شناسهٔ خبر: 23046981 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد؛

تاکید ائمه جمعه استان زنجان بر اولویت دادن به اقتصاد مقاومتی در بودجه 97

ائمه جمعه شهرستانهای استان زنجان بر اولویت دادن به اقتصاد مقاومتی در بررسی بودجه سال 97 تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله شیخ علی خاتمی امروز در خطبه های نماز جمعه زنجان به وقایع مهم هفته جاری اشاره کرد و اظهار داشت: 27آذر ماه 58 روز شهادت آیت الله محمد مفتح است که در دو عرصه حوزه عملیه به عنوان شاگرد ممتاز و در دانشگاه به عنوان استاد ممتاز در حال خدمت بود.

وی با بیان اینکه آیت الله مفتح به عنوان شاگرد حوزه علمیه و استاد دانشگاه خدمات زیادی را انجام داده و از جمله کسانی بود که سعی کرد در بین حوزه علیمه و دانشگاه وحدت ایجاد کند، ابراز کرد: حوزه و دانشگاه در رابطه با رشد و توسعه کلان کشور به عنوان قطب محسوب می شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه یکی از توطئه های دشمنان این بود که در بین حوزه های علمیه و دانشگاه ها تضاد و اختلاف ایجاد کنند، عنوان داشت: بنیانگذار کبیر انقلاب در این راستا با ایجاد وحدت میان دانشگاهها و حوزه های علمیه از تضاد و اختلاف در بین از دو نهاد جلوگیری کردند چرا که حوزه و دانشگاه دو موتور متحرک جامعه هستند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با با بیان اینکه اتحاد دانشگاهها و حوزه های علمیه چرا که این دو نهاد با تبادل روش های گوناگون همدیگررا تکمیل می کنند و مجهز به روش های علمی جدید و سنتی می شود،تصریح کرد: هرچه قدر پیوند بین این دو نهاد قوی باشد می تواند نقشه های شوم دشمنان را خنثی کند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه 27آذر ماه به عنوان روز ملی مبارزه با خشونت و افراطی گری نامگذاری شده است، افزود: صاحبان تزویر،زرداران و افراط گران از پایه های مهم خوشنت هستند که دنیا با این سه عامل مهم در حال سوختن است.

وی با اشاره به اینکه حماقت رئیس جمهور آمریکا در راستای معرفی کردن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل وحدت بین مسلمانان جهان عرب و جهان اسلام را محکمتر کرد، ادامه داد: رئیس جمهورامریکا با اقدام خود سعی کرده است تا به رژیم غاصب اسرائیل جرأت و امنیت دهد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه انتخاب قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم کودک کش اسرائیل از 20 سال پیش برنامه ریزی شده بود که توسط ترامپ انجام شد، اضافه کرد: حضور گروهک های تروریستی و تکفیری در منطقه،جنگ بین عربستان و یمن و غیره همه این اقدامات در راستای تامین امنیت رژیم غاصب اسرائیل و فراموشی مسئله فلسطین بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه اقدام ترامپ باعث شد که به جای تفرقه ای که در بین جهان عرب و جهان اسلام ایجاد شده بود به اتحاد تبدیل شود، تاکید کرد: مسئله اول جهان اسلام مسئله فلسطین است که اگر حل شود عزت و وحدت جهان اسلام حفظ می شود.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه انتخاب قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم کودک کش اسرائیل مخالفت برخی از کشور های قدرتمند منطفه را به دنبال داشت، خاطرنشان ساخت: اقدام ترامپ حرکت ناشیانه بود که انسجام و وحدت بین جهان اسلام را پدید آورد.

