شناسهٔ خبر: 23135622 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرهاد رهبر در سیزدهمین نشست هماهنگی و پایش امور استان ها:

ساختار مدیریتی، اداری، مالی و دانشجویی دانشگاه آزاد باید یکپارچه شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ساختار مدیریتی، اداری، مالی و دانشجویی این دانشگاه باید یکپارچه و هماهنگ شود.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد در سیزدهمین نشست هماهنگی و پایش امور استان ها هدف از تشکیل این جلسه را اتخاذ شیوه هایی برای مدیریت هزینه ها متناسب با کاهش درآمدها عنوان کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک برند در سطح ملی و بین المللی است که باید ضمن حفظ این جایگاه بر ارتقاء آن بیفزایم.

وی با بیان اینکه هیچ واحد دانشگاهی ادغام یا تعطیل نمی شود، اظهار داشت: باید واحدها و مراکز دانشگاهی را ابتدا در استانها مدیریت کنیم، به این معنا که در سطح استان با رعایت ملاحظات سیاسی، اجتماعی و امنیتی و در نظر گرفتن شرایط فرهنگی استان، واحدهای دانشگاهی را به جهت فاصله جغرافیایی، ناحیه بندی کنیم.

فرهاد رهبر با تأکید بر یکپارچه سازی ساختار مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: باید ساختار مدیریتی، اداری، مالی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یکپارچه و هماهنگ شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه هیچگونه مرزی بین دانشگاه های کشورهای اروپایی برای گذراندن واحدهای درسی نیست، خاطرنشان کرد: آنها با ایجاد و رعایت یک استاندارد واحد به دانشجویان مجوز می دهند که واحدهای درسی خود را در صورت تمایل و نیاز در دانشگاه های مختلف بگذرانند.

وی اولین و مهم ترین گام برای یکپارچه سازی دانشجویی را استاندارد سازی دانست و افزود: با استانداردسازی تمامی واحدهای دانشگاهی، دانشجویان می توانند در صورت داشتن شرایط مورد نیاز، واحدهای درسی خود را در یک یا چند واحد دانشگاهی سپری کنند.

* ساختار واحدهای دانشگاهی باید متناسب با سازمان مرکزی اصلاح شود

فرهاد رهبر درباره امکان بهره برداری و جابجایی امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی واحدهای دانشگاهی در سطح استان، گفت: باید تجهیزات آزمایشگاهی واحدهای دانشگاهی تحت عنوان آزمایشگاه مرکزی نامگذاری شود تا برای نقل و انتقال و بهره برداری از آنها، واحد استفاده کننده دچار مشکل نشود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: ناحیه بندی واحدها و مراکز دانشگاهی به معنای برتری و تفوق یک واحد بر دیگری نیست، بلکه به معنای یکپارچه سازی است.

وی به اصلاح ساختار سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: ساختار واحدهای دانشگاهی باید متناسب با سازمان مرکزی اصلاح شود.

فرهاد رهبر درباره ایجاد معاونت پزشکی در واحدهای استانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در صورتی که مصوبه معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در استانها اجرا شود، مجاز به ایجاد پست معاونت پزشکی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما