شناسهٔ خبر: 23047979 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

دکتر علی‌عسکری در نشست مشترک با دادستان های استان تهران تاکید کرد:

تبیین خدمات و دستاوردهای قوه قضاییه از اولویت‌های رسانه ملی است

نشست مشترک رئیس و برخی معاونان و مدیران ارشد رسانه ملی با دادستان عمومی و انقلاب و دادستان ها و روسای دادگاه های استان تهران با عنوان نقش صدا و سیما در اطلاع رسانی و آموزش های عمومی و حقوقی برگزار شد. رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به مناسبت درگذشت آیت الله حائری شیرازی، در پیامی، فقدان این عالم وارسته را تسلیت گفت. مهران مدیری در برنامه تلویزیونی دورهمی میزبان گروه موسیقی «دال» بود. برنامه تلویزیونی «سروستان» سه‌شنبه شب 28 آذرماه با حضور نمایندگان مردم شهرهای استان خوزستان در خانه ملت، از شبکه «شما» پخش شد. «چشم شب روشن» به صورت ویژه برنامه در شب یلدای از ساعت ۲۲ آغاز و تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت. در برنامه گزارش هفتگی مهم ترین تحولات سیاسی منطقه و جهان در یک هفته گذشته مرور می شود. شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران میزبان فیلم های تلویزیونی و سینمایی در آخرین روز فصل پاییز و نخستین روز زمستان هستند. برنامه عطر عاشقی جمعه اول دی ماه با موضوع «بایسته های حکومت مهدوی» بر روی آنتن شبکه پنج سیما می رود. مناظره امشب مجله علوم انسانی شبکه چهار سیما امشب با موضوع «بودن یا نبودن کنکور» برگزار می شود. در آستانه شب یلدا، برنامه تحلیلی ثریا میزبان مهمانان ویژه ای خواهد بود. برنامه تلویزیونی «دورهمی» در ویژه برنامه شب یلدا، اولین یلدای زندگی مشترک علی اوجی و نرگس محمدی را جشن می‌گیرد. شبکه های سیما همگام با سنت دیرینه ایرانیان با دعوت از هنرمندان، خوانندگان، ورزشکاران و چهره های محبوب و مردمی شادترین شب نشینی سال را به خانه مردم می برند. مسابقه استقلال تهران – ایرانجوان بوشهر، چهار شنبه 29 آذر از ساعت 14:30 به صورت زنده روی آنتن شبکه سه سیما قرار می گیرد. نسیم ادبی بازیگر سینماو تلویزیون که در سریال شهرزاد نقش «حمیرا« خواهر شهرزاد را بازی می کند، در اینستاگرامش از حضور ترانه علیدوستی در پشت صحنه نمایشش عکس جالبی منتشر کرد. مهران احمدی بازیگر سینما و تلویزیون اینستاگرامش را باعکسی از اولین فیلم خود در مقام کارگردان به نام «مصادره» به روز کرد که در آن رضا عطارن با استایل جالبی حضور دارد. برنامه تلویزیونی «دورهمی» در ویژه برنامه شب یلدا، اولین یلدای زندگی مشترک علی اوجی و نرگس محمدی را جشن می‌گیرد. صدایش تداعی یک دنیا قصه و حکایت و ضرب‌المثل‌های قدیمی و رنگارنگ

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در این نشست دکتر علی‌عسکری و دکتر جعفری دولت آبادی بر تعامل هرچه بیشتر رسانه ملی و مجموعه قوه قضاییه در زمینه های مختلف بویژه آموزش های عمومی و حقوقی تاکید کردند .

گسترش همکاری ها برای کنترل آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از جرم، افزایش شناخت مردم از حقوق خود در جامعه، واکاوی و شناخت دقیق جرایم در عرصه فضای مجازی، اینترنت و چگونگی پرداخت هنرمندانه به معضلات و مسائل مرتبط با دستگاه قضایی و ارتباط این نهاد مهم با مردم از جمله مباحث مطرح شده در این نشست مشترک بود.

دکتر علی‌عسکری در این نشست با استقبال از همکاری دستگاه قضایی در تولیدات آموزشی و فرهنگی برای مردم، خواستار افزایش آنها شد و افزود: نمایش ارتقای کارآمدی قوه قضاییه با تبیین عملکرد آن از اولویت های مهم رسانه ملی است.

رئیس رسانه ملی بیان نقدهای منصفانه، دقیق و ملموس را برای مردم از دستگاه های مختلف موجب افزایش اعتماد عمومی دانست و تصریح کرد: قطعا با چنین رویکردی است که می توان کارآمدی را افزایش داد.

دکتر جعفری دولت آبادی هم در این نشست با اشاره به جایگاه اثرگذار رسانه ملی در عرصه رسانه ای کشور گفت: بخشی از مشکلات دستگاه های کشور ناشی از نبود ارتباطات رسمی و تعاملات فی مابین است و معتقدیم با برگزاری چنین نشست هایی این خلأ پر خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران، خواستار تقویت همکاری های رسانه ملی با دستگاه قضایی در حوزه آموزش های عمومی و حقوقی شد و افزود: بسیاری از مردم متاسفانه بدیهیات حقوقی را نمی دانند و ما در حوزه آموزش‌های عمومی بویژه در کلیت قوانین و جرایم گسترده مانند سرقت، چک و مانند آن به کمک صداوسیما احتیاج داریم تا مردم آگاهی بیشتری پیدا کنند.

در این نشست همچنین برخی از دادستان‌های شهرستان ها و روسای دادگاه‌های استان تهران و تعدادی از معاونان و مدیران ارشد رسانه ملی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

نظر شما