وی به بودجه سال 97 که از طرف دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است اشاره کرد و گفت: لازم است نمایندگان مجلس شورای اسلامی ،کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی و دانشگاهی با دقت عمل کنند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در این راستا دو اصل اقتصاد مقاومتی به عنوان پایه و قانون مادر و اصلی و مسئله اشتغال مخصوصاً اشتغال تحصیل کردگان جامعه باید در نظر گرفته شود، تاکید کرد: کارشناسان و صاحب نظران بودجه سال 97عالمانه نقد کنند و راه حل نشان دهند تا انشاالله قانون و بودجه مفیدی برای گشایش و رفع بیکاری ایجاد شود.

حوزه و دانشگاه مکمل هم هستند

حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه‌های نماز جمعه به تصمیم ترامپ برای انتقال پایتخت اسرائیل به قدس اشاره کرد و گفت: مدتی است آمریکا دچار در تصمیم گیری های کلان خود دچار سردرگمى و آشفتگى شده است در ماه‏هاى اخیر این موضوع شدت یافته است.

وی افزود: در دولت قبلى آمریکا یک روز ضرب‏الاجل براى حمله به سوریه تعیین کردند، پس از اتمام ضرب‏الاجل انصراف خود را اعلام کردند، یک روز براى مردم ایران شعر حافظ خواندند و از مردم ایران تعریف کردند، بلافاصله بعد از چند روز دادن داروهاى بیمارى‏هاى صعب‏العلاج به ایران را تحریم کردند، ترامپ هم روزى از مردم ایران تعریف کرد وادعا کرد حامى مردم ایران است، یک ماه بعد در سازمان ملل رسماً اعلام‏ کرد مردم ایران تروریستند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: اتاق‏هاى فکر دولت آمریکا با توجه به شناختى که از جایگاه ولى فقیه دارند و با توجه به تجربه‏اى که از در مورد پیش بینی حضرت امام(ره) نسبت به کشور شوروى سابق دارند، جزء به‏ جزء فرمایشات مقام معظم رهبرى(مدظله العالى) در آمریکا و رژیم صهیونیستى را مورد بررسى و تحلیل قرار می دهند و نسبت به آن‏ها تصمیمات متناسب را می گیرند.

وی افزود: آمریکایى ها سالها وقت و هزینه های کلان صرف کردند تا با کمک امپراتور رسانه‏اى و حکام مرتجع منطقه تا مسأله فلسطین فراموش شود اما این تصمیم رئیس جمهور آمریکا تمام این زحمات را بر باد داد.

امام جمعه قیدار بیان کرد: این ترامپ نیست که عقلش را از دست داده این کلیت رژیم آمریکاست که خون کودکان فلسطینى و یمنى دامنش را گرفته است و او را به زیر کشیده است و این رفتارها و تصمیمات غیر منطقی آمریکا یک نتیجه بیشتر ندارد.

حجت الاسلام موسوی به سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران در هفته ای که گذشت نیز اشاره کرد و گفت: وزیر خارجه انگلیس در شرایطى به کشورمان آمد که رسانه‏هاى غربى فشارهاى فراوانى براى آزادى دو جاسوس دستگیرشده‏ى انگلیسى در ایران داشتند جاسوسانى که وطن فروشی کردند تابعیت انگلیسی، دریافت نمودندجاسوسى براى استعمار پیربر علیه کشور خود کردند.

وی افزود: سفر جانسون به تهران که به‏صورت رسمى قرار بود براى بهبود روابط اقتصادى ایران و انگلیس و مذاکره در باب مسائل پسابرجام باشد؛ با تلاش رسانه‏هاى انگلیسى و سخنانى که خود جانسون داشت، به‏عنوان سفرى براى آزادسازى دو جاسوس دستگیرشده‏ى دو تابعیتى در ایران مطرح شد.

امام جمعه قیدار خاطرنشان کرد: از طرفی انگلستان به‏عنوان یکى از کشورهاى ۱+۵ که در برجام طرف مذاکره ایران بوده و تعهداتى به ایران داده بود، ازجمله کشورهایى است که به تبعیت از آمریکا به تعهدات خود در برجام عمل نکرده است.

