شناسهٔ خبر: 23135937 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

صالحی:

جامعه به دو دسته موافق و مخالف روحانیت تبدیل شده است

مسئول پایگاه شهید علم الهدى دانشگاه بیرجند گفت: جامعه به دو قسمت موافقان و مخالفان حوزه و روحانیت تقسیم شده که این امر مطلوب نیست و باعث نفاق میشود.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، متین صالحی مسئول پایگاه شهید حسین علم الهدى دانشگاه بیرجند، گفت: شهید مفتح تلاش بسیار زیادی برای اتحاد حوزه و دانشگاه نمود، وی که استاد دانشگاه تهران بود تلاش می‌کرد دانشگاهیان را با اندیشه‌های حوزویان و حوزویان را با اندیشه‌های دانشگاهیان آشنا کند تا این آشنایی باعث همکاری بین این دو شود.

صالحی با بیان اینکه در جامعه امروزی می‌توان افراد جامعه را به دو قسم تقسیم کرد گفت: قسم اول موافقان حوزه و روحانیت و دوم مخالف آن‌ها که این امر زیاد مطلوب نیست، زیرا باعث یک نفاق میشود و این نفاق می‌تواند سرعت پیشرفت یک ملت را کم کند.

مسئول پایگاه شهید علم الهدى دانشگاه بیرجند افزود: در شرایط امروزی که کشورمان مورد هجمه‌های فرهنگی غربی‌ها قرار گرفته است لازم است این دو نهاد فرهنگی جامعه باهم، هم فکری و هم اندیشی کنند و فرهنگ اسلامی ایرانی این ملت را حفظ و تقویت کنند اگر این دو باهم اتحاد نداشته باشند این امر میسر نیست.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه متاسفانه امروز دانشگاهیان رابطه خوبی با حوزویان ندارند و این امر به صلاح نیست و باید ارتباط متداومی بین این دو باشد که لازمه اش خواست طرفین است که متاسفانه در استان همچین اراده‌ای وجود ندارد تصریح کرد: این را باید از اساتید محترم حوزه و دانشگاه پرسید! چیزی قابل عرض نیست، چون هیچ اتفاقی دراین زمینه نیفتاده است.

صالحی در ارتباط با فضای مجازی نیز افزود: فضای مجازی در زندگی روزمره‌ی بخشی از مردم قابل انکار نیست و اکثر مردم با آن در ارتباط و درگیر هستند پس باید به طور جدی و با برنامه ریزی به این فضا ورود کرد، ولی متاسفانه طلاب و دانشجویان مخصوصا طلاب به آن صورت در این مسئله ورود نکرده اند و همین خالی گذاشتن جبهه فضای مجازی باعث شده دشمن تا حد زیادی به اهداف خود دست پیدا کند، ولی جلوی ضرر را از هرکجا بگیریم منفعت است فقط یک اراده جدی از طرفین را لازم دارد.

مسئول پایگاه شهید علم الهدى دانشگاه بیرجند بیان کرد: یکی از راه‌های مشهوریت و مقبولیت تبلیغ است و اسلام هم از این امر مستثنی نیست لذا دانشجویان و طلاب باید همواره پیرو این امر باشند؛ این فضا فرصت مناسب برای ارتباط با سایر افراد در سراسر جهان در اختیار ما قرار داده که در حقیقت کار تبلیغ را راحت کرده است.

وی در پایان افزود: رهبر انقلاب در طی چندین نامه‌ای که خطاب به جوانان اروپا نوشته اند و در این فضا منتشر کرده اند آنها را دعوت به آزاداندیشی و عدالت خواهی کرده و حقیقتا هم تاثیر بسزایی بر روی جوانان خارج نشین گذاشته است.

نظر شما