شناسهٔ خبر: 23056145 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کلانتری: تمام تصمیمات را شورایی خواهیم گرفت/ نمی توانم به پولادگر نمره بدهم

رئیس سابق فدراسیون تکواندو با حضور در نشست خبری اظهار داشت: اختلافات که در جامعه تکواندو رخ داده، نگران‌کننده است و این نقطه ضعف محسوب می شود. من نمی‌توانم به پولادگر نمره بدهم؛ به هر حال او رقیب من است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، بر اساس اعلام دفتر معاونت توسعه قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان اسامی نهایی 7 نامزد واجد شرایط حضور در انتخابات فدراسیون تکواندو اعلام شد. مختار کلانتری رئیس سابق فدراسیون تکواندو که در دوران مدیریت وی، تکواندوی ایران شکوفا شد جزو کاندیدای انتخابات ریاست فدراسیون است.  به همین دلیل مختار کلانتری رئیس سابق فدراسیون تکواندو و نامزد فعلی انتخابات ریاست فدراسیون امروز یکشنبه ۲۶ آذرماه در مورد اهداف و برنامه‌های آینده خود در فدراسیون تکواندو صحبت‌هایی را در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: 7 نفر از دوستان که ثبت نام کرده بودند، مورد تایید قرار گرفتند که یکی از آنها بنده بودم. همه دوستان جزو سرمایه های تکواندو هستند.

وی افزود: در دورانی که من در فدراسیون حضور داشتم، توانستیم برای نخستین بار مدال جهانی تکواندو را توسط مهدی بی‌باک کسب کنیم. از آن به بعد تکواندو توانست مدال‌های رنگارنگی کسب کرد. هادی ساعی یکی از این افتخارآفرینان است. وقتی تیم ملی تکواندو به مسابقاتی اعزام می شود، خروجی جامعه تکواندو و به نوعی نماینده جامعه است و از همین رو جامعه و مردم هم دنبال اخبار تکواندو هستند.

رئیس سابق فدراسیون تکواندو در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت: بنده روی برنامه‌ای که بسیار حساس هستم و در زمانی که رئیس فدراسیون بودم نیز روی این موضوع حساسیت ویژه‌ای داشتم و آن این است که با توجه به اینکه تکواندو اختلافات زیادی دارد باید این خانواده یکدل و همدل شوند. در حال حاضر انتقادها زیاد شده و امیدوارم در قدم اول همدلی ایجاد شود و این اختلاف‌ها به پایان برسد. 80 درصد انرژی حال حاضر صرف اختلافات می‌شود و این اصلاً به سود تکواندو نیست.

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: کسب مقام آسان است و این طور نیست که مقام را کسب کنیم و آن را نگه داریم. مسئولان فدراسیون باید از انسجام و اتحاد لازم برخوردار باشند و در میادین بین‌المللی با تیزهوشی مدال‌آوری کرده و با کشورهای دیگر رقابت کنند. اگر مسئولیت فدراسیون با اعتماد خانواده تکواندو بر عهده من باشد، این برنامه‌های من است که اتحاد و همدلی را در خانواده تکواندو به وجود بیاورم.

کلانتری در ادامه صحبت‌های خود و مهاجرت‌هایی که در این رشته به صورت غیرقانونی می‌شود، گفت: تعداد زیادی از هموطنان ما برای کسب شغل مهاجرت می‌کنند و این در فضای تکواندو با این شرایط خوب نیست. ما می‌توانیم در بخش بازیکن، مربی و داوران شرایطی را به صورت قانونی ایجاد کنیم تا آنها به عنوان سفیر ایران و نمایندگان ایران در کشورهای دیگر فعالیت کنند. پشتوانه تکواندو سالانه 500 هزار نفر است و ما به اندازه کافی نیروهای توانمند در تمامی بخش‌ها داریم. مهماندوست راهی آذربایجان شده و ممکن است رقیب ما باشد اما اشکالی ندارد او عامل سربلندی تکواندوی ایران است. اسم نمی‌برم اما در قالب اروپا و کانادا ما ارتباطاتی با دوستان داریم که خیلی در این بخش موفق هستند. اکثر آنها می‌توانند یک بازوی خوب برای تکواندوی ایران باشند. ما سعی می‌کنیم برای همه آنها لابی کنیم و هیچ ایرادی ندارد.

کاندید ریاست فدراسیون تکواندو در ادامه صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه اگر با رأی خانواده تکواندو هدایت این فدراسیون را بر عهده بگیرد تمام تصمیمات به صورت شورایی خواهد بود، گفت: بنده معتقد هستم بیشتر از آنکه تصمیم یک نفره باشد، یک کمیته یا شورایی تشکیل خواهم داد و در تمام تصمیمات به صورت خردجمعی کارها پیش خواهد رفت. برای تیم ملی و سرمربی باید همه دوستان خوبی که در تکواندو داریم، به صورت شورایی تصمیم بگیرند و به جمع‌بندی برسیم. یکی از مهمترین مسائل این است که همه در موفقیت‌ها و شکست‌ها باید سهیم باشیم. اگر موفق شدیم همه سهیم باشیم به هر حال همه برای موفقیت کار کردند، برای تصمیم‌گیری کلان هم باید همه را سهیم کنیم. خدایی ناکرده اگر شکست هم باشد با همه سهیم باشیم. به اعتقاد من خروجی یک تصمیم جمعی بهتر از خروجی تصمیمات فردی است. اگر این طور تصمیم‌گیری شود قطعاً اعتراض‌ها هم کمتر می‌شود.

کلانتری در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه باید شفاف‌سازی مالی در فدراسیون تکواندو باشد، گفت: شفاف‌سازی مالی یکی از سیاست‌های مالی من خواهد بود بنده معتقدم باید همه خانواده تکواندو از هزینه‌ها مطلع باشند. هیچ ایرادی ندارد ما تمام عملکرد خودمان را در معرض داوری جامعه تکواندو قرار دهیم. یکی از نکات مهم این است که بخشی از درآمدهای مالی را باید به استان‌ها تخصیص دهیم. یک نرم‌افزاری در دوران ما طراحی شده بود که در حال حاضر نیز از آن استفاده می‌شود آن را باید ارتقا دهیم و استان‌ها هم درآمدزایی کنند. ما باید رؤسای هیأت‌ها را در کارهایمان بیشتر دخالت دهیم. هر استانی که بتواند نیروی بیشتری بدهد قطعاً باید در اعزام‌ها کنار تیم باشد. اینکه فقط چند نفر خاص در اعزام‌ها باشند، اصلاً صحیح نیست.

وی در مورد جذب اسپانسرهای قوی برای فدراسیون تکواندو، گفت: جذب اسپانسرهای قوی از برنامه‌های بنده است، فدراسیون نیاز به تأمین مالی دارد و ما باید بتوانیم اسپانسرهای قوی را جذب کنیم، من در دوران 4 سالی که رئیس فدراسیون بودم بعضی از مدیران اسپانسرها را به تورنمنت‌ها کنار تیم اعزام می‌کردم. باز هم این کار را انجام خواهم داد به هر حال نیاز اسپانسرها نیز باید از سوی ما تأمین شود.

کلانتری در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: برنامه بعدی من این است که باید تمرکززدایی کنیم. لزومی ندارد که برخی‌ها که در فدراسیون هستند همچنان آنها را نگه داریم. در داخل لزومی نمی‌بینم کارها دست خودم باشد سیاست من این است که بخش خصوصی یا استان‌ها کارهایی که می‌توانند را انجام دهند. نیازی نیست برخی از کارها در مرکز باشد باید این کارها را به دوستان دیگر منتقل کنیم.

رئیس سابق فدراسیون تکواندو در مورد پیشگیری از دوپینگ ملی‌پوشان اعزامی به مسابقات بین‌المللی، گفت: باید پیش از اعزام تیم ملی به مسابقات بین‌المللی تدبیری اندیشیده شود که عزیزانی که با تیم به مسابقات اعزام می‌شوند قبل از اعزام از آنها تست دوپینگ گرفته شود تا این اتفاقاتی که رخ می‌دهد، تکرار نشود. این اتفاقات برای تکواندوی ما کاملاً زشت است. ما می‌توانیم در میادین بین‌المللی جایگاه بهتری کسب کنیم و در تصمیم‌گیری‌های کلانی که در فدراسیون جهانی در مورد این رشته گرفته می‌شود، ما باید سهم بیشتری داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سؤال که شما سال‌ها از تکواندو فاصله گرفته بودید و در مقاطعی معاون وزیر در بدنه دولت بودید، حالا چه شد که دوباره تصمیم گرفتید به تکواندو بازگردید، گفت: حقیقت امر این است که اصرار دوستان عزیز من باعث شد تا دوباره به من تکلیف شود تا به تکواندو بازگردم آنها بیش از اندازه اصرار کردند و من آمدم. قطعاً در انتخابات روز شنبه حضور خواهم داشت.

کلانتری در پاسخ به این سؤال که برای کسب کرسی ریاست فدراسیون چقدر برای خودتان شانس می‌بینید، گفت: من معتقدم که کار نباید سیاسی شود. مسئولان ورزش به ما گفته‌اند که شرایط مساوی برای همه کاندیداها فراهم خواهند کرد. به قول این عزیزان بسیار مطمئن هستم اما اینکه چه کسی احتمال دارد رأی بیاورد بستگی به آقایانی دارد که رأی خواهند داد و نمی‌توان این موضوع را پیش‌بینی کرد.

رئیس سابق فدراسیون تکواندو در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال این وجود دارد که تا روز مجمع به سود کاندیدای کنار بروید یا خیر، گفت: اطلاع ندارم که ‌آیا کسانی به سود من و یا پولادگر کنار خواهند رفت یا خیر، از این موضوع واقعاً بی‌اطلاع هستم اما فکر می‌کنم هر 7 نفر روز انتخابات در مجمع شرکت خواهند کرد. پولادگر برای تکواندو زحمت کشیده نباید خدمات او را نادیده بگیریم. با او دوست و رفیق هستم او را مدیر خوب و موفقی می‌دانم یک مقدار اختلافات که در جامعه تکواندو رخ داده، نگران‌کننده است و این نقطه ضعف محسوب می شود. من نمی‌توانم به او نمره بدهم؛ به هر حال او رقیب من است.

وی در پاسخ به این سؤال که ‌آیا پس از انتخاب شما به عنوان رئیس فدراسیون تکواندو آیا نفراتی همچون هادی ساعی، مجید افلاکی، مهرزاد، خداداد و دیگر قهرمانان المپیک و مربیان به تکواندو باز خواهند گشت یا خیر، گفت: سیاست من جذب حداکثری و دفع حداقلی است. در گذشته هم سیاست من به همین شکل بود. همه عزیزان را قطعاً در تکواندو به کار خواهم گرفت، به تک تک این قهرمانان و انرژی، فکر، برنامه و ... آنها در تکواندو نیاز داریم این نفرات قهرمانان و سرمایه‌های کشورمان هستند. اگر باشم، از پولادگر هم استفاده می‌کنم.

کلانتری در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: با این همه رقیب‌های سنگین بین‌المللی اگر بخواهیم با آنها رقابت کنیم، باید از همه انرژی و توانایی‌های خود استفاده کنیم. همه قهرمانان و مربیانی که در حال حاضر نیستند باید جمع شوند. اگر غیر از این باشد، تیم ملی ما نمی‌تواند نتیجه بگیرد. من از همه عزیزان استفاده خواهم کرد. در اولین فرصت باید اتحاد و همدلی در این فدراسیون ایجاد شود همه باید بازگردند و سر جای خود قرار بگیرند تا بتوانیم موفق شویم.

وی در پاسخ به این سوال که شنیده شده است که شما با جمشید سهرابی قرار است ائتلاف کنید آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، گفت: احتمال دارد، اما تا الان هیچ چیزی بین ما نبوده اما این که با برخی از دوستان به توافق برسیم، بعید نیست اما تا این لحظه من با کسی در رابطه با این موضوع صحبت نکرده‌ام. دوستان دیگر هم در تلاش هستند و تبلیغ می‌کنند ممکن است این اتفاق رخ دهد.

کلانتری در پاسخ به این سؤال که گویا شما هفته گذشته با رئیس فدراسیون تکواندو جلسه‌ای داشتید و آیا با او قرار است به ائتلاف برسید، گفت: ما با پولادگر رفیق هستیم. جلسه داشته باشیم، هم طبیعی است. همیشه با هم رفت و آمد داریم، الان هم به شدت رقیب هم هستیم. ائتلافی با او نداشته‌ام. من و دیگر کاندیداها آزاد هستیم و هر زمان اراده کردیم به سود هم کنار برویم، ممکن است این اتفاق رخ دهد اما تا این لحظه چنین چیزی نبوده است. این طور هم نیست که من نایب رئیس او باشم و یا او نایب رئیس من باشد اصلا این صحبت‌ها صحیح نیست. جلسه ما در مورد مسائل دیگری بود و بدون شک ما روز شنبه با هم رقابت خواهیم کرد.

رئیس سابق فدراسیون تکواندو در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: بسیار خوشحالم از مسئولان وزارت ورزش و جوانان دیدم که وزیر ورزش با چه دقتی اخبار تکواندو را رصد می‌کند. آنها روی تکواندو حساس هستند. از برادر گرامی سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان تشکر می‌کنم واقعاً او به تکواندو حساس است. من ایمانم به او بیشتر شده و او فضای خوب، مساوی و مساعدی را برای کاندیدها برقرار خواهد کرد. هر کسی با رأی رؤسای هیأت‌ها رأی بیاورد، رئیس آینده خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا به نظر شما اینکه در حال حاضر قرار است انتخابات با حضور رئیس فدراسیون و بدون انتخاب سرپرست برگزار شود، آیا فضا عادلانه است یا خیر، گفت: نمی‌دانم چه اتفاقاتی رخ خواهد داد فقط این را می‌دانم که شرایط عادلانه برگزار خواهد شد. من در گذشته وقتی کنار رفتم، عضو هیأت رئیسه خبره فدراسیون بودم اما به دلیل کارهای دیگر نتوانستم ادامه دهم. همیشه حامی تکواندو بودم، هیچ وقت علیه تکواندو صحبت نکردم. برای تکواندو آرزوی موفقیت دارم.

انتهای پیام/س

نظر شما