شناسهٔ خبر: 23039623 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اصغر پورهاجریان در گفت‌وگو با فارس:

بهزاد عبدی موسیقی فیلم «ماهور» را می‌سازد/ تلاش برای نمایش در جشنواره جهانی فیلم فجر+ جدیدترین تصاویر

اصغر پورهاجریان گفت: فیلم سینمایی «ماهور» در اوکراین و ایران فیلمبرداری شد و موسیقی آن نیز توسط بهزاد عبدی ساخته خواهد شد.

صاحب‌خبر -

اصغر پورهاجریان تهیه‌کننده سینمای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، در ارتباط با آخرین مراحل ساخت فیلم سینمایی «ماهور» که تهیه کنندگی آن را نیز بر عهده دارد گفت: نویسندگی و کارگردانی فیلم «ماهور» بر عهده مجید نیامراد که پیش از این نیز در عرصه طراحی صحنه و لباس در سینمای ایران فعال بوده است می باشد «ماهور» اولین تجربه کارگردانی‌ مجید نیامراد در سینما محسوب می‌شود.

 

پورهاجریان اضافه کرد: فیلمبرداری این فیلم از 17 مهر در کی‌یف اوکراین کلید خورد و بعد از 23 جلسه فیلمبرداری بخش اکراین به اتمام رسید و عوامل برای فیلمبرداری بخش دوم که در ایران می باشد به کشور بازگشتند و فیلمبرداری کارشان را در پایتخت ادامه دادند. فیلمبرداری این فیلم سینمایی تا اواخر آذر ماه ادامه خواهد داشت و تدوین فیلم توسط کاوه ایمانی نیز آغاز شده است.

او گفت: لوکیشن‌هایی که در شهر کی یف اکراین فیلمبرداری داشتیم کنسرواتوآر شهر کی‌یف و موزه جنگ آن بود. در ایران هم در سازمان انتقال خون ، تالار ایوان شمس وشهرک سینمایی دفاع مقدس و ... فیلمبرداری خواهیم داشتیم.

 

این تهیه‌کننده در ادامه اظهار داشت: موسیقی این فیلم که از ارکان اصلی قصه می باشد توسط بهزاد عبدی ساخته می‌شود و در بسیاری ازسکانس های فیلم که مربوط به صحنه‌های موسیقی بود این آهنگساز خوب سینما حضوری موثر داشت و راهنمایی‌های لازم را در این خصوص داشتند. به احتمال فراوان اولین حضور این فیلم در بخش بین‌المللی جشنواره فیلم فجر خواهد بود .

 

در خلاصه قصه این فیلم آمده است: ماهور قطعه ایست در دستگاه ماهور برای ماهور.

بازیگرانی چون همایون ارشادى، گوهر خیراندیش، لاله اسکندرى، روزبه حصارى، سوگل خلیق، مارال فرجاد، کاوه سماک باشى، تیرداد کیایی، روزبه خودسیانی، ولادلن پرتنیکو، اولگ کشانووسکی، گنادی پودگورنی، سوتلانا سوپیلنیاک،‌ ایرینا سوتولنکو و در این فیلم سینمایی ایفای نقش کرده‌اند.

 

سایر عوامل هم عبارتند از:

،‌مدیر فیلمبردارى: شهریار اسدى، موسیقى متن: بهزاد عبدى، صدابردار: محمود سماک باشى، طراح گریم: محمدقومى،‌طراح صحنه: مجید نیامراد، طراح لباس: نازنین خزاعى، تدوین: کاوه ایمانى،‌ برنامه ریز: توماج نورایى، منشی صحنه : لادن رحمتی ، دستیار اول کارگردان: رامین مشکین مقدم، مدیر تولید در ایران: بابک هادى پور، مدیر تولید در اوکراین: رامین قادریان، دستیار تهیه کننده: لعبت اباذرى، سرمایه گذاران: مجید نیامراد ، لعل اباذری.

انتهای پیام/

 

نظر شما