شناسهٔ خبر: 23061849 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حسینی خبر داد:

اقامت 2315 گردشگر در اقامتگاه‌های بوم گردی استان مرکزی

گروه اجتماعی: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: در سال جاری 4 اقامتگاه بوم گردی فعالیت خود را آغاز کردند و طی این مدت 2315 گردشگر در این اقامتگاه‌ها اقامت یا بازدید داشته‌اند که سهم گردشگران خارجی از این رقم 58 نفر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، سید محمد حسینی، مدیرکل میراث فرهنگی گفت: در سال جاری 4 اقامتگاه بوم‌گردی در استان مرکزی فعالیت خود را آغاز کردند و طی این مدت 2315 گردشگر در این اقامتگاه‌ها اقامت یا بازدید داشته‌اند که سهم گردشگران خارجی از این رقم 58 نفر است.
وی ادامه داد: توسعه گردشگری روستایی و بوم گردی به عنوان جوان‌ترین راهبرد توریسم جهانی و رویکرد جدید سازمان میراث فرهنگی کشور، توان ایجاد بستر مستحکم برای احیای بافت فرهنگی روستاها، مهاجرت معکوس جوانان و همچنین اشتغال پویای جامعه روستایی را دارد. به علاوه علاقه گردشگران خارجی به شناخت فرهنگ بومی اقالیم مختلف و اقبال گردشگران داخلی به اقامت در محیط‌هایی با بافت تاریخی و ارزانتر از هتل‌های گرانقیمت مزیت بزرگ دیگری است که به این رویکرد راهبردی وجهه‌ای مورد پسند داده است.
حسینی تأکید کرد: از همین رو لازم است دستگاه‌های خدمات رسان در کمک به این جاذب گردشگری، یاری گر متقاضیان ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی باشند زیرا تسهیل روند ساخت و ایجاد اقامتگاه‌ها در نهایت به اشتغال پایدار و پویایی اقتصادی جامعه روستایی ختم می‌شود و این مهم در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: در سال‌های اخیر اقامتگاه‌های بوم گردی طرفداران بسیاری پیدا کرده است، زیرا تجربه زندگی در میان منطقه بومی می‌تواند جالب وهیجان انگیز باشد. در حال حاضر 4 اقامتگاه بوم گردی در سطح استان فعال هستند که در بافت تاریخی شهر نراق، روستای ویدر شهرستان زرندیه، روستای بهدشت شهرستان خمین و روستای نورآباد شهرستان شازند پذیرای گردشگران داخلی و خارجی هستند و 30 متقاضی نیز در حال تکمیل پرونده و یا آماده‌سازی اقامتگاه‌های خود هستند.

نظر شما