شناسهٔ خبر: 23037147 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بطحایی:

ضرورت تغییر و تحول در محتوای آموزش و پرورش/ بی سوادی از مهمترین مشکلات و معضلات مناطق مرزی است

خبرگزاری شبستان: وزیر آموزش و پرورش، بر ضرورت تغییر و تحول در مدیریت و محتوای آموزش و پرورش تاکید کرد و اظهار داشت: بحث بی سوادی از مهمترین مشکلات و معضلات مناطق مرزی است که باید به آن توجه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، امروز (25 آذر) در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان، با تقدیر از فرهنگیان این استان که با وجود نامساعد بودن زیرساخت ها و تجهیزات همچنان پرچم تعلیم و تربیت را برافراشته نگه داشته اند، گفت: آموزش و پرورش دروازه ورود به جامعه مطلوب و پل عبور از موانع و مشکلات است.

 

وی کاهش آسیب ها و ناهنجای های اجتماعی و اخلاقی را نیازمند توجه به آموزش و پرورش دانست و افزود: آموزش و پرورش با مسائل مزمنی  روبرو است و اگر به آنها اهمیت داده نشود در آینده حرف از کمبود نیروی انسانی و رنج دانش آموزان محروم به میان می آید.

 

وی بر ضرورت تغییر در مدیریت و محتوای آموزش و پرورش تاکید کرد و ادامه داد: روشی که امروزه در آموزش و پرورش اعمال می شود مربوط به 20 سال قبل است در حالی که اقتضائات جامعه امروز با توجه به پیچیدگی ها و مسائل موجود می طلبد که با جرات بیشتری به سمت تغییر و تحول حرکت کنیم.

 

بطحایی، شورای اموزش و پرورش را ظرفیت خوبی برای شکستن سیکل معیوب 20 سال قبل و گامی جدی در نحوه تغییر آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: تفویض اختیارات به شوراهای آموزش و پرورش استانی و تصمیم گیری آنها بر مبنای وضعیت استان ها امری ضروری است.

 

وی با اشاره به اینکه در صدد هستیم در سال آینده بودجه آموزش و پرورش را استانی کنیم و کلیه منابع و درآمدهای این سازمان اختصاصی تلقی شود، اضافه کرد: این اقدامات به شوراهای آموزش و پرورش استان ها این اختیار را می دهد که به سرعت مسائل و مشکلات خود را به صورت منطقه ای و استانی مرتفع کنند.

 

وی به وجود 11 منطقه مرزی در خوزستان اشاره کرد و اذعان داشت: این مناطق به دلیل شرایط دسترسی و نداشتن تریبونی برای بیان مشکلات در محرومیت به سر می برند از این رو بحث بی سوادی در این مناطق از مهمترین مشکلات و معضلات است که باید به آن توجه کرد.

 

وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه چهار استان جهت اختصاص منابع و کاهش محرومیت در برنامه آمزش و پرورش قرار دارند که یکی از آنها خوزستان است، عنوان کرد: مناطق مرزی نسبت به سایر مناطق بیشتر در معرض خطرات و هجمه های فرهنگی برون مرزی هستند.

 

وی با بیان اینکه نیاز است که به مساله سواد و ارتقای تحصیلات مناطق مرزی توجه ویژه ای شود، خاطر نشان کرد: در این راستا می توانیم زمینه های اشتغال پایه که نیاز به اعتبارات و هزینه های سنگینی ندارد را در روستاها و مناطق مرزی فراهم کنیم.

 

وی به استخدام های وزارت آموزش و پروش اشاره کرد و یاد آور شد: برای جبران عقب ماندگی های خوزستان در زمینه کمبود نیروی انسانی، در استخدام های آینده این وزارت سهمیه ویژه ای برای خوزستان در نظر گرفته و شرایطی فراهم شود که انگیزه کار در این استان بیشتر شده تا فرهنگیان مجبور به مهاجرت نباشند.

 

نظر شما