شناسهٔ خبر: 23069988 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

استاندار هرمزگان: جاده ساحلی از خوزستان تا سیستان کشیده می‌شود‏

صاحب‌خبر -
 

بندرعباس ـ خبرنگار اطلاعات:دومین گردهمایی استانداران ادوار هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.
استاندار هرمزگان در دومین گردهمایی استانداران ادوار استان هرمزگان با بیان این که آنچه امروز هرمزگان دارد ثمره تلاش‌های استانداران ادوار مختلف هرمزگان است افزود: امیدوارم به اتفاق مدیران استانی گام‌هایی در ارتباط با کارهایی که شما آغاز کرده اید، برداریم دکتر فریدون همتی گفت:حضور نمایندگان مجلس را در این جلسه پاس می‌داریم.
همتی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم از حضور آقای جادری استاندار سابق هرمزگان که هنوز برخی از برنامه‌هایشان در استان در حال اجراست، استفاده لازم را ببریم.
به گفته وی استفاده تجارب استانداران محدود به این جلسه نخواهد بود و این ارتباط ادامه دار است.
استاندار هرمزگان با بیان این که شما سرمایه و پشتوانه فکری ما برای راهبری هرمزگان هستید افزود:ارتباط عاطفی و علاقه استانداران با هرمزگان همچنان باقی مانده است.‏
او با اشاره به این که از ظرفیت ساحل جنوب نتوانسته‌ایم استفاده کنیم و فشار گردشگری بر سواحل جنوب کشور است اضافه کرد: توسعه زیرساخت ریلی و توسعه آزادراه‌ها در دستور کار مدیریت این استان قرار دارد.
همتی با اشاره به این که جاده ساحلی از خوزستان تا سیستان کشیده خواهد شد که این جاده از هرمزگان نیز می‌گذرد، افزود: این گام خوبی در ارتباط با رونق گردشگری است.‏
استاندار هرمزگان در ادامه سخنان خود با اشاره به این که هرمزگان نقشی استراتژیک در کشور دارد و سواحل آن به تنهایی سه برابر سواحل ما در شمال کشور است اظهار کرد:استان هرمزگان خوب وآنطور که باید به مردم ایران معرفی نشده است.
وی افزود: با توجه به این که هرمزگان نقشی اساسی در بودجه کشور دارد و درآمد کشور بسیار به هرمزگان وابسته است اما بودجه دریافتی ما تناسبی با درآمدها ندارد.
او در این نشست گفت:بخشی از اشتغال صنایع بزرگ، از نیروی کار استان هرمزگان استفاده نشده و این مسائل ریشه‌های فراوانی دارد.استاندار هرمزگان اضافه کرد:باید از ظرفیت منطقه مکران، مناطق آزاد و نفوذ استانداران اسبق استان برای آبادانی هرمزگان استفاده کنیم‏ همتی با بیان این که امروز دریا امنیت خوبی به یُمن تلاش‌های نیروی امنیتی دارد و نباید از ظرفیت‌های عظیم این بخش غافل شدادامه داد:هرمزگان با مساله قاچاق دست و پنجه نرم می‌کند و باید قوانین مربوط به صیادان نیز در این بخش مورد بازبینی قرار گیرد.
او افزود:بخشی از زیر ساخت‌های ما متاثر از حضور گسترده حمل و نقل جاده‌ای است.وی ادامه داد:فرودگاه جاسک و فرودگاه بندرعباس زیرساخت مناسبی است که می‌تواند در استان تحول ایجاد کند.
وی ادامه داد:منطقه ویژه پارسیان می‌تواند استان هرمزگان را متحول کند و البته بنادر فعلی ما نیز در کشور جایگاه ویژه‌ای دارند.
وی گفت: نیروگاه برق سیریک به زودی شروع به کار خواهد کرد و توسعه استان را تسهیل می‌کند.استاندار هرمزگان صنایع فولادی استان را ظرفیت بزرگی دانست واظهار داشت: در کارگروه فولاد به دنبال تکمیل زنجیره فولاد در هرمزگان هستیم تا هرمزگان در زمینه فولاد و آلومینیوم به قطب کشور تبدیل شود.
همتی افزود: بخش کشاورزی استان هرمزگان رونق خوبی دارد اما به باغ‌های خرما، لیمو ترش ونارنگی خسارات زیادی وارد شده است که به دنبال نوسازی و احیای آنها باید باشیم.وی اضافه کرد: توسعه گلخانه‌ها از زمان آقای جادری شروع شده و من نیز این راه را ادامه خواهم داد تا استفاده بهینه از آب صورت بگیرد.او افزود:سدهای آب شیرین استان برای آشامیدنی استفاده شده و همین سبب فرونشست مناطقی مانند دشت میناب شده و حساسیت‌های اجتماعی نیز به وجود آورده که باید به سمت شیرین کردن آب دریاها برویم.
استاندار هرمزگان گفت:تمرکز من روی تکمیل برنامه‌های نیمه تمام گذشته است واز شما می‌خواهم تعصب تان را بر هرمزگان حفظ کنید.
وی گفت:نقش هرمزگان در اقتصاد کشور نقش ملی است و می‌تواند جایگاه بین المللی داشته باشد. او ادامه داد: امیدوارم بتوانم در عملی کردن بخشی از آرزوهای شما گام بردارم.استاندار هرمزگان اضافه کرد:مردم هرمزگان جزو مردمان خوب ما هستند و اهل تشیع و تسنن همواره از انقلاب و کشور پشتیبانی کرده‌اند و امیدوارم ما هم خدمتگزار خوبی برای این مردم باشیم.
نجار، معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و رئیس مجمع استانداران نیز در دومین گردهمایی استانداران ادوار استان هرمزگان گفت:هر کدام از ظرفیت‌های استان هرمزگان می‌تواند کشور را متحول کند ودر این ارتباط تا جایی که میسر باشد نگاه ویژه‌ای به هرمزگان خواهیم داشت.
نجار با بیان این که سفره‌های زیرزمینی ما مشکل دارد و تا ۲۰سال آینده مردم کشور ناچار به حرکت به سمت ساحل خواهند بود، افزود: استانداران ساحلی باید شیرین سازی آب را مد نظر داشته باشند.وی گفت: نباید تنها چشم به زیرساخت‌های دولتی داشت و مردم و بخش خصوصی از لحاظ فکری و مالی می‌توانند کارها را حل و فصل کنند.در پایان این گردهمایی با اهدای لوح از جاسم جادری، استاندار سابق هرمزگان تقدیر به عمل آمد.‏

نظر شما