شناسهٔ خبر: 23043815 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فرماندار ملایر:

رونق صنعت مبل ملایر نیازمند بازاریابی تخصصی‌است

R41405/P1494/S6,75/CT11

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه ثبت ملی مبل ملایر اولین گام در راستای جهانی شدن این صنعت است، گفت: برای توسعه و پیشرفت این صنعت باید به سمت بازاریابی تخصصی برویم و به دنبال بازارهای مناسبی حتی در خارج از مرزهای کشور باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ملایر عبدالعظیم رضایی ظهر امروز  با اشاره به اینکه باید از هر فرصتی برای شناساندن ملایر استفاده‌کرد، اظهار داشت: ثبت ملی شدن صنعت منبت ملایر آغاز یک تحول بزرگ در شهرستان است و آثار و نتایج آن به خوبی در سطح شهرستان به خوبی قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه ثبت ملی شدن مبل و ‌منبت ملایر اثرات مثبتی در حوزه‌های اقتصادی و گردشگری شهرستان داشته است، تصریح کرد: قطعا با حضور گردشگران و بازدید از مکان‌های تاریخی و باستانی ملایر تحولی در حوزه اقتصادی این شهر ایجاد می‌شود.

رضایی وجود وحدت و همدلی بین مجموعه مسئولان شهرستان را عامل مهمی برای جهش در این صنعت و‌ جهانی شدن صنعت مبل ملایر دانست و افزود: با توجه به اینکه هیات مدیره بازار مبل و‌ منبت ملایر تشکیل شده است بر لزوم تقویت وحدت بیشتر فعالان مبل و ‌منبت و استفاده از پیشنهادات و نظرات متخصصان و صنعت‌گران برای توسعه و پیشرفت این صنعت تاکید کرد.

وی با تاکید به فعالان‌ حوزه مبل و ‌منبت ملایر بر ادامه فعالیت‌ها به صورت کارشناسی و تخصصی اظهار داشت: تولیدات شهرستان باید مطابق با سلایق کشورهای منطقه و با توجه به علم روز انجام و از حالت سنتی خارج شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان نیز ثبت ملایر به عنوان شهر ملی مبل و‌ منبت را یک رخداد بزرگ و ظرفیتی ویژه بر استان دانست و افزود: هم‌اکنون در این صنعت به صورت مستقیم در حوزه تولید صنعت منبت فعالیت دارند.

علی مالمیر با اشاره به اینکه شهرستان ‌ملایر با مردمی پر‌توان و دارای روحیه بالا و از شهرهای پیشرو استان بوده و امیدواریم سال آینده برگزاری جشنواره مبل و ‌منبت ملایر پر بار‌تر و مطلوب‌تر باشد.

وی با تقدیر از تلاش و پیگیری نمایندگان شهرستان ،فرماندار ویژه و مجموعه مسئولان و صنعت‌گران این صنعت تصریح کرد: این رخداد بزرگ سبب ایجاد جهش در صنایع دستی و حوزه‌گردشگری استان شده و قطعا در حوزه اقتصادی استان و شهرستان نیز اثر گذار است .

مالمیر با بیان اینکه رویداهای مهمی چون‌جشنواره‌ مبل و منلت ملایر و جهانی شدن سفال لالجین می‌تواند در راستای معرفی ظرفیت‌های استان در حوزه‌های متعدد بسیار اثر گذار باشد گفت: در صورت توجه ویژه به این ظرفیت‌ها و دیگر استعداد‌های منطقه و استان قطعا بخش بزرگی از بی‌کاری استان برطرف می‌شود.

عضو هیات مدیره بازار مبل ملایر بیان کرد: در برگزاری جشنواره 10 روزه مبل و ‌منبت ملایر در شهریور ماه امسال بیش از 60 هزار مسافر و‌گردشگر وارد شهر ملایر شده‌اند و حرکت و‌جهشی در حوزه اقتصادی این شهر ایجاد شده است.

مهدی محمودی با اشاره به اینکه تولیدات مبل و‌منبت ملایر باید در حد و اندازه عنوان پایتخت مبل و‌منبت ایران باشد خواستار توجه صنعتگران این حوزه به کیفیت کالا‌ها وایجاد طرح و سبک‌های جدید در این صنعت و ‌هنر شد تا بتوانیم بازارهای دیگر کشورها را در این صنعت به دست آوریم .

وی با تاکید بر اینکه هرگونه نقد و ‌انتقاد در راستای بهبود ثنعت مبل و‌ منبت ملایر پذیرفته‌ می‌شود تصریح کرد: در حال حاضر کمیسیون صنعت مبلمان در شورای اسلامی شهر ملایر در حال شکل گیری است و امیدواریم به وسیله این صنعت بتوانیم درآمد پایداری برای استان و شهرستان ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در آیین تجلیل از همیاران اولین جشنواره ملی مبل و ‌منبت ملایر با حضور مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و‌ گردشگری استان از همیاران و برگزارکنندگان اولین جشنواره مبل و‌ منبت ملایر تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما