شناسهٔ خبر: 23135639 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ساختار مدیریتی، اداری و دانشجویی دانشگاه آزاد باید یکپارچه شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ساختار مدیریتی، اداری، مالی و دانشجویی این دانشگاه باید یکپارچه و هماهنگ شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، فرهاد رهبر در سیزدهمین نشست هماهنگی و پایش امور استان‌ها هدف از تشکیل این جلسه را اتخاذ شیوه‌هایی برای مدیریت هزینه‌ها متناسب با کاهش درآمد‌ها بیان کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی یک برند در سطح ملی و بین المللی است که باید ضمن حفظ این جایگاه بر ارتقاء آن بیفزایم.

وی با بیان اینکه هیچ واحد دانشگاهی ادغام یا تعطیل نمی‌شود، گفت: باید واحد‌ها و مراکز دانشگاهی را ابتدا در استان‌ها مدیریت کنیم، به این معنا که در سطح استان با رعایت ملاحظات سیاسی، اجتماعی و امنیتی و در نظر گرفتن شرایط فرهنگی استان، واحد‌های دانشگاهی را به جهت فاصله جغرافیایی، ناحیه بندی کنیم.

رهبر با تأکید بر یکپارچه سازی ساختار مدیریتی دانشگاه آزاد افزود: باید ساختار مدیریتی، اداری، مالی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یکپارچه و هماهنگ شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه هیچ مرزی بین دانشگاه‌های کشور‌های اروپایی برای گذراندن واحد‌های درسی نیست، گفت: آن‌ها با ایجاد و رعایت یک استاندارد واحد به دانشجویان مجوز می‌دهند که واحد‌های درسی خود را در صورت تمایل و نیاز در دانشگاه‌های مختلف بگذرانند.

وی اولین و مهم‌ترین گام برای یکپارچه سازی دانشجویی را استانداردسازی دانست و افزود: با استانداردسازی تمامی واحد‌های دانشگاهی، دانشجویان می‌توانند در صورت داشتن شرایط مورد نیاز، واحد‌های درسی خود را در یک یا چند واحد دانشگاهی سپری کنند.

رهبر درخصوص امکان بهره برداری و جابجایی امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی واحد‌های دانشگاهی در سطح استان، گفت: باید تجهیزات آزمایشگاهی واحد‌های دانشگاهی تحت عنوان آزمایشگاه مرکزی نامگذاری شود تا برای نقل و انتقال و بهره برداری از آن ها، واحد استفاده کننده دچار مشکل نشود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: ناحیه بندی واحد‌ها و مراکز دانشگاهی به معنای برتری و تفوق یک واحد بر دیگری نیست، بلکه به معنای یکپارچه سازی است.

وی با اشاره به اصلاح ساختار سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ساختار واحد‌های دانشگاهی باید متناسب با سازمان مرکزی اصلاح شود.

رهبر درباره ایجاد معاونت پزشکی در استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در صورتی که مصوبه معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌ها اجرا شود، مجاز به ایجاد پست معاونت پزشکی هستند.

نظر شما