شناسهٔ خبر: 23059778 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دانشگاه ملایر موفق به اخذ مجوز جذب دانشجوی غیرایرانی غیر بورسیه شد

ملایر- ایرنا - مدیر امور بین الملل و سرپرست دانشجویان غیرایرانی دانشگاه ملایر گفت: این دانشگاه پس از پیگیری های انجام شده موفق به اخذ مجوز جذب نخستین دانشجوی غیرایرانی غیربورسیه شد.

صاحب‌خبر -

میلاد منافی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر نخستین دانشجوی غیرایرانی غیر بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد رشته عمران از اتباع کشورعراق پذیرش نهایی شده و بهمن ماه امسال برای ادامه تحصیل در دانشگاه ملایر ثبت نام خواهد کرد.
وی این موفقیت را یک دستاورد مهم در روابط و تعاملات بین المللی برای دانشگاه ملایر برشمرده و افزود: این اقدامات در راستای برنامه ها و اهداف دولت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
منافی بیان کرد: بر اساس مجوزهایی که از هیات امنای دانشگاه ملایر اخذ شده، شهریه دانشجویان غیرایرانی غیر بورسیه به صورت یورو اخذ خواهد شد.
وی ادامه داد: این در حالیست که علاوه بر جذب دانشجوی غیرایرانی غیر بورسیه، دانشگاه ملایر درسال 1392 مجوز جذب و ثبت نام دانشجویان غیرایرانی بورسیه را نیز در تمامی رشته ها و مقاطع تحصیلی اخذ کرده است.
دکتر منافی اظهار کرد: دانشگاه ملایر این پروسه را از سال 90 آغاز و مجوزهای لازم برای جذب دانشجویان غیرایرانی را از مراجع ذیصلاح اخذ کرده است.
وی اظهار کرد: با این 2 اقدام مهم علاوه بر توسعه روابط بین الملل، می خواهیم فرهنگ ایرانی و اسلامی را به دانشجویان غیرایرانی منتقل کرده و با پرورش دانشجویان غیرایرانی زمینه ساز صدور انقلاب اسلامی به سایر کشورهای دیگر باشیم.
مدیر امور بین الملل دانشگاه ملایر گفت: با حمایت مسئولان دانشگاه و پیگیری های دفتر سرپرستی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه ملایر موفق به اخذ این مجوز شدیم که افتخاری دیگر برای دانشگاه به شمار می رود.
منافی افزود: در همین رابطه گسترش فعالیت ها و تعامل های سازنده بین المللی و افزایش دانشجویان غیرایرانی بورسیه و غیربورسیه را در دستور کار دانشگاه قرار دارد.
وی ادامه داد: خوابگاه و امکانات رفاهی دانشجویان غیرایرانی مطابق دستورالعمل های وزارت علوم در دانشگاه ملایر تهیه و در اختیار این دانشجویان قرار داده شده است.
وی یادآور شد: هم اکنون یک دانشجوی غیرایرانی از اتباع تاجیکستان از دانشگاه ملایر در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانش آموخته فارغ شده است.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر 17 دانشجوی غیرایرانی در رشته های مختلف در دانشکده های فنی، مهندسی، معماری، علوم انسانی و ریاضی و آمار دانشگاه ملایر مشغول به تحصیل هستند.
دانشگاه ملایر دارای بیش از 6 هزار دانشجو است و در چهار کیلومتری محور ملایر به اراک واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا

انتهای پیام /*

نظر شما