان/ طرح خرید مشارکتی تجهیزات دوومیدانی برای هیأت‌های استانی

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: اگر دوومیدانی ایران می‌خواهد در تمام مواد به طور متوازن پیشرفت کند، راهکارش ارتقای سطح فنی مربیان است، همانگونه که کشورهای صاحب‌نام دنیا در این رشته مربی‌محور هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مجید کیهانی عصر امروز در نشست رؤسای هیأت‌های استانی اظهار کرد: افتخارات ورزشکاران دوومیدانی کشورمان حاصل تلاش‌های روسای هیأت‌های دوومیدانی استانی است و از این‌ رو برگزاری این نشست‌ها به صورت هر 6 ماه یک‌بار، در دستور کار فدراسیون دوومیدانی قرار دارد.

وی افزود: بر اساس نگاهی که قبل از ورود به فدراسیون داشتم، در دوومیدانی کشور به استراتژی واحدی دست پیدا کرده‌ایم و دستورالعمل جدید فدراسیون بر این مبنا تدوین شده است.

رئیس فدراسیون دوومیدانی با بیان اینکه طی دو سال گذشته، فراز و نشیب زیادی داشته‌ایم، یادآور شد: عملکرد فدراسیون در نتیجه‌گیری خوب بوده است، همان‌طور که در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا، بهترین نتیجه را کسب کردیم.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته مطالعه زیادی در زمینه دوومیدانی داشتم، تأکید کرد: برنامه‌های آینده فدراسیون، در 14 محور طراحی شده است و به جز این محورها، هدف دیگری را دنبال نمی‌کنیم.

کیهانی اجرای طرح ساماندهی مربیان داخلی را اولویت اصلی برشمرد و گفت: اجرای طرح ملی استعدادیابی به منظور پشتوانه‌سازی برای تیم ملی بزرگ‌سالان در بازه زمانی سه ساله دنبال می‌شود که این طرح با اتکا به مربیان داخلی اجرا خواهد شد.

وی اجرای طرح ساماندهی و به کارگیری داوران، ساماندهی برنامه آموزشی با تکیه بر مربیان و داوران از دیگر موارد ذکر شده در برنامه فدراسیون است.

این مقام مسؤول با اشاره به اجرای طرح  پاداش برای نفرات برگزیده در مسابقات داخلی و خارجی، بیان داشت: اجرای طرح  رده پایه برای مسابقات نوجوانان و جوانان، طرح جاکارتا 2018 و توکیو 2020 در دستور کار فدراسیون قرار دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح تأسیس کمیته پیشکسوتان دوومیدانی، متذکر شد: طرح مشارکتی خرید تجهیزات دوومیدانی به صورت مشارکتی با ادارات ورزش و جوانان با هدف احیای هدفمند دوومیدانی استان‌ها صورت می‌گیرد.

* تمام مربیان دوومیدانی در ماده‌های تخصصی فعالیت می‌کنند

کیهانی خاطرنشان کرد: پس از سفر به کشورهای مختلف و بررسی سیستم دوومیدانی کشورهایی همانند لهستان، چک و چین، به این نتیجه رسیدم که در تمام کشورهای صاحب سبک دوومیدانی دنیا، مربی محور کار است.

وی ادامه داد: در کشوری مانند لهستان که در مسابقات قهرمانی جهان به هشت مدال رسید و برای المپیک، کسب مدال‌های زیادی را در دستور کار دارد، یک مربی خارجی کار نمی‌کند و نتیجه‌گیری آن‌ها ماحصل ساماندهی مربیان داخلی است.

رئیس فدراسیون دوومیدانی با بیان اینکه در این طرح، 120 مربی ساماندهی می‌شوند، گفت: در دوومیدانی دنیا، یک مربی در تمام مواد کار نمی‌کند و در یک ماده به صورت تخصصی کار می‌کنند و تمام مربیان دوومیدانی در ماده‌های تخصصی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه به تمام مربیان طرح ساماندهی حقوق پرداخت می‌شود، متذکر شد: حقوق مربیان از منابع غیرحرفه‌ای تأمین می‌شود و البته به حساب هیأت‌های استانی پرداخت می‌شود تا نظارت لازم بر عملکرد مربی وجود داشته باشد.

کیهانی با تأکید بر جذب استعدادهای صد درصدی بیان داشت: وقت گذاشتن برای ورزشکاری که استعداد لازم برای این رشته ندارد، وقت هدر دادن است و در جذب استعدادها به تمام فاکتورها دقت کنید چراکه ورزشکاری که استعداد لازم را ندارد، در نهایت قهرمان کشور می‌شود که به درد نمی‌خورد.

به گفته وی اگر هر استان پنج استعداد صددرصدی داشته باشد، دوومیدانی ایران متحول می‌شود.

این مسؤول متذکر شد: اگر دوومیدانی ایران می‌خواهد در تمام مواد به طور متوازن پیشرفت کند، راهکارش، ارتقا سطح فنی مربیان است و در طرح ساماندهی مربیان، در مرحله نخست 44 مربی در نظر گرفته شده‌اند و در مرحله دوم نیز 40 مربی دیگر اضافه می‌شوند.

انتهای پیام/ی

برچسب‌ها:

نظر شما