شناسهٔ خبر: 23116222 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک حضور و یک جایزه بین المللی برای سینمای ایران

تهران - ایرنا - «وقت نهار» جایزه فیلم کوتاه جشنواره آسیایی - آمریکایی را برد و «آقای کارگردان» در جشنواره ای اسپانیایی رقابت می‌کند

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار سینمایی ایرنا، فیلم کوتاه «وقت نهار» ساخته علیرضا قاسمی بعد از نامزدی نخل طلای بهترین فیلم کوتاه در جشنواره فیلم کن و 11 بار حضور در جشنواره های مورد تایید آکامی علوم و هنرهای سینمایی در تازه ترین حضور خود در فستیوالی آسیایی آمریکایی موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی شد.
این فیلم ماجرای دختری نوجوان است که با جسد مادرش در پزشکی قانونی مواجه می شود.
«وقت نهار» به تهیه کنندگی، نویسندگی و کارگردان علیرضا قاسمی با بازی هنرمندانی چون خورشید چراغی پور، رویا بختیاری، سیاوش چراغی پور، امیر تقدیری، پیمان نعیمی و احمد امینی ساخته شده است.
همچنین دیگر فیلم کوتاه ایرانی با عنوان «آقای کارگردان» به کارگردانی علی عرفان فرهادی به جشنواره ای در اسپانیا راه یافت.
ششمین دوره این جشنواره از 10 تا 24 ماه فوریه در کشور اسپانیا برگزار می‌شود و فیلم عرفان فرهادی در بخش فیلم های حرفه‌ای این جشنواره با فیلم های دیگر به رقابت می‌پردازد.
فیلم های این جشنواره به غیر از والنسیا در مادرید و شهرهای دیگر اسپانیا اکران می‌شود و دوره قبلی این جشنواره 17000 مخاطب داشته است.
درخلاصه داستان این فیلم آمده است: «آقای کارگردان و دوستان هم سنش در حال ساختن فیلمی هستند و ...»
در این فیلم کوتاه همایون کاشانی طراح صحنه و لباس، حسام موفق مدیر تصویربرداری، سینا نجفیان تدوینگر، پیمان کظیمی چهره پرداز، حسام غیاثوند صدابردار و امیر فرهادی دستیار کارگردان و برنامه ریز همکاری داشته اند.
علی افشاری، امیرعلی بنی هاشم، امیرعلی غفاری، یسنا سورانی، آرمین افضحی و پرهام بخشی بازیگران این فیلم هستند.
فراهنگ**9246** 1823 خبرنگار: علیرضا مرادی ** انتشار: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*

نظر شما