شناسهٔ خبر: 23051767 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تاکیدمدیر شبکه بهداشت آستارا بر لزوم بازسازی شبکه آبرسانی روستایی

به گزارش روز شنبه روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آستارا به ایرنا؛ شهرام حسین نژادی در نشست با کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی آستارا در شبکه بهداشت این

صاحب‌خبر - به گزارش روز شنبه روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آستارا به ایرنا؛ شهرام حسین نژادی در نشست با کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی آستارا در شبکه بهداشت این شهرستان افزود: اگر بهسازی خطوط انتقال و شبکه توزیع آب در برخی روستاها جدی گرفته نشود، احتمال ورود عوامل میکروبی به شبکه توزیع وجود دارد.
وی اظهار کرد: بازسازی خطوط آبرسانی روستایی نیازمند تعامل و پیگیری ادارات مسئول است و شرکت آب و فاضلاب روستایی باید برنامه های شست و شوی مخازن و تعویض و بازسازی خط انتقال آب را به شبکه بهداشت و درمان اعلام کند.
وی بیان کرد: آب شرب آستارا به صورت مستمر نمونه برداری می شود و باید از نظر خصوصیات فیزیکی و شیمیایی قابل مصرف باشد و در غیر این صورت خطرات بسیاری برای سلامت انسان خواهد داشت.
قاسم کباری مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی آستارا نیز در این نشست گفت: در تاسیسات آبرسانی روستایی آستارا آب شرب هشت هزار و 900 مشترک با 14 دستگاه کلرزن گازی و مایعی گندزدایی می شود.
وی افزود: فرسودگی شبکه آبرسانی، کدورت زیاد آب چشمه ها در بارش طولانی مدت برخی فصول، افزایش مصرف آب در تابستان به دلیل ورود گردشگران و استفاده از آب آشامیدنی برای آبیاری زمین ها و باغ های کشاورزی از مشکلات آبرسانی به روستاهای آستاراست.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، 2 بخش و 62 روستا در غرب استان گیلان قرار دارد و هشت هزار و 900 مشترک در روستاهای آن از آب آشامیدنی برخوردارند.
دریافت خبر: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030

نظر شما