شناسهٔ خبر: 23076289 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دفاع مقدس متعلق به همه ادیان، اصناف و قشرهاست

رئیس بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ما دفاع مقدس را نباید جناحی کنیم و دفاع مقدس متعلق به همه ادیان، اصناف و قشرهاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار سرتیپ پاسدار کارگر در همایش فرهنگی راویان دفاع مقدس افزود: درباره دفاع مقدس و موضوع راویان نور و روایتگری استادان مطالبی را بیان می‌کنم مطالبی که مطالبات مقام معظم رهبری است.

وی گفت: مقام معظم رهبری در اساسنامه ارزش‌های دفاع مقدس بر روی دو موضوع فراموشی و تحریف تأکید کردند و همین دو مطلب را این طور بیان کردند که «نباید بگذاریم دفاع مقدس فراموش شود و نباید بگذاریم که دفاع مقدس به انحراف کشیده شود».

سردار سرتیپ کارگر افزود: در ۲۶ اسفند سال ۹۲، مقام معظم رهبری مطلبی را بیان کردند مبنی بر اینکه؛ در بعضی از مواقع و در برخی از مراسم با نام دفاع مقدس مطالبی مطرح می‌شود که بر ضد دفاع مقدس است و این مسئله مهمی است که همان تحریف است و باید به آن توجه شود چنانچه هم اکنون هم برخی از افراد هستند که انقلاب اسلامی را تحریف می‌کنند و حتی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری برخی از افراد هستند که می‌خواهند انقلاب را در فضای مجازی تحریف کنند، چنانچه مصاحبه‌ای در مورد دفاع مقدس می‌گیرند و بر اساس سلیقه خود مطالبی را حذف می‌کنند و نتیجه‌ای را که خود می‌خواهند از این مصاحبه مطرح می‌کنند.

رئیس بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه با بیان اینکه اگر دفاع مقدس نبود انقلاب اسلامی دچار چالش‌های مختلفی می‌شد، گفت: در دفاع مقدس حتی امام خمینی (ره) هم به آزمون گرفته شد.

وی افزود: دفاع مقدس متعلق به همه مردم ایران است و ما باید در دفاع مقدس همه را سهیم بدانیم چه آن شخصی که جنگید، چه آن شخصی که کمک کرد و چه آن شخصی که با شادی و یا غم ما، شاد یا غمگین شد.

سردار کارگر گفت: ما وقتی صحبت از رشد و توسعه علمی می‌کنیم باید این را هم بگوییم که داشتن انرژی هسته‌ای و سلول‌های بنیادی همه مدیون دفاع مقدس است البته یکی از دستاورد‌های دفاع مقدس، بسیج است.

رئیس بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به مذاکرات اخیر درخصوص هسته‌ای گفت: امروز ما یکی از کشور‌های قدرتمند هستیم و این به برکت دفاع مقدس است و یکی از مشکلات ما این است که ما نتوانستیم نقش امام راحل را در دفاع مقدس نشان دهیم چنانچه همه شهدا و همه مسئولان تحت مدیریت عالی یک فرد قرار داشتند و نزدیک به ۴۰ کشور دنیا پشت سر عراق ایستاده بودند و مقام معظم رهبری سال گذشته گفتند که «دفاع مقدس قیامت کبری بود و در عملیات‌های مختلف، اخلاق اسلامی در دفاع مقدس، فضایل انسانی در دفاع مقدس نشان داده شد و کسانی که در دفاع مقدس پیروی کردند از امام حسین (ع) پیروی کردند». 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته شش میلیون نفر در سفر راویان نور حضور داشتند و از این مناطق بازدید کردند، افزود: اکثر افرادی که در این سفر حضور داشتند ۱۵ تا ۳۰ ساله بودند.

رئیس بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه کسانی که می‌گویند مردم از حرف‌های دفاع مقدس خسته شده اند این مطلب، دروغ بزرگ است، گفت: این جوانانی که در راویان نور می‌آیند این‌ها با ما متفاوت هستند چنانچه آنان با فضای مجازی آشنایی دارند و مقام معظم رهبری این مطلب را بیان کردند که فضای مجازی در تراز انقلاب اسلامی است و اگر من این مسئولیت را نداشتم در فضای مجازی کار می‌کردم بنابراین راویان ما باید با فضای مجازی آشنا باشند و موضوع تربیت راویان جوان و تربیت استاد راویان جوان را باید مورد توجه قرار دهیم.

رئیس بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس افزود: موضوع دفاع مقدس موضوع مهمی است و ما باید نباید دفاع مقدس را جناحی کنیم، چون دفاع مقدس متعلق به همه ادیان، اصناف و اقشار است و بزرگترین انحراف و تحریف درباره این موضوع این است که دفاع مقدس را جناحی کنیم.

سردار کارگر با اشاره به اینکه دفاع مقدس کلید وحدت در کشور است، گفت: یعنی اول دفاع مقدس و تراز آن رهبری است و ما نباید دفاع مقدس را کوچک کنیم هم اکنون دفاع مقدس ما تنها متعلق به جمهوری اسلامی ایران نیست و فراتر از همه مرز‌ها رفته است چنانچه شاهد هستیم و آنچه سوریه و لبنان و امروزه یمن و غزه را نجات می‌دهد دفاع مقدس است.

نظر شما