شناسهٔ خبر: 23122844 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سند سلامت اجتماعی دانشگاه تدوین می‌شود

قائم مقام رئیس و معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان از تدوین سند سلامت اجتماعی دانشگاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

سند سلامت اجتماعی دانشگاه تدوین می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رشید حیدری‌مقدم، قائم مقام رئیس و معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر تدوین سند سلامت اجتماعی دانشگاه اظهار داشت: امروزه سلامت اجتماعی به عنوان یکی از ابعاد سلامت در کنار سلامت جسمی، روانی و معنوی نقش و اهمیت گسترده ای پیدا کرده است. به گونه ای که دیگر سلامتی تنها عاری بودن از بیماری های جسمی و روانی نیست بلکه چگونگی عملکرد انسان در روابط اجتماعی و چگونگی تفکر وی از اجتماع نیز به عنوان معیارهای ارزیابی سلامت فرد و در سطح کلان جامعه به شمار می‌رود.

 وی افزود: فقدان سلامت اجتماعی، حاصل عدم جذب افراد در چارچوب های اجتماعی و در نتیجه عدم جامعه پذیری صحیح آنهاست. بنابراین سلامت اجتماعی عامل مهمی در کنترل آسیب ها و مسائل اجتماعی و حفظ نظم اجتماعی و در نهایت تأمین امنیت اجتماعی است.

 قائم مقام رئیس دانشگاه گفت: ارتقای سلامت اجتماعی بدون همکاری و مشارکت مردم و نهادها و دستگاه‌های گوناگون دخیل در سلامت امکان پذیر نخواهد بود بنابراین بر همین اساس و در راستای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه کشور و اولویت‌های اجرایی برنامه‌های وزیر  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور رصد، مدیریت و مطالبه اصلاح مؤلفه‌های اجتماعی برای پیشگیری از تهدیدها به ابعاد جسمی، روانی و اجتماعی سلامت و اولویت‌های مداخله‌ای شامل توسعه سازمان‌های غیردولتی و خیریه با انگیزه و مسئولیت اجتماعی در حوزه سلامت و با درنظر گرفتن رویکرد مشارکت مردم و همکاری‌های بین‌بخشی برای اجتماعی کردن سلامت، سند سلامت اجتماعی دانشگاه با همکاری مراکز تحقیقاتی، اندیشگاه سلامت و دستگاه‌ها وسازمان‌های مرتبط در حال تدوین است.

انتهای پیام/ ش

تدوین سند سلامت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان

نظر شما