شناسهٔ خبر: 23060337 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

معاون فرهنگی دانشگاه قم:

استمرار انقلاب اسلامی، نیازمند همکاری عمیق حوزه و دانشگاه است

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی دانشگاه قم بر لزوم پیوند عمیق‎تر دو نهاد حوزه ودانشگاه در مسیر اعتلای ارزش‌های انقلاب اسلامی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

حجت‎الاسلام والمسلمین رضا نوروزی، معاون فرهنگی دانشگاه قم در گفت وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح گفت: در باب وحدت حوزه و دانشگاه باید گفت که وقتی به بررسی انقلاب اسلامی می‎پردازیم، نقش حوزه و دانشگاه را در شکل گیری و پیروزی انقلاب به خوبی مشاهده می‎کنیم.
وی افزود: وقتی این جایگاه برای انقلاب اسلامی مفروض است باید به عواملی که باعث پیشرفت و تکامل و بالندگی روزافزون انقلاب اسلامی نیز می شود دقت کنیم که قطعا این تعالی در سایه وحدت حوزه و دانشگاه خواهد بود.
معاون دانشگاه قم بیان کرد: دانشگاه می‎تواند در زمینه بی نیاز کردن کشور در عرصه‎های مختلف به غرب نقش آفرین باشد و حوزویان نیز باید در جهت رفع نیازهای جامعه در مسیر پاسخگویی دین به نیازهای روز افزون مردم و جامعه اسلامی گام بردارند.
وی گفت: این وحدت در حقیقت حرکت پا به پای علم و دین است که باعث می شود که جامعه اسلامی در مسیر هدایتگری و اعتلای جامعه حرکت کند و جامعه را از مشکلات و سدهایی که در روبروی خودش برای تحقق تمدن اسلامی می‎بیند رهایی بخشد.
این مدیر حوزوی دانشگاهی بیان کرد: به همین جهت وحدت حوزه و دانشگاه از مباحث عمیق و همزاد و همراه نگاه جامع دین اسلام به انسان و زندگی انسان است زیرا اسلام انسان را جسمی و روحی و دنیوی و اخروی ترسیم کرده است.
وی گفت: این نگاه تمدن اسلامی را رقم می زند که در خصوص وحدت این دو نهاد است؛ امیدواریم که این همراهی و وحدت را با نگاه عمیق در همه عرصه های خود شکل دهیم.
وی گفت: قطعا این مباحث تنها نباید در حوزه همایش باقی بماند بلکه باید به صورت عمیق صورت بگیرد تا بتوانیم از برکات وثمرات این وحدت در کل جامعه استفاده کنیم.

نظر شما