شناسهٔ خبر: 23090555 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور؛

طرح «دانشجو معلم قرآن کریم» برگزار می‌شود/ 30 آذر؛ آخرین مهلت ثبت‌نام

گروه فعالیت‌های قرآنی: ثبت‌نام برای حضور در طرح «دانشجو معلم قرآن کریم» که به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار خواهد شد تا پایان آذرماه ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

رضا قلندرآبادی، مسئول کانون فعالیت‌های قرآنی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی مشهد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به برگزاری طرح دانشجو معلم قرآن کریم، ابراز کرد: طرح دانشجو معلم قرآن کریم، به طور هماهنگ از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور پیشنهاد شده بود که در مشهد هم اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: این طرح به صورت کشوری در سه سرفصل انجام خواهد شد و قرار است متقاضیان، 100 ساعت آموزشی را در سرفصل‌هایی شامل 40 ساعت تجوید، 40 ساعت روش تدریس و 20 ساعت تدبر در قرآن بگذرانند که منابع مشخصی دارد.
قلندرآبادی ابراز کرد: مهدی جلالی و صاحبعلی اکبری، دانشیار گروه آموزشی علوم قرآن و حدیث دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد و داود خلوصی که حافظ کل و استاد قرآن است، مدرسان این دوره خواهند بود.
وی در خصوص برگزاری کلاس‌های این دوره، عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، در صورتی که تعداد ثبت‌نام کنندگان به حد نصاب برسد، کلاس‌ها دی و بهمن ماه سال جاری، برگزار می‌شود و در نظر داریم که برنامه آموزشی را طی یک الی یک ماه و نیم، روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه به انجام برسانیم.
تمدید مهلت ثبت‌نام تا پایان آذرماه
مسئول کانون فعالیت‌های قرآنی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی مشهد، با عنوان این مطلب که ثبت‌نام تا پایان آذرماه تمدید شده است، اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند جهت ثبت‌نام به وب سایت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان رضوی به نشانی www.SDJD.IR مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه این دوره آموزشی رایگان است و علاقه‌مندان می‌توانند اطلاعات تکمیلی را از همین پایگاه اینترنتی، دریافت کنند، اعلام کرد: در پایان این دوره که برای بانوان و آقایان برگزار می‌شود، شرکت‌کنندگان باید از طریق تشکل‌ها و معاونت فرهنگی‌های دانشگاه، دوره آموزشی را برگزار کنند و پس از آن به آنها گواهینامه از سازمان فعالیت‌های قرآنی کشور اعطا می‌شود.
مسئول کانون فعالیت‌های قرآنی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی مشهد، مخاطبان این دوره را دانشجویان دانشگاه‌های سراسر مشهد عنوان کرد و گفت: اگر ثبت‌نام کنندگان به 30 نفر برسد، دوره برگزار می‌شود و در غیر این صورت، باید هماهنگی با مرکز تهران برای تمدید مهلت ثبت‌نام یا برگزاری دوره با همین تعداد؛ صورت گیرد.
یادآور می‌شود، حرکت به سمت تحقق منشور توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان بالاترین سند فعالیت‌های قرآنی کشور، گسترش و توسعه معرفت قرآنی در میان دانشجویان و شناسایی استعدادهای بالقوه قرآنی در سطح کشور در بخش‌های مختلف قرآنی، از جمله اهداف تعریف شده برای این طرح است.

نظر شما