شناسهٔ خبر: 23051472 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جمع آوری 36 میلیارد ریال صدقه در استان قزوین

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان قزوین، فرزاد فرهادی افزود: صدقات پرداختی نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داشته

صاحب‌خبر - به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان قزوین، فرزاد فرهادی افزود: صدقات پرداختی نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.
وی درباره نحوه هزینه کرد صدقات مردمی نیز گفت: اشتغال، تامین جهیزیه نوعروسان و تسهیلات کارگشایی هرکدام پنج درصد، درمان بیماران و رفع نیازهای اساسی 10 درصد، برنامه های فرهنگی 13 درصد تعمیر و بهسازی مسکن 20 درصد از منابع صدقات را از آن خود می کند و سایر نیز به کمک های مورد اختصاص می یابد.
وی با اشاره به اینکه سه میلیارد و 636 میلیون ریال از صدقات مردمی برای درمان بیماران تحت حمایت قزوین هزینه شده است، گفت: 800 بیمار صعب العلاج و سرطانی تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که برای پاسخگویی به نیازهای درمانی و دارویی آنها نیازمند همیاری هر چه بیشتر خیران هستیم.
فرهادی با بیان اینکه یک میلیارد و 820 میلیون ریال از صدقات برای تامین کمک هزینه جهیزیه نوعروسان تحت حمایت اختصاص یافته تا آنها بتوانند راهی خانه بخت شوند، افزود: یکی از مهمترین اهداف کمیته امداد استان اعطای کمک هزینه تامین جهیزیه و هدیه ازدواج به نوعروسان و فرزندان ذکور خانواده های تحت حمایت قزوین است تا آنها با خیالی آسوده زندگی مشترک خود را آغاز کنند .
وی با اشاره به اینکه هفت میلیارد و 280 میلیون ریال از صدقات پرداختی نیز برای تعمیر و بهسازی منازل خانوار تحت حمایت این استان که فاقد سرپناه مناسب هستند هزینه شده است، اظهار کرد: با توجه به نیاز خانوار تحت حمایت این استان به سرپناهی مقاوم و مستحکم، از تمامی خیران خواستاریم که بیش از پیش یاریگر این نهاد باشند.
معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان قزوین با بیان اینکه صدقه یکی از طرح های مهم این نهاد در دستگیری از فقرا و نیازمندان جامعه است، گفت: هر چقدر مشارکت و کمک های خیران برای رفع مشکلات خانوار تحت حمایت این استان بیشتر شود به همان میزان می توانیم خدمات کیفی تری را به مددجویان ارائه کنیم .
وی با اشاره به اینکه همواره شاهد افزایش کمکهای مردمی به مددجویان قزوینی هستیم که این مهم موجب تسهیل و تسریع در روند رسیدگی به آنها شده است، اظهار کرد: خیران می توانند از طریق کد آنی پرداخت #028*8877* هم به روش ساده تری صدقات خود را بدست مددجویان این استان برسانند .
44 هزار و 814 نفر به صورت مستمر و 40 هزار نفر نیز به صورت موردی در استان قزوین از سوی کمیته امداد حمایت می شوند که این رقم حدود هفت درصد جمعیت استان را شامل می شود.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی

نظر شما