شناسهٔ خبر: 23083236 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پرداخت ۲۷۲ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در هرمزگان

بانک‌های استان امسال ۲۷۲ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان هرمزگان پرداخت کرده اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ استاندار هرمزگان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: این میزان تسهیلات به ۱۵۴ واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده بودند پرداخت شده است.
فریدون همتی افزود: اکنون هرمزگان در تعداد واحد‌های دریافت کننده تسهیلات رتبه دوازدهم کشوری را دارد.
وی گفت: بر اساس مصوبه جدید، از اول دی ماه واحد‌های بخش گردشگری نیز می‌توانند در سامانه بهین یاب برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند.
استاندار هرمزگان افزود: پیمانکاران و شرکت‌هایی که از دولت برای اجرای طرح‌های دولتی طلبکارند، می‌توانند بدهی‌های خود به دستگاه‌های دولتی مانند تامین اجتماعی، مالیات و شبکه بانکی را با طلب خود تهاتر کنند.
همتی گفت: شرکت‌ها و پیمانکاران و افراد طلبکار با مراجعه به سازمان‌های طرف حساب خود و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، از این شرایط ویژه برای تسویه مطالبات و بدهی خود استفاده کنند.
استاندار هرمزگان گفت: بانک‌ها نباید فقط در سود واحد‌های متقاضی تسهیلات شریک باشند و در صورت ضرر، واحد‌های تولیدی را به تملک خود در بیاورند، بلکه باید به رونق واحد‌هایی که تسهیلات دریافت کرده اند کمک کنند و از تملک واحد‌های بدهکار نیز خودداری کنند.
همتی از مدیران دستگاه‌های دولتی در استان خواست تمام تلاش خود را برای رونق تولید و ایجاد اشتغال در استان به کار بگیرند، زیرا مهمترین نیاز و درخواست مردم در استان اشتغال است.
بررسی مشکلات واحد‌های متقاضی دریافت تسهیلات، لزوم استفاده از خدمات شرکت‌های استاندارد آسانسورسازی بویژه در مسکن مهر و بررسی آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات از سوی شبکه بانکی استان، از دیگر دستور کار‌های شصت و ششمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بود.

نظر شما