شناسهٔ خبر: 23057449 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی:

حوزه در عرصه پژوهش باید تقویت شود

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان این که عملکرد حوزه علمیه از نظر علم و توحید نوشتاری نسبت به توان آن، ضعیف است، گفت: علوم حوزه، در دانشگاه مورد پژوهش قرار می گیرند و این مسأله ضعف حوزه های علمیه را نشان می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام کاظم سپاسی آشتیانی مدیر حوزه علمیه استان مرکزی در جلسه هم اندیشی معاونان پژوهش حوزه های علمیه استان مرکزی در مرکز مدیریت حوزه، ضمن تبریک هفته پژوهش، بیان کرد: علوم حوزه، در دانشگاه مورد پژوهش قرار می گیرند و این مسئله ضعف حوزه های علمیه در تحقیق را نشان می دهد.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی در رابطه با اهمیت پژوهش، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) با هدف ماندگاری قرآن کریم و جلوگیری از تحریف آن، افراد را به نگارش سفارش کردند.

حجت الاسلام سپاسی آشتیانی با اشاره به تحقیقات اندک حوزه، بیان کرد: در سال های اخیر، حوزه های علمیه در امر نگارش و تحقیق، نسبت به گذشته ضعیف تر عمل کرده اند  و نتوانستند جایگزینی سبک و راحت برای رسائل و مکاسب و کفایه ارائه دهند.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی خاطرنشان کرد: بحث پژوهش باید با همت مسؤولان رده بالا حوزه های علمیه جدی گرفته شده و روز به روز تقویت شود.

حجت الاسلام سپاسی آشتیانی در رابطه با پاسخ به شبهات موجود از سوی قلم زنان عالم، اظهار داشت: روش مقابله با شبهه، ارائه پاسخی اساسی و متقن از سوی عالمان است.

وی افزود: شبهه افکن مغرض باید با قدرت قلم زنان، در شهر و خانه خویش محبوس شود.

حجت الاسلام سپاسی آشتیانی با بیان این که معاونان پژوهش باید روایات و احادیث مرتبط با تحقیق را استخراج کرده و در اختیار طلاب قرار دهند، گفت: امروزه باید ابزارهای پژوهش معرفی شده و تا حد امکان برای حوزه های علمیه فراهم شوند.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی به اهمیت شناخت روش پژوهش و پله ای بودن آن اشاره کرد و اظهار داشت: نوشتار از گفتار دشوارتر بوده و به مقدماتی در راستای ایجاد شوق و سوق پیدا کردن اراده به فعل نیاز دارد.

حجت الاسلام سپاسی آشتیانی تعطیل شدن بحث در مدارس را یکی از پایه های مهم ضعف پژوهشی در حوزه های علمیه دانست و گفت: بحث مباحثات در مدارس حوزه های علمیه باید مورد توجه معاون پژوهش قرار بگیرد و ایشان پیگیر آن باشند.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی در ادامه بیان کرد: طلاب مدارس حوزه علمیه باید در راستای افزایش قدرت نگارش، به تقریر یک درس بپردازند و اساتید و معاونان آموزش در کنترل و رفع اشکال نوشته های آنان اهتمام بورزند./۸۴۲/پ۲۰۲/ج

نظر شما