شناسهٔ خبر: 23026208 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

موسوی:

تقوای مالی از مهمترین مصادیق تقوا است

گروه سیاسی: امام جمعه قیدار گفت: طبق فرموده خدای متعال در قرآن کریم تقوای مالی یکی از مهمترین مصادیق تقوا است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، امام جمعه قیدار ظهر امروز جمعه 24 آذرماه در خطبه‌های نمازجمعه قیدار اظهار کرد: یکی از مصدایق مهم تقوا، تقوای مالی است که از دیدگاه اسلام اهمیت ویژه‌ای دارد که خداوند متعال در توصیف متقین در آیه 24 و 25 سوره مبارکه معارج می‌فرماید: «وَالَّذِينَ فِي أَمْوَالِهِمْ حَقٌّ مَعْلُومٌ»؛ «لِلسَّائِلِ وَالْمَحْرُومِ». همچنین در آیه 19 از سوره مبارکه ذاریات می‌فرماید: «وَفِي أَمْوَالِهِمْ حَقٌّ لِلسَّائِلِ وَالْمَحْرُومِ».
 
وی افزود: در اهمیت زکات همین بس که یکی از پایه‌های دین مبین اسلام شمرده شده و به عنوان درمان دردهای اقتصادی جامعه محسوب می‌شود که خدای متعال در آیه 41 از سوره مبارکه حج در توصیف حکومت صالحان فرموده: «الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ...».
 
امام جمعه قیدار با اشاره به نقل برخی از کتب تاریخی گفت: روزی امام صادق (ع) آداب و نحوه گرفتن زکات را که در نامه 25 نهج‌البلاغه آمده است، از قول امام علی (ع) نقل می‌کرد، در اثنای آن گریه کرد و فرمود: «به خدا سوگند حرمت‌ها را شکستند و به کتاب خدا و سنّت پیامبرش عمل نکردند».
 
امام جمعه قیدار در ادامه با اشاره به شهادت آيت‏الله دكتر محمد مفتح(ره) در سال 1358 و روز وحدت حوزه و دانشگاه، تصریح کرد:امام راحل از همان ابتدای نهضت به آفت جدائی حوزه و دانشگاه توجه داشتند و از جدائی این دو نهاد تاثیرگذار رنج می‌بردند و جدا کردن و اختلاف این دو طبقه موثر و متفکر را از نقشه جهان‌خواران می‌دانستند و همیشه این دو قشر را به همدلی و ارتباط با یکدیگر توصیه می‌کردند.
 
حجت‌الاسلام موسوی تاکید کرد: شهید مفتح و شهید مطهری از پیشگامان و منادیان وحدت حوزه و دانشگاه بودند که به صورت عملی اقدام و قدم‌های بلندی را در این زمینه برداشتند و در طول انقلاب اقدامات خوبی در این جهت صورت گرفته است البته تا رسیدن به هدف مطلوب راه زیادی باقی است.
 
امام جمعه قیدار تاکید کرد: ما اکنون به سطوح عالی‌تری از وحدت حوزه و دانشگاه نیاز داریم که یکی از آنها تولید علوم اسلامی است و این مسئله‌ای است که به تنهایی از عهده حوزه و نه از دانشگاه برنمی‌آید و باید دست به دست هم دهند و علوم را اسلامی کنند در حقیقت حوزه و دانشگاه مکمل هم هستند در صورتی که کنار هم باشند ما شاهد دستاوردهای عظیم وحدت حوزه و دانشگاه خواهیم بود که از جمله دستاوردهای آن تكامل علم‏، نااميدى دشمنان‏ در پی شتاب در روند پيشرفت‏ کشور خواهد بود.

نظر شما