به گزارش خبرنگار پانا قزوین، کارگروه تخصصی چندپایه استان روز یکشنبه 26/9/96 جهت اجرای شیوه نامه جشنواره جلوگاه اثر و اندیشه با حضور حسینی رئیس اداره دوره اول و کارشناس مسئولان اداره عشایری، دوره اول و دوم، کارشناس گروه های آموزشی و راهبران آموزشی تشکیل گردید.
حسینی رییس اداره دوره اول از تلاش های همکاران شرکت کننده درجشنواره اثر واندیشه سال گذشته تقدیر و تشکرنمود و استمرار این جشنواره ها را موجب ارتقاء سطح حرفه ای همکاران دانست.
وی شناسایی، توسعه و ترویج روش های کارآمد تدریس و ارزشیابی آموزشی در میان معلمان چندپایه و راهبران آموزشی را از اهداف مهم آن برشمرد و بیان داشت: اجرای این جشنواره یک ایده نو و خلاق برای روش تدریس تلفیقی پدیدار می شود و برگزاری کارگاه های آموزشی برای معلمان چندپایه و راهبران آموزشی برای اجرای مطلوب آن لازم و ضروری است.
در ادامه، آقازمانی کارشناس مسئول دوره اول گفت: هدف کلی جشنواره ،پایش سطح به کارگیری و اثربخشی رویکرد تدریس تلفیقی توسط معلمان چندپایه و گردآوری مجموعه ای منتخب از تجارب کاربست آموزش های تلفیقی می باشد.
وی افزود: محورهای جشنواره طبق شیوه نامه ارسالی از دبیرخانه کشوری که آموزگاران چندپایه و راهبران آموزشی می توانند در آن شرکت نمایند به شرح زیر می باشد:
محور1: طراحی آموزشی تلفیقی(درقالب فیلم های کوتاه آموزشی)
محور2: مستندسازی خلاقیت و نوآوری در زمینه راهبردهای آموزشی، امور پرورشی، مدیریت مدرسه،جلب مشارکت و ارتباط با اولیا، بهبود فضای فیزیکی و بهینه سازی محیط آموزشی مدرسه، ترویج فناوری در مدرسه. محور
محور : انعکاس دستاوردهای آموزشی چندپایه از توفیقات معلمان،دانش آموزان و دست اندرکاران چندپایه.
در پایان اعضای شورای تخصصی چند پایه استان در خصوص تبلیغ، اطلاع رسانی، تشویق، ترغیب همکاران و نظارت بر روند اجرایی جشنواره و قابلیت اجرایی تدریس تلفیقی در کلاس های تک پایه و مزایای کلاس های چندپایه در پیشبرد اهداف آموزشی و موارد فنی و محتوایی جشنواره به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.