شناسهٔ خبر: 23110058 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار:

حوزه و دانشگاه رکن مهم کشور هستند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار گفت: یکی از ویژگی های مهم انقلاب اسلامی ایران و بخش فرهنگی و علمی نگاه مساوی و در کنار هم بودن حوزه و دانشگاه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی رضا لادن مقدم سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار در گفتگو با خبرنگار گرمسارآنلاین با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه محصولی ناب از انقلاب اسلامی و یکی از راهبردهای مهم فکری و رفتاری حضرت امام خمینی(ره) برای اعتلا و پیشرفت ایران اسلامی بود، گفت: هدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه‌ اسلامی پیشرفته‌ مستقل، جامعه‌ امام، جامعه‌ پیشاهنگ و جامعه‌ الگو حرکت کنیم.

وی  بر وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان نخبگان جامعه اسلامی تاکید و اظهار کرد: نخستین رسالت این دو نهاد، علم و معرفت است و اگر قرار باشد که نقطه هم جوشی میان این دو نهاد پیدا کنیم در گام نخست باید میان دانش های حوزوی و دانش هایی که در دانشگاه وجود دارد ارتباط ایجاد کنیم.

لادن مقدم افزود: در سال‌های قبل از انقلاب حوزه و دانشگاه هر کدام مسیری را طی می کردند، بنابراین ایده وحدت حوزه و دانشگاه مطرح شد تا این دو بال علم در کشور مکمل هم باشند و بتوانند همدیگر را تکمیل و مسیر پیشرفت کشور را هموارتر کنند و سرعت ببخشند.

سرپرست واحد گرمسار شهید مفتح را اندیشمندی بزرگ و عالمی متعهد دانست و اظهار کرد: وی از محضر بزرگانی چون علامه طباطبایی و امام خمینی (ره) بهره برد و خود مدرسی بزرگ در حوزه شد.

وی بر وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان نخبگان جامعه اسلامی تاکید و اظهار کرد: اولین رسالت این دو نهاد، علم و معرفت است و اگر قرار باشد که نقطه هم جوشی میان این دو نهاد پیدا کنیم در گام نخست باید میان دانش های حوزوی و دانش هایی که در دانشگاه وجود دارد ارتباط ایجاد کنیم و اگر به صورت جدی به مقوله وحدت حوزه و دانشگاه بپردازیم بسیاری از مسائل کشور حل می شود.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها:

نظر شما