از سوي رييس مرکز سنجش آموزش پزشکي؛
علل تغيير زمان ثبتنام تکميل ظرفيت آزمون دستياري فوق تخصصي
رييس مرکز سنجش آموزش پزشکي با اشاره به علتهاي تعويق زمان ثبتنام مرحله تکميل ظرفيت آزمون دستياري فوق تخصصي 96 گفت: بحثهايي در خصوص امکان ثبتنام و انتخاب مجدد افرادي که در آزمون شرکت کرده و قبول شدهاند وجود دارد که اين مساله در حال حاضر در دست بررسي است.دکتر محمد حسين پورکاظمي در گفت و گو با خبرنگار ايسنا، با اشاره تعويق ثبتنام مرحله تکميل ظرفيت آزمون دستياري فوق تخصصي اظهار کرد: در روز پنجشنبه 23 آذر سايت مرکز سنجش آموزش پزشکي به منظور ثبتنام داوطلبان تکميل ظرفيت آزمون دستياري فوق تخصصي براي ساعاتي باز شد که به دليل برخي بحثها و احتمال برخي تغييرات سايت بسته شد و زمان ثبتنام به تعويق افتاد.
وي بااشاره به علت به تعويق افتادن زمان ثبتنام مرحله تکميل ظرفيت آزمون دستياري فوق تخصصي 96 گفت: بحثهايي درخصوص امکان ثبتنام افرادي که در آزمون شرکت کرده و قبول شدهاند وجود دارد که اين مساله در حال حاضر در دست بررسي است. ريس مرکز سنجش آموزش پزشکي گفت: داوطلبان ميتوانند از روز شنبه 25 آذر ماه به مدت دو روز تا دوشنبه 27 آذرماه از طريق سايت مرکز سنجش آموزش پزشکي به آدرس www.sanjeshp.ir نسبت به ثبتنام اقدام کنند.
پورکاظمي اظهار کرد: همچنين دليل ديگر به تعويق افتادن ثبتنام، تغيير ظرفيت دانشگاهها نيز بود.
مديرکل امور دانشجويي دانشگاه آزاد اعلام کرد؛
زمان اعلام نتايج نقل و انتقال دانشگاه آزاد
مديرکل امور دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي ضمن اعلام خبر آغاز ثبتنام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد از اعلام نهايي نتايج نقل و انتقال و ميهماني نيمسال دوم سال تحصيلي اين دانشگاه از تاريخ 7 بهمنماه خبر داد.به گزارش ايسنا، دکتر صامت با بيان اينکه مهلت ثبتنام براي نقل و انتقال و ميهماني دانشجويان اين دانشگاه براي نيمسال دوم براساس تقويم دانشگاهي، تا تاريخ 7 بهمنماه است، گفت: با برنامهريزيهاي صورتگرفته، تدبيري انديشيده شده تا نتيجه درخواستهاي نقل و انتقال و ميهماني دانشجويان، بدون وقفه و در همان تاريخ اعلام شود.وي افزود: دانشجويان ميتوانند براي پيگيري نتيجه درخواستهاي خود درخصوص نقل و انتقال و ميهماني به سامانه منادا به آدرسwww.monada.iau.ir مراجعه کنند.مديرکل امور دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي در پايان تاکيد کرد: تمامي مراحل فرآيند رسيدگي به درخواستهاي نقل و انتقال و ميهماني، از طريق سامانه "منادا" قابل پيگيري است.
ثبتنام براي نقل و انتقال و ميهماني دانشجويان اين دانشگاه براي نيمسال دوم تحصيلي 96-97 از 25 آذرماه آغاز شده است.
با هدف بينالملليسازي انجام شد؛
امضاي تفاهمنامه همکاري بين دانشگاه خليج فارس و دويسبورگ اسن آلمان
دانشگاههاي خليج فارس و دويسبورگ-اسن کشور آلمان درراستاي توسعه تبادلات دانشگاهي و فرهنگي در عرصههاي آموزشي و پژوهشي تفاهمنامه همکاري امضا کردند.به گزارش دانشگاه خليج فارس، هدف از امضاي اين تفاهمنامه بينالملليسازي آموزش عالي در حوزه مهندسي (از جمله مهندسي زيست-پزشکي و مهندسي نانو) در دانشگاه دويسبورگ-اسن و حوزه فيزيک کاربردي (نانوپلاسمونيک و فوتونيک) در دانشگاه خليج فارس است.براساس اين تفاهمنامه موضوعاتي مانند تبادل اعضاي هيات علمي، تبادل دانشجو در مقاطع کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکتري، اجراي طرحهاي پژوهشي مشترک (ملي و بينالمللي)، برگزاري کنفرانسها و نشستهاي تخصصي مشترک، انتشار مشترک (کتاب و نشريات) و اجراي طرحهاي تدريس مشترک پيگيري خواهد شد.
دوره اجراي تفاهمنامه در مرحله آغازين سه ساله خواهد بود، که پس از انجام ارزيابي که پيش از پايان دوره انجام ميگيرد، قابل تمديد است.
رئيس دانشگاه لرستان:
برخي رشتهها آرام آرام به سمت تعطيل شدن پيش ميروند
رئيس دانشگاه لرستان گفت: سياستهاي کلي ابلاغي در آموزش و پرورش و وزارت علوم بايد درراستاي مهارتآموزي باشد.
دکتر خسرو عزيزي در گفتوگو با ايسنا، با بيان اينکه در برخي رشتهها شاهد ترافيک فارغالتحصيل هستيم، اظهار کرد: استمرار در انتخاب رشتهها کم شده است به عنوان مثال در رشته کشاورزي، گياه پزشکي و منابع طبيعي و جنگلداري با 30 نفر ظرفيت پذيرش خالي داريم. اين در حاليست که در رشتههاي اقتصاد و علوم اداري در دانشگاه و حتي مراکز اقماري متقاضيان زياد هستند.
عزيزي اضافه کرد: آمايش آموزش عالي در کشور و منطقه نشان ميدهد که برخي رشتهها آرام آرام به سمت تعطيل شدن پيش ميروند و البته چاره آن تغيير نوع سرفصلهاي درسي و برنامههاست.
رئيس دانشگاه لرستان يادآور شد: بايد به سمت دانشگاههاي مهارت آفرين و رشتههاي مهارتي بين رشتهاي پيش رويم تا فارغالتحصيل دانشگاه پس از فراغت از تحصيل با مهارتي که کسب کرده بتواند اشتغال ايجاد کند.
وي در ادامه با بيان اينکه بدون در نظر گرفتن هنرستانها، در حال حاضر آموزش و پرورش با يک نگاه نظري و تئوريک دانشآموز را وارد سيستم دانشگاه ميکند و اين درحاليست که دانشگاه ميخواهد به سمت دانشگاه نسل سوم پيش رود و اين براي دانشآموزي که فاقد هرگونه مهارت است مشکل ساز خواهد بود.
عزيزي بيان کرد: سياستهاي کلي ابلاغي در آموزش و پرورش و وزارت علوم بايد درراستاي مهارتآموزي به متقاضيان خود باشد تا دانشآموز پس از طي 12 سال تحصيل و يا دانشجوي فارغالتحصيل بتواند شغلي ايجاد کند.
∎