وی گفت: انگلستان این روباه پیر یکى از ناقضان اصلى حقوق بشر، برهم زنندگان اصلى نظم و امنیت منطقه ما و نیز یکى از کشورهاى بدعهد در برجام است. انگلیس در کنار آمریکا در کشتار مردم بحرین و یمن دخیل است و در جنایاتى که در افغانستان و عراق توسط آمریکا صورت گرفت، است مى‏باشد و در برجام نیز حتى به سفارت ایران در لندن اجازه ایجاد یک حساب بانکى ساده در بانکهاى انگلیس نداده‏اند. امام جمعه قیدار با بیان اینکه انگلیس به تعبیر مقام معظم رهبری به نوعی همیشه جاده صاف کن آمریکاست افزود: مردم ایران زخم‏های عمیقی و از خباثت‏ها و کینه‏توزی‏های این نظام استعماری در سینه دارند، ملت ایران سوابق روباه پیر در فتنه 88 و کودتای ننگین 28 مرداد را هرگز فراموش نمی کند.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین زخم هائی که ملت ایران از انگلیس دارد حمایت از فتنه‏گران در فتنه ۸۸، است و در چنین شرایطى مسئولیان ما باید نیات شوم و اهداف خاص انگلیس را مورد توجه قرار دهند و از هرگونه خوشبینى به دشمنى این چنین عهدشکن خوددارى کنند و مواظب باشند فریب این روباه پیر را نخورند.

امام جمعه قیدار به ​روز وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت آیت‏الله دکتر محمد مفتح نیز اشاره کرد و گفت: امام راحل از همان ابتدای نهضت به آفت جدائی حوزه و دانشگاه توجه داشتند و از جدائی این دو نهاد تاثیر گذار رنج می بردند جدا کردن و اختلاف این دو طبقه موثر و متفکر را از نقشه جهان خواران می دانستند  و همیشه این دو قشر را به همدلی و ارتباط با یکدیگر توصیه می کردند.

وی افزود: شهید مفتح و شهید مطهری از پیشگامان و منادیان وحدت حوزه و دانشگاه بودند که به صورت عملی اقدام نمودند و قدم های بلندی را در این زمینه برداشتند و در طول انقلاب اقدامات خوبی در این جهت صورت گرفته است البته تا رسیدن به هدف مطلوب راه زیادی باقی است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: ما اکنون به سطوح عالی تری از وحدت حوزه و دانشگاه نیاز داریم که یکی از آن ها تولید علوم اسلامی است و این مسئله ای است  که نه از عهده حوزه به تنهائی بر می آید و نه از دانشگاه به تنهائی. باید دست به دست هم دهند و علوم را اسلامی کنند در حقیقت حوزه و دانشگاه مکمل هم هستند در صورتی که کنار هم باشند ما شاهد دستاورد های عظیم وحدت حوزه و دانشگاه خواهیم بود که از جمله دستاوردهای آن تکامل علم‏، ناامیدى دشمنان‏، شتاب در روند پیشرفت‏ کشور خواهد بود.

تصمیم خطرناک رئیس جمهور آمریکا

حجت الإسلام محمد صادقی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان طارم ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوی الهی افزود: پیامبر گرامی اسلام فرموده است زمانی فرا می رسد نگه داشتن دین و ایمان همانند نگه داشتن آتش در دست خواهد بود.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات شهرستان طارم گفت: جاده نا تمام دستجرده – آببر چندین سال است آغاز، زخمی و رها شده است گفتنی است این مسیر کوتاه در زمان برداشت محصولات کشاورزی طارم پرتردد و خطرآفرین است.

حجت الإسلام صادقی پور تصریح کرد: مسئولین اگر برای اجرای چنین طرح هایی اعتبار ندارند اقدام نکنند چون جاده های طارم خطرآفرین است چنانچه زخمی ها و شانه های خاکی ایجاد شده پر نشود خطرناکتر خواهد بود شایسته است جاده ها همینطور باقی بماند.

خطیب جمعه طارم با اشاره به مسائل سیاسی روز جهان تصریح کرد: سفر جانسون وزیر امورخارجه انگلیس به کشور ایران به ظاهر جهت حل مشکلات سیاسی و اقتصادی و برجام بود اما در باطن برای آزادی دو جاسوس انگلیسی در این کشور بود.

امام جمعه شهرستان طارم افزود: التماس وزیرخارجه انگلیس برای آزادی جاسوس ها اوج افتخار جمهوری اسلامی ایران است.

صادقی پور خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه انگلیس می گوید بخاطر حس انسان دوستی می خواهم این جاسوسها آزاد شوند غافل از اینکه کشور ایران قوه قضائیه و قانون دارد و جاسوسها در اختیار این قوه هستند بنابراین این خواسته خطایی بزرگ و نسنجیده است چون جاسوسهایی که برای کشور خبیث انگلیس جاسوسی می کنند نباید آزاد شوند.

وی به جنایات کشور انگلیس در بیش از صد سال قبل از انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: جداکردن افغانستان از ایران، تحمیل قرار داد رویتر و تالبوت، تحمیل تأسیس قمارخانه در ایران، به انحراف کشاندن انقلاب مشروطه، حمایت از کودتای رضاخان، نقش مستقیم در کودتای ۲۸ مرداد، خرید غله و تلف شدن بیش از ۸ میلیون جمعیت ایران از گرسنگی و … از جمله این جنایات است.

خطیب جمعه طارم ابراز کرد: تصمیم خطرناک رئیس جمهور آمریکا نسبت به انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت المقدس قبله اول مسلمانان جهان تجاوز به دنیای اسلام است.

صادقی پور از کشتی گیر قهرمان کشور علیرضا کریمی بخاطر مسابقه ندادن با حریف صهیونیستی تشکر کرد و گفت: ورزشکاران، کشتی گیران و وزنه برداران قهرمانان و افتخار آفرینان کشور هستند.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب این ورزشکار قهرمان را با پوریای ولی مقایسه کرد بنابراین هرکس خواهشهای نفسانی خود را لگدمال کند خداوند متعال درهای رحمت را برویش خواهد گشود.

امام جمعه طارم ۲۶ آذر روز حمل و نقل و رانندگان را گرامیداشت و گفت: این قشر عظیم شبانه روز برای توسعه اقتصاد و کشور تلاش می کنند.

حجت الإسلام صادقی پور ۲۷ آذر سالروز شهادت دکتر مفتح روز وحدت حوزه و دانشگاه، و ۲۸ آذر سالروز شهادت شهید محمد تندگویان را گرامیداشت.

خطیب جمعه طارم ادامه داد: ۳۰ آذر طولانی ترین شب سال معروف به شب یلداست شایسته است از این شب مبارک برای عبادت و انجام کارهای خیر استفاده کنیم.

دولت به کاهش هزینه های جاری و کمک به اقشار کم درآمد توجه کند

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن سفارش به تقوای الهی اظهار داشت: محبت، الفت و آرامش خانواده ها را از الطاف وعنایات حضرت پروردگار عالم  است .

وی در ادامه  نمازگزاران را به عفو وبخشش خطاهای دیگران و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی ترغیب  و گفت: مبارزه با نفس، عفت ورزی و پاکدامنی را جهاد اکبر است و معاشرت با افراد فاسد  مقدمه انحراف و وسوسه های  شیطانی است.

حجت الاسلام حسینی باستناد آیه ۲۲۱ سوره بقره مقدمه و شرط اصلی ازدواج را ایمان به خدا و پرهیزگاری عنوان کرده گفت: عدم ازدواج بعضی از افراد وجوانان در جامعه اسلامی را فرار از مسئولیت پذیری خانواده ها و مقدمه بعضی از گناهان است .

خطیب جمعه به مواردی  از توطئه های انگلیس نسبت به ایران اسلامی از قبیل تلاش درجهت جدایی افغانستان و بحرین، تلاش در جهت ترویج وتبلیغ بهائیت ، انعقاد قراردادهای ننگین تالبوت رویتر دارسی، اعدام شیخ فضل الله نوری، چاپ کتاب ایات شیطانی سلمان رشدی مرتد  اشاره کرد.

حسینی با اشاره  به سفر اخیر وزیر امور خارجه انگلیس گفت: وزیر امور خارجه انگلیس به جای عذرخواهی از ملت ایران به فکر آزادی متهمان خودشان از جمله "نازنین زاغری "بود و باید دولتمردان توجه داشته باشند که انگلیس همواره از مدافعان استکبار جهانی بوده وهست.

وی همچنین به تقدیم لایحه سال ۹۷ دولت به مجلس شورای اسلامی اشاره وافزود : دولتمردان باید به کاهش هزینه های جاری دولت و کمک به اقشار کم درامد در هزینه های مصرف مردم توجه بیشتری می کردند.

حسینی با اشاره به  ۲۷ آذرماه  سالروز شهادت آیت الله مفتح روز وحدت حوزه و دانشگاه گرامی داشت وتلاس در راستای جدایی حوزه و دانشگاه را از توطئه های استکباری و دشمنان اسلام عنوان کرد.

امام جمعه خرمدره در پایان به دیدار مقام معظم رهبری از پهلوان علیرضا کریمی اشاره وافزود : اخلاق ضد رژیم صهیونیستی این قهرمان در جامعه ودنیای اسلام بی نظیر بود وتاثیرگذاری ان فراموش نخواهد شد همچنان که پوریای ولی فراموش نشده است.

جایگاه اقتصاد مقاومتی در کجای بودجه قرار گرفته است

حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن سفارش به تقوای الهی گفت: حکومت دنیا ناپایدار و همواره دست به دست مى گردد، زندگى آن تیره، گوارایش، ناگوار، شیرینى آن تلخ، غذاى آن مسموم، وطنابهایش کهنه و پوسیده است.

وی با اشاره به لایحه بودجه ۹۷ گفت: در این که دولت دچار کسری بودجه است شکی نیست ولذا یقینا به تدبیر خاصی نیاز دارد و همه باید این مشکلات را درک کنیم و دست به دست هم برای حل مشکلات بدهیم اما در طرف دیگر ماجرا، در لایحه بودجه افزایش هزینه های جاری رکورد دار است چرا در افزایش هایی که مردم متحمل سختی های آن می شوند هیچ فشاری را به خود وارد نمی کنند؛ چرا در مورد حقوق های نجومی، پاداش های میلیونی به اعضای هیئت مدیره ها و سمینارها دهها میلیارد تومانی بی ارزش و کم خاصیت، سفرهای پرهزینه خارجی را کم نکرده و در مورد آنها تدبیر نمی کنند.

رحیمی تصریح کرد: جایگاه اقتصاد مقاومتی در کجای بودجه قرار گرفته است برای مردم توضیح بدهند نه اینکه توجیه بکنند. نکته یعدی اینکه دولت در بودجه سال آینده عوارض مسافرت‏هاى خارجى را به‏ شدت افزایش داده است.

امام جمعه ابهر گفت: عوارض خروج از کشور از ۷۵ هزار میلیارد تومان کنونى به ۲۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش شدید یافته است. این افزایش در مورد سفرهاى توریستى و سیاحتى و.. مثل دبى و ترکیه و مالزى که میلیاردها دلار از سرمایه ‏هاى کشور را به جیب خارجیان مى‏ ریزد، کاملا توجیه دارد اما درباره سفرهاى زیارتى و مذهبى مثل اربعین و سفر به عتبات عالیات که آثار فرهنگى و معنوى بسیار گسترده‏ اى دارد، اصلا قابل پذیرش نیست.

حجت الاسلام رحیمی  به مسئله فلسطین اشاره کرده و اظهار داشت: موضوع تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس شریف به‏ عنوان پایتخت رژیم صهیونیستى، خدمت ناخواسته‏ اى بود که نتیجه اولیه آن ایجاد انسجام و وحدت جهان اسلام و نزدیک شدن ملتها حول محور فلسطین و علیه آمریکا و رژیم صهیونیستى مى ‏باشد.

وی تأکید کرد: تصمیم ترامپ، اقدام انفعالى و ناشى از عجز و ناتوانى در مدیریت تحولات منطقه توسط آمریکا و رژیم صهیونیستى بود که نتیجه آن مى‏ تواند پدید آمدن شکستى مجدد را براى نظام سلطه به‏ دنبال داشته باشد با این اقدام، دشمنى مستمر آمریکا با جهان اسلام و جهان عرب اثبات گردید و ضرورت اتخاذ تصمیمات و اقداماتى که مخدوش‏ کننده منافع آن‏ها مى‏ باشد، باید در دستور کار قرار بگیرد.

رحیمی با اشاره به پیام شجاعانه سردار حاج قاسم سلیمانى در تماس با فرماندهان گردان هاى جهاد اسلامى، گفت:  آمادگى جمهورى اسلامى ایران براى پشتیبانى همه‏ جانبه از نیروهاى مقاومت اسلامى فلسطین، عمق اعتقاد به جهاد و مقاومت اسلامى در پهناى امت اسلام و بلکه مستضعفان و پابرهنگان جهان را می رساند.

امام جمعه ابهر خاطرنشان کرد: براى ملت سلحشور ایران و همه مجاهدان راستین اسلام که به تبع ملت شریف و رهبر فرزانه انقلاب اسلامى ایران تحت سایه پرچم توحید و یا شعار پرافتخار «هیهات منا الذله» در برابر جبهه استکبار، ایستادند هرگز مکان و جغرافیا مفهومى ندارد، چنان‏که برایشان هیچ فرقى بین آمریکا و یا رژیم صهیونیستى و حتى روباه پیر، یعنى انگلیس نمى‏ باشدو ما در طول تاریخ شاهد خیانت های بزرگ انگلیس به ایران را بوده ایم. امیدواریم سیاستمداران و دولتمردان  ما با عنایت و توجه بیشتر رفت وآمدهاى سران این کشورها به ایران اسلامى را رصد نموده و هوشمندانه و با صلابت در حوزه دیپلماسى ظاهر شوند.

جای خالی اقتصاد مقاومتی در بودجه سال 97

حجت الاسلام نجم الدین فتحی«امام جمعه موقت ایجرود»، در خطبه های امروز نماز جمعه ایجرود با اشاره بر جای خالی اقتصاد مقاومتی در بودجه سال 97 اظهار داشت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رشد اقتصادی کشور باید توجه ویژه ای به این امر شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مساله‌ای که در حال حاضر جامعه و کشور ما با آن دست به گریبان است، بحران بیکاری است، افزود: بیکاری معضل بزرگ جامعه ما است که به همراه خود پیامدهای ناخوشایندی را برای خانواده و فرد بیکار می‌آورد؛ مشکلاتی از قبیل فقر اقتصادی، مشکلات روحی و روانی، افت ارتباطات خانوادگی، مشاجره، خلاف‌کاری و عدم توجه به بنیان‌های خانواده اینها همه مشکلاتی است که فرد بیکار و خانواده او با آن دست به گریبان هستند.

امام جمعه موقت ایجرود، تاکید کرد: امیدوارم در این امر و با بهره گیری از توان و ظرفیت جوانان توجه ویژه صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه آگاهی و مطالعه مردم در نظام بودجه و برنامه ریزی کشور لازم و ضروری است، تاکید کرد: پیشرفت جامعه مستلزم آگاهی است.

حجت الاسلام فتحی با اشاره بر اینکه انتقال پایتخت اسرائیل به قدس نقشه شوم دشمنان است، چرا که آمریکا امروز نقشه ها و اهداف خود را نقش بر آب می بیند، اضافه کرد: دشمنان اسلام برای رسیدن به اهداف شوم خود از هیچ برنامه ای دریغ نمی کنند.

 وی با بیان اینکه 25 آذر ماه  سالروز شهادت آیت الله مفتح است، عنوان کرد: به همین مناسبت این روز را روز وحدت بین حوزه و دانشگاه نامیده اند.

امام جمعه موقت ایجرود با تاکید بر اینکه وحدت بین حوزه و دانشگاه اتحاد و پیشرفت جامعه را بیش از پیش به دنبال دارد، گفت: اتحاد بین حوزه و دانشگاه هیمنه دشمنان را در هم شکسته است.

بودجه سال 97 باید با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی باشد

حجت الاسلام حسینی نسب در خطبه های نماز جمعه شهر دندی با توصیه خود و نماز گزاران به رعایت تقوا و ترس از نظارت و عذاب خداوند، گفت: سفارش به تقوا و گفتار حکیمانه بهترین هدیه مؤمنان به همدیگر است.

امام جمعه شهر دندی با اشاره به تقدیم لایحه بودجه 97 به مجلس شورای اسلامی توسط رئیس جمهور محترم و با بیان اینکه قطع یارانه ثروتمندان، قدم خوبی در راستای عدالت اجتماعی است، گفت: بودجه سال 97 باید با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع رکود و بیکاری و ایجاد 900 هزار اشتغال، تصویب و اجرایی شود.

 خطیب جمعه شهر دندی با اشاره به فرصت و تهدیدهای فضای مجازی و با بیان اینکه فضای مجازی هم نعمت است و هم نقمت، گفت: نعمت و نقمت بودن فضای مجازی به نحوه استفاده از آن بستگی دارد.

امام جمعه شهر دندی فضای مجازی را به یک چاقوی تیز و خطرناک و به یک سگ هار بدون قلاده تشبیه کرد و گفت: القای فرهنگ لیبرال دمکراسی و آزادی مطلق بدون توجه به ارزشهای اسلامی، تضعیف اعتقادات اسلامی و انقلابی، شکستن حریم خصوصی افراد، ارتباط های نامتعارف و حرام از جمله تهدیدها و آسیب های فضای مجازی است.

وی با تاکید بر کنترل فرزندان توسط والدین، گفت: مرد به عنوان نگهبان خانواده وظیفه دارد خود و خانواده اش را از انحرافات دنیوی و عذاب اخروی نجات دهد.

حسینی نسب در عین حال به فرصت های فضای مجازی هم اشاره کرد و گفت: دسترسی عموم به اطلاعات، کاهش هزینه های اقتصادی و اجتماعی، تبادل اطلاعات و گسترش عدالت رسانه ای از نعمت ها و فرصت های فضای مجازی است.

امام جمعه شهر دندی به روز حمل و نقل و رانندگان اشاره کرد و با تشکر از زحمات این عزیزان و تبریک این روز به همه رانندگان، گفت: رانندگان از قشرهای زحمت کش جامعه هستند و باید با استاندارد سازی جاده ها و مقاوم سازی خودرو ها به رانندگان کمک شود.

وی با بیان اینکه جاده، ماشین و راننده سه عنصر مهم جاده ها هستند، گفت: نباید در همه تلفات جاده ای راننده را مقصر دانست بلکه عدم استاندارد بودن جاده ها و کیفیت نداشتن خودروها نیز در تلفات جاده ای نقش مهمی دارند و لذا ضمن اینکه رانندگان باید قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند مسئولان نیز کیفیت جاده ها و خودروها را افزایش دهند.

خطیب جمعه شهر دندی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مفتح و با اشاره به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: آیت الله مفتح فرزند حوزه و منادی وحدت حوزه و دانشگاه بود.

حسینی نسب ثمره وحدت حوزه و دانشگاه را تربیت نیروهای انقلابی و دشمنی شناس دانست و گفت: حوزه و دانشگاه باید در راستای اهداف اسلامی و انقلابی در برابر دشمنان متحد باشند.

وی با بیان اینکه ایستادگی در برابر دشمنان نشانه انقلابی گری و نماد عزت و افتخار است، گفت: ایستادگی سردار سلیمانی و عدم توجه به نامه رئیس سیا(آژانس اطلاعات مرکزی) آمریکا و عدم حضور ورزشکاران ایرانی در مقابل ورزشکاران رژیم صهیونیستی نشانه عزت و نماد قهرمانی است.

حجت الاسلام حسینی نسب از شب یلدا به عنوان یک سنت بین مردم ایران یاد کرد و با بیان اینکه صله رحم و احترام به بزرگان از بهترین آداب شب یلدا است، گفت: اما باید توجه شود که این شب به مجلس گناه تبدیل نشود و همچنین باید قیمت اجناس و میوه کنترل شود.

وحدت نیاز اساسی حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام نقوی در خطبه های نماز جمعه این هفته  با اشاره به سالروز شهید محمد مفتح در 27 آذر ماه، اظهارداشت: شهید آیت الله دکتر محمد مفتح از روحانیون روشنفکر و و با بصیرتی بود  که نقش مهمی در نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام راحل ایفا کرد.

وی افزود: شهید مفتح  گام های  موثری در راه ایجاد وحدت بین حوزه های علمیه و دانشگاه و دو قشر روحانی و دانشگاهی برداشت و بعد از شهادت وی  27آذر سالروز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شد.

امام جمعه شهر ماهنشان با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه راهکاری در برابر تهاجم فرهنگی‌، گفت: یکی از مباحثی که از ابتدای انقلاب جزو منویات امام راحل بوده و مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته، موضوع وحدت حوزه و دانشگاه است چرا که از ملموس ترین و عینی ترین زمینه های تقارب و همکاری حوزه و دانشگاه، اتخاذ شیوه های مشترک آموزشی و پژوهشی است.

حجت الاسلام نقوی خاطرنشان کرد: 27 آذر مصادف با هجدهم دسامبر نیز توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی را به مناسبت تصویب پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر «جهان عاری از خشونت و افراطی گری» در مجمع عمومی ملل متحد، به نام 'روز مبارزه با خشونت و افراطی گری'، نامگذاری کرده است.

حجت الاسلام نقوی با اشاره به 25 آذر روز پژوهش اظهارداشت : فکر کردن ، اندیشه و  پژوهش و نوآوری، نیاز اساسی برای دست یابی به آبادانی و پیشرفت، توسعه، آسایش عمومی و استقلال واقعی است.

وی افزود: با توجه به پیشرفت و توسعه کشورهای دیگر، تأکید بر پژوهش و تشویق پژوهش گران و دانشمندان به فعالیت های پژوهشی مورد نیاز کشور، یکی از مهم ترین راه های رسیدن به خودکفایی است.

خطیب جمعه موقت در ماهنشان گفت: نقش پژوهش در پیشرفت همه‌جانبه پایدار چنان چشمگیر و انکارناپذیر است که می‌توان آن را بدون تردید نیروی محرک توسعه در همه حوزه‌ها اعم از فرهنگ، اقتصاد، سیاست و جامعه دانست، لذا باید مسیرهای رسیدن به این مقوله ها، ساختارهای آن  را هموار کرد.

حجت الاسلام نقوی با اشاره به شب یلدا اظهارداشت: محور شب یلدا صله رحم باشد، این شب یکی از سنتهای زیبا فرصتی در صله رحم و تحکیم بنیان خانوادههاست، این شب را با سر زدن به بزرگترهای خانواده گرامی داشته و سنت حسنه را عمل کنید.

وی با اشاره به احادیث و روایات که سفارش به صله رحم شده است،افزود: چنین سنتی برای تقویت حس دلگرمی بسیار مفید و ارزشمند است و مساله رفتار حمایتگرانه درقالب صلهرحم در اسلام نیز مورد تاکید فراوان است.

انتهای پیام/

نظر شما