شناسهٔ خبر: 23037709 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

فرماندار سمنان

جلوگیری از اضافه برداشت5.34 میلیون متر مکعب آب در سمنان

فرماندار شهرستان سمنان از جلوگیری بیش از 5.34 میلیون متر مکعب برداشت آب چاه در سطح شهرستان سمنان پس از نصب کنتورهای هوشمند خبر داد.

صاحب‌خبر -
 سید عباس دانایی در جلسه شورای حفاظت آب شهرستان سمنان با اشاره به برنامه ششم توسعه کشور در خصوص تدوین الگوی کشت با توجه به شرایط محیط از تهیه الگوی کشت کشاورزی در سطح شهرستان سمنان خبر داد.

وي با اشاره به اینکه بیش از ۷۵ درصد آب های شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می شود، از تاثیر کنتورهای هوشمند در مصرف بهینه و کنترل شده آب در بخش کشاورزی، تاکید کرد

فرماندار سمنان همچنين نصب کنتور هوشمند برق برای کاهش دخالت و خطای نیروی انسانی در قرائت و صدور قبوض و بهبود در وصول، در کاهش تلفات فنی و غیر فنی شبکه‌های توزیع برق را تأثیرگذار دانست.

دانايي اضافه كرد: برنامه ريزي جهت اصلاح روش‌هاي آبياري در خصوص حذف روش‌هاي سنتي و ترويج روش‌هاي آبياري تحت فشار و افزايش راندمان انتقال و توزيع آب از طريق بهينه سازي خطوط انتقال و توزيع آب، برنامه‌ريزي جهت اصلاح الگوي كشت منطقه و ترويج روش‌هاي كم آبياري از ديگر وظايف شوراي حفاظت منابع آب در شهرستان سمنان است.

مديرمنابع آب شهرستان سمنان نيز در اين جلسه بر نتايج خوب و مثبت نصب كنتورهاي هوشمند بر چاه‌هاي كشاورزي سطح شهرستان تأكيد كرد و گفت: در اين حوزه و با همكاري خوب بهره برداران آب كشاورزي، عملكرد بسيار خوب بوده است و در نيمه دوم سال كاهش اضافه برداشت از منابع آبي شهرستان سمنان را به دنبال داشته است.

احساني افزود: در محدوده مطالعاتي شهرستان سمنان شامل شهر سمنان، روستاهاي اطراف سمنان و همچنين مهديشهر و درجزين تعداد 102 كنتور هوشمند براي چاه‌هاي كشاورزي نصب شده است.

وي همچنين در خصوص چاه هاي غيرمجاز اين شهرستان نيز گفت: همه چاه هاي غيرمجاز در سطح شهرستان سمنان شناسايي شدند و پس از شناسايي با دستور قضايي مسدود شدند و تقريباً تمامي چاه‌ها تعيين تكليف شده‌اند.

نظر شما