شناسهٔ خبر: 68347919 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

استادحوزه و دانشگاه:

ریشه عظمت و ارزش‌های اربعین عشق و علاقه به امام حسین (ع) است

حوزه / حجت الاسلام یوسفی گفت: ریشه عظمت و ارزش‌های اربعین عشق و علاقه به امام حسین علیه السلام دانست و افزود: علاقه به امام حسین (ع) در قلوب مردم جا گرفته و این عشق ثمره معرفت و شناختی است که مردم از آن امام بزرگوار و واقعه عاشورا پیدا کرده‌اند بنابراین باید بر این شناخت و معرفت روز به روز افزوده شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام حبیب الله یوسفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، ضمن عرض تسلیت اربعین حسینی اظهار داشت: یکی از دستاوردهای مراسم اربعین حسینی که اخیراً رونق بسیار خوبی گرفته است تقویت روحیه گذشت و ایثار است که جزو دستورات دینی و انسانی است.

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: مخالفت با خودخواهی، همنوع دوستی و برادری و برابری و بسیاری از آداب و اخلاق اسلامی در این مراسم عظیم دیده می‌شود که اگر این آداب و رسوم در زندگی ما انسان‌ها استمرار پیدا کند و سنت همیشگی بشود بسیار مفید و ارزشمند خواهد بود.

حجت الاسلام یوسفی به حضور تمام ادیان در مراسم اربعین اشاره کرد و افزود: هم اکنون افرادی با ادیان و مذاهب مختلف و حتی کسانی که دین یا مذهب خاصی هم ندارند جذب مراسم اربعین شده‌اند و این به دلیل عقلانی و انسانی بودن حرکت و انقلاب امام حسین علیه السلام در واقعه کربلا است.

وی ادامه داد: از طرفی امام حسین(ع) وارث همه انبیا الهی و اوصیای آنان است و می‌تواند مرجع و پناه پیروان همه ادیان و مذاهب باشد و وحدت جهانی انسان‌های نیک اندیش و خیرخواه را ایجاد نماید و در واقع این ظرفیت همان چیزی است که ظالمان و استثمارگران زمان از آن بیم و وحشت دارند لذا مشاهده می کنیم هم اکنون یزیدی ها و ابن زیادهای زمان با تمام توان و با ابزار رسانه‌های گسترده‌ای که دارند برای تحریف واقعیت های مراسم اربعین و محدود کردن ارزش‌های آن تلاش می‌کنند و با دروغ پردازی و شایعه پراکنی سعی در تضعیف و تحقیر این مراسم عظیم و ارزشمند دارند.

استاد حوزه و دانشگاه ریشه عظمت و ارزش‌های اربعین عشق و علاقه به امام حسین علیه السلام دانست و افزود: علاقه به امام حسین (ع) در قلوب مردم جا گرفته و این عشق ثمره معرفت و شناختی است که مردم از آن امام بزرگوار و واقعه عاشورا پیدا کرده‌اند بنابراین باید بر این شناخت و معرفت روز به روز افزوده شود.

وی با بیان اینکه مراسم عظیم اربعین باید همچنان حفظ شود گفت: در واقع این مراسم نشان دهنده قدرت مردم است که قدرت‌های ظالم از آن بیم دارند.

حجت الاسلام یوسفی تصریح کرد : اساساً در هر کشوری وقتی مردم آن کشور شناخت به امور خود و کشورشان داشته باشند و متحد شوند سرنوشت آن کشور را به خوبی معین کرده و به دست خواهند گرفت.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مراسم اربعین جماعتی را تشکیل می‌دهد که مربوط به یک کشور یا یک منطقه نیست بلکه مردم سراسر جهان و کره خاکی هستند که شرکت می کنند و اگر خوب مسائل جهان را بشناسند خواهند توانست سرنوشت جهان را از این وضع فلاکت بار تغییر دهند گفت: باید بر مردمی بودن این مراسم و تقویت بعد فرهنگی و معرفتی آن توجه ویژه و تاکید جدی بشود تا مقدمات ظهور امام زمان «عج» و حکومت جهانی آن حضرت را فراهم آورد.

انتهای پیام./

نظر شما