شناسهٔ خبر: 23082029 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دکتر مجید معارف در مراسم پاسداشت شهيد آيت الله دكتر محمد مفتح:

شهيد مفتح نماد برحق در وحدت حوزه و دانشگاه بود

خبرگزاری شبستان: رييس دانشكده الهيات دانشگاه تهران در خصوص نقش شهيد مفتح در ارتباط بين حوزه و دانشگاه گفت: شهيد مفتح نماد برحق در وحدت حوزه و دانشگاه بود و در اين راستا زحمات زيادي را كشيد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاري شبستان، دكتر مجيد معارف رييس دانشكده الهيات دانشگاه تهران ظهر امروز دوشنبه(٢٧آذرماه) در مراسم پاسداشت شهيد آيت الله دكتر محمد مفتح و گراميداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه كه در دانشكده الهيات دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به اينكه شهيد مفتح در دوران بحران رياست اين دانشگاه را برعهده گرفت اظهار داشت: شهيد مفتح بعد از رياست؛ اين دانشكده را به سوي توسعه رشته هاي علمي دانشگاه برد و از دو رشته در اين داشنكده به سوي هشت رشته تا مرحله دكتراي پيش رفت.

وي ادامه داد: شهيد مفتح را مي توان جزء شخصيت هاي تقريب مذاهب در خارج از كشور معرفي كرد كه همواره انديشه تقريبي داشتند و در سفرهاي خارجي خود در صدد تعامل ملت هاي اسلامي باهم بودند.

رييس دانشكده الهيات دانشگاه تهران تاكيد كرد: اميد است با تربيت نيروهاي كارآمد اين دانشگاه بتوانيم اسلام ناب محمدي را معرفي كنيم، امروز هم ما در راستاي افكار متعالي شهيد مطهري و اساتيد و دانشجويان عزيز مشغول به تحصيل و درس دادن هستيم.

معارف يادآور شد: با گراميداشت ياد و خاطره شهيد مفتح مفتخريم همچون سال هاي قبل روز ٢٧آذر را به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه و پاسداشت مقام شهيد مفتح گرامي بداريم.

وي افزود: شهيد مفتح نقش مهمي در ارتباط بين حوزه و دانشگاه داشت و در اين عرصه خدمات زيادي را ارائه كرد كه نبايد آن را فراموش كنيم و به طوركلي مي توان گفت شهيد مفتح نماد برحق در وحدت حوزه و دانشگاه بود.

نظر شما