شناسهٔ خبر: 23054287 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

وزارت بهداشت نظامی را باید طراحی کنند که حقوق شهروندان محقق شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی، نظامی را باید طراحی کنند که حقوق شهروندان محقق شود، تمامی اقدامات انجام گرفته از سوی علوم پزشکی اصفهان در همین راستا بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری  دانشجو  از اصفهان، طاهره چنگیز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در نخستین کنگره بین‌المللی حقوق سلامت در زمینه حقوق متقابل پزشک و بیمار در دانشگاه آزاد اسلامی  استان اصفهان اظهار داشت: حقوق سلامت محدود به پزشک و بیمار نیست، اگر معتقدیم دو وظیفه اصلی حکومت‌ها تأمین امنیت و سلامت است، باید با جدیتی که در موضوع امنیت داریم به سلامت هم اهمیت داده وباجدیت برخورد شود.

وی افزود: بیشترین آمار مرگ و میر مربوط می‌شود به بیماری‌های غیرواگیر مانند قلبی عروقی و تنفسی، تصادفات و سوم سرطان‌ها؛ سلامت محیط زیست، مواد غذایی و مباحث روانی در این بخش اهمیت پیدا می‌کند وعاملی که می تواند از بروز این مشکلات جلوگیری کند ایجاد امنیت روانی برای مردم است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: به جای بیمار می‌گوییم «مددجو» و این شامل حال اطرافیان مریض هم می‌شود یا مادری که برای جنینی که مراجعه می‌کند بیمار نیست؛ در موضوع واژه‌شناسی سلامت‌محوری را به جای بیمار محوری داشته باشیم.

چنگیز تصریح کرد: وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی، نظامی را باید طراحی کنند که حقوق شهروندان محقق شود، تمامی اقدامات انجام گرفته از سوی علوم پزشکی اصفهان در همین راستا بوده است،  وامید است امروز هم شاهد دستاوردهای  خوبی در این خصوص باشیم.

نظر شما