شناسهٔ خبر: 23072374 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دستیار کارگردان نمایش «بوی بهشت» در گفت‌وگو با دفاع پرس:

نمایش «بوی بهشت» در جشنواره تئاتر قرآن و عترت به روی صحنه می‌رود

«صابر خلیلی» گفت: نمایش «بوی بهشت» روایت‌گر زندگی کربلایی «کاظم ساروقی»، یکی از آثاری است که در مدت زمان برگزاری جشنواره تئاتر قرآن و عترت به روی صحنه می‌رود.

صاحب‌خبر -

بهره مندی از ظرفیت های نهفته قرآن کریم برای تولید متون نمایشی«صابر خلیلی» دستیار کارگردان نمایش «بوی بهشت» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در اراک، با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر قرآن و عترت در شهر اراک، اظهار داشت: پس از فراخوان انجمن هنر‌های نمایشی استان مرکزی، آثار بسیاری به دبیرخانه برگزاری جشنواره تئاتر قرآن و عترت ارسال شد که اثر «بوی بهشت» نیز یکی از همین آثاری است که در مدت زمان برگزاری جشنواره به روی صحنه می‌رود.

وی افزود: این اثر به صورت تک پرسناژی بوده و با «تن» طراحی شده در برخی از صحنه‌ها، به یاری بازیگر آمده و اجرای برخی میزانسن‌ها را بر عهده دارد.

دستیار کارگردان نمایش بوی بهشت تصریح کرد: نمایش بوی بهشت با بهره‌مندی از ظرفیت‌های هنر نمایش، زندگانی کربلایی «کاظم ساروقی» را برای مخاطب روایت می‌کند.

خلیلی گفت: کربلایی کاظم، روستا زاده‌ای اهل «ساروق» بود که توسط معجزه‌ای قرآنی در یک شب حافظ کل قرآن کریم شد.

وی با بیان این‌که در این اثر از شیوه‌های نمایش ایرانی بهره گرفته شده است، ادامه داد: در این اثر از سیاه بازی، نقالی، شبیه‌خوانی، سایه‌بازی و شیوه اصلی این کار که «تعزیه» است استفاده شده است.

دستیار کارگردان نمایش بوی بهشت خاطرنشان کرد: نویسندگی و کارگردانی و بازیگری این اثر نیز بر عهده «ناصر کریمی نیک» است که همراه با اجرای موسیقی با حال و هوای قرآنی به روی صحنه می‌رود.

خلیلی با تأکید بر ضرورت اجرای عمومی این اثر گفت: برگزاری جشنواره‌ها اقدامی بسیار خوب و ارزنده در راستای ارتقاء بخشیدن به هنر تئاتر است، اما در کنار این موضوع نیز باید به اجرای عمومی آن اهمیت ویژه‌ای داد.

انتهای پیام/

نظر شما