شناسهٔ خبر: 23067186 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

شفاف سازی در مدیریت شهری عامل کاهش فساد است

سلسله نشست های مدیریت شیشه ای با موضوع شفافیت در مدیریت شهری به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینای همدان در سالن سینمای این دانشگاه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای دانشجو؛ ظهر امروز نشست مدیریت شیشه ای با موضوع شفافیت در مدیریت شهری با حضور عباس صوفی شهردار همدان و سه تن از اعضای شورای شهر همدان اکبر کاووسی امید ، حمید بادامی نجات و رضوان سلماسی  به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینای همدان در سالن سینمای دانشکده ی علوم پایه ی این دانشگاه برگزار شد.

 

 

این برنامه با تلاوت قرآن مجید شروع شد. در ادامه میلاد ذوالفقاری دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینا مطالبی پیرامون شفافیت در مدیریت شهری ارائه داد .

 

عباس صوفی شهردار همدان گفت :  ارتباط  مجموعه ی اجرایی شهر با مجموعه های دانشگاهی می تواند بسیار موثر باشد و به پیشبرد اهداف کمک کند.

 

وی بیان کرد : متاسفانه مدیریت شهری در ایران قابل مقایسه با سایر کشور نیست ، و در این زمینه دارای پارادوکس هایی هستیم ، امروز اولین روز کاری بنده است وتلاش بنده این است که شفافیت در کار شهرداری وجود داشته باشد ، و شهروندان بتوانند مطالبات خودرا بیان کنند.

 

حمید بادامی نجات عضو شورای شهر همدان  ضمن تبریک هفته ی پژوهش گفت : تمام شهروندان شهر همدان حق دارند که ازما که نمایندگانشان در شهر هستیم مطالبه کنند و و از اطلاعات عمومی شورای شهر استفاده کنند و در جریان امور شورا باشند .

وی بیان کرد: اطلاع از یکسری موارد حق مردم است ، مردم باید در جریان مصوبات ، قرارداد ها ، رای گیری ها و غیره باشند . بودجه ی شهرداری همدان باید در معرض دید شهروندان قرار بگیرد و ما این مطالبه را از شهرداری داریم که بودجه ی شهرداری در سایت شهرداری قرار بگیرد و ما از خودمان انتظار داریم که این حقوق را برای شهروندان فراهم کنیم.

 

بادامی نجات گفت : می توانیم این را بپرسیم که چرا موضوع شفافیت تا حالا اتفاق افتاده ، شاید بخواهیم بگوییم به دلیل بی کفایتی مدیران بوده است ، اما من دلیل آن را وجود حلقه هایی در شهرداری می دانم که ان شاالله به همت مهندس صوفی این مشکل هم حل خواهد شد.

وی ادامه داد :

 

اکبر کاووسی امید عضو شورای شهر همدان گفت : خدا را شاکرم که به بنده این توفیق را داد که در این جمع حاضر شوم و  با شما دانشجویان در مورد مسائلی که رضای خداوند در آن است صحبت کنیم.

وی بیان کرد : ما همیشه به موضوع شفافیت ناکید کردیم ، اما قالب سازی نداشتیم ، از دیدگاه اسلام ناب ما دو نوع شفافیت داریم ، یک شفافیت فردی و دیگری شفافیت مومنین بر یکدیگر که از آن می توان به امر به معروف و نهی از منکر تعبیر کرد.

کاووسی امید گفت : موضوعی که ما در حال پیگیری آن هستیم ، موضوع مردم سالاری دینی است که کاملا زمینه ی اسلامی دارد که پیش مقدمه ی آن مردم یاری و امام محوری است و شورای شهر خود را ملزم می داند که در این موضوع قدم بردارد. امروزه اعتماد مردم به تشکیلات پایین آمده است ، در همین بحث زلزله ، مردم بجای اعتماد به سازمان ها شخصا اقدام به کمک می کنند و این یعنی کاهش اعتماد به تشکیلات ، موضوع شفافیت اگر به نحو احسنت انجام شود میتواند به این موضوع کمک کند که این کاهش اعتماد جبران شود .

 

وی ادامه داد: دانشجویان هستند که به عنوان نخبگان باید در زمینه ی ایجاد شفافیت پیشرو باشند و با بیان مطالبات جامعه را به سمت جامعه ی ایده آل پیش ببرند.

 

رضوان سلماسی عضو شورای شهر همدان گفت :  اعتقاد من این است که هرجا دانشجویان وارد می شوند می توانند تغییرات خوبی را ایجاد کنند و از دانشجویان تقاضا دارم که در صحنه باشند و مطالبات خود را بیان کنند.

وی افزود : بنده گزارش های ماهانه ی خود را در سایت اعلام می کنم و مجددا در زمینه ی ارتباط با مردم پون بنده مسئول کمیسیون فرهنگی شورا می باشم اعلام شده که حضور در کمیسیون فرهنگی شورا آزاد می باشد و بنده از مردم تقاضا دارم این تعاملات را ادامه دهند.

 

در ادامه از شهردار همدان و اعضای شورای در خواست شد که فیش های حقوقی خود و هزینه های انتخاباتی خود را منتشر کنند.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما