شناسهٔ خبر: 23045839 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

نماینده مجلس:‌دولت با بودجه 97 در اتاق شیشه ای قرار گرفت/ برخی به این نوع شفافیت عادت ندارند

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان این که دولت دوازدهم با ایجاد فضای شفاف در ارائه لایحه بودجه 97 آن را در معرض افکارعمومی هم قرار داد، گفت: دولت با این کار در اتاق شیشه ای قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری لایحه بودجه سال 1397 کل کشور را یکشنبه هفته گذشته به عنوان نخستین لایحه بودجه دولت دوازدهم جهت بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.
«محمدرضا بادامچی» عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است که ارائه لایحه بودجه به این شکل در جهت شفاف سازی هزینه ها و درآمدهای دولتی و این که دولت در یک اتاق شیشه ای قابل رصد باشد، اقدام بسیار مطلوب و ارزشمندی است.
بادامچی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به شفافیت در منابع، در آمد، هزینه ها و ردیف های لایحه بودجه 97 کل کشور گفت: قطعا این بودجه ارائه شده از سوی دولت پس از بررسی و چکش کاری در کمیسیون های تخصصی و کمیسیون تلفیق در مجلس شورای اسلامی شفاف تر هم خواهد شد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه 97 در حال حاضر یک لایحه است و دولت نیز قبل از ارائه آن چکش کاری های خود را انجام داده است، دولت با ایجاد این فضای شفاف در ارائه لایحه بودجه ، آن را در معرض افکار عمومی قرار داده است، تا ارزیابی و سنجشی هم از نگاه جامعه داشته بشد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: ضرورت شفاف سازی در بودجه و برنامه های اقتصادی از مواردی بود که رئیس جمهوری در زمان انتخابات بیان کرده بود و ارائه لایحه به این شکل در جهت شفاف سازی هزینه ها و درآمدهای دولتی و این که دولت در یک اتاق شیشه ای قابل رصد باشد، اقدام بسیارمطلوب و ارزشمندی است.

**برخی به این نوع شفافیت در بودجه هنوز عادت ندارند
وی با بیان این که اکنون هزینه ها و در آمدهای دولت در سال 97 به صورت شفاف بیان شده است، گفت: البته برخی دستگاه ها و ارگان ها به این نوع و درجه از شفافیت هنوز عادت ندارند، و از طرفی برخی هم که مالیات پرداخت نمی کنند و درآمدهای دولت تامین نمی شود و تحقق نمی یابد و هزینه های سربار برای دولت ایجاد می کنند وبعد ما هر جا که ما کم می آوردیم از منابع درآمدی دولت و بیت المال استفاده می کنیم؛ این در صورتی است که این قدر هم منابع نداریم که بتوانیم این کسری درآمدها را پوشش دهیم و جبران کنیم.
به اعتقاد این نماینده مجلس در حال حاضر بررسی شفاف و علنی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس کار بسیار سختی است.

**صندوق های بازنشستگی باید بهینه مدیریت شوند
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس توضیح داد: صندوق ها در لایحه بودجه از این به بعد وقتی منابع مالی دولتی تمام می شود حتما باید از درآمدهای خود هزینه های خود را پرداخت و تامین کنند که این موضوع تا الان هم اتفاق نیفتاده است.
بادامچی همچنین در خصوص شیوه مدیریت و واگذاری صندوق های بازنشستگی افزود: شیوه پرداخت و مدیریت منابع در صندوق تامین اجتماعی که 27درصد برای مشاغل است، صحیح نیست و دیگر در دنیا به این شکل نیست و این صندوق ها بسیار بهتر و بهینه مدیریت می شوند؛ ما نیز باید با سرمایه ها و اندوخته های این صندوق ها را مدیریت کنیم تا هرجا که کم می آورند دولت مجبور به پرداخت کسری ها نشود.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: صندوق بازنشستگی فولاد نیز با 96هزار نفر پرسنل، یک صندوق نوپا است و طرح های حیاتی اجرا کرده است، اما وقتی طرح می خواست به بار بنشیند آن را فروخته اند، طرح برای صندوق بوده است و اندوخته آن باید به صندوق برگردد، این واقعا درد آور است که صندوق فولاد الان دنبال متولی می گردد که به کجا وصل بشود تا پول و منابع دولتی بگیرد.
به گزارش ایرنا، حسن روحانی رئیس جمهوری هشتم آذرماه در نخستین گزارش صد روزه عملکرد دولت دوازدهم در گفت و گوی زنده تلویزیونی در رسانه ملی اعلام کرده بود: تصمیم ما در دولت دوازدهم هم برای اجرای حقوق شهروندی و هم برای مبارزه با فساد این است که همه دولت به خصوص بخش اقتصاد در اتاق شیشه ای برود و همه مردم مطلع باشند دولت چه کار می کند.
سیام**3070**
خبرنگار: داود نخ کوب نیاسر**انتشار دهنده:امیرکاردان راد

انتهای پیام /*

نظر شما