شناسهٔ خبر: 23063360 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حذف استفاده از مالاشیت گرین در مزارع آبزی پروری قزوین

قزوین-ایرنا-رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی قزوین از حذف کامل مصرف مالاشیت گرین در مزارع آبزی پروری استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، راول غلامپور اقدمی افزود: مالاشیت گرین یک ماده غیر مجاز در صنعت آبزی پروری است که در صورت مصرف ماهی های آلوده به این ماده توسط انسان، موجب سرطانزایی وعوارض تنفسی می شود.
وی اظهار کرد:از سال 94 تاکنون ماهی های موجود در 11 واحد پرورش آبزی پروری در استان قزوین به دلیل آلودگی با مالاشیت گرین معدوم و از بین برده شده اند.
غلامپور اظهار کرد: همچنین از سال 93 تاکنون اداره کل دامپزشکی استان قزوین در راستای ممنوعیت مصرف این ماده تحت عنوان ضدعفونی کننده اقداماتی همچون برگزاری کارگاههای آموزشی برای آبزی پروران، تحویل رایگان ماده ضدعفونی جایگزین ، پایش و نمونه برداری از مزارع آبزی پروری را به انجام رسانده است.
وی تصریح کرد: از سال 94 تا کنون157 مورد بازدید و نمونه برداری از استخرهای پرورش ماهی استان انجام شده که 509 نمونه از این استخرها به آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی با منشاء دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین ارسال و ماهیهای کلیه مزارعی که نتیجه آزمایش آنها مثبت بود، معدوم شدند.
وی به کاهش میزان مصرف مالاشیت گرین در سطح مزارع پرورش ماهی در این استان خبر داد و یادآور شد: تعداد مزارعی که از سال 94از ماده سرطانزای مالاشیت گرین استفاده کرده بودند 9 واحد بود که این رقم در سال 95 به سه مورد کاهش یافت.
استان قزوین دارای 149 دامپزشک، 19کارشناس وشش کارشناس ارشد و 103 کاردان دامپزشکی است.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی

انتهای پیام /*

نظر